Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Moderator: Jacco

Gebruikersavatar
Frans
Lid
Lid
Offline
Berichten: 1070
Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 01:48
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Wemeldinge
Dank! Gekregen: 2 keren
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Frans »

En een aanname is het.
Zelf de rit meegereden, zoals vaak als één van de laatsten in de kolonne. Had dus goed overzicht over het geheel,
mijn echtgenote reed zoals gewoonlijk voor in de groep. één voorrijder en één achterrijder, welke ik al vaker daar gezien heb bij de rit. Hielden zich keurig aan de verkeersregels en aanwijzingen, en hielden een goeie gelijkmatige snelheid aan van rond 45kmpu. De voorrijder trok als we ergens moesten stoppen niet als een idioot op, maar gewoon rustig en hield z'n snelheid in of wachtte een klein stukje verderop tot iedereen weer bijgetrokken was. De achterrijder wachtte altijd netjes als er iemand stilviel, er was een dame bij die het handschakelen niet zo goed onder de knie had maar die kon toch elke keer weer bij de groep komen. Al met al een goed georganiseerde rit, leuke route en duidelijk ervaren begeleiding waarvan de achterrijder ook de route kende.
Persoonlijk vond ik het weinig aanwijzingen doorgeven aan elkaar karig, maar bij BOLUZ zijn we daar ook (nog) niet heel bedreven in. Mijn vrouw Nicole onderschrijft bovenstaande.
Gebruikersavatar
Honda1972
Lid
Lid
Offline
Berichten: 883
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 12:38
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Honda1972 »

Eigenlijk moeten we het verslag in een ander forum zetten, maar goed... dan maar fff hierzo.
Ik ben ook even ter plaatse geweest, was niet het beste weer om te gaan rijden. Trof Piet aan uit Zierikzee, die had alleeen een barre tocht gehad, tsjonge wat een karakter !
Samen de tank van de NSU aangevuld van Piet, want zijn handen waren wit van de kou, en daarna een bakkie koffie gedaan bij Kasteel van Batavia. Met de verkregen tegoedbon meteen bij Melis een frietje gekocht om alvast de honger te stillen. Broer Kees is alsnog ook Westkapelle komen bezoeken voor de rit, want op dat momenet was het droog. Zelf de rit niet meegereden, omdat in Serooskerke tijdens deze tocht nog een plaatselijke presentatie van Serooskerkenaren was op het dorp met oldtimers was. Qua tijdstip (14:00 uur) dus, en vertrek rit was om 13:15, dus dat ging 'm niet worden. Aangekomen in Serooskerke was het inmiddels gaan motregenen, en de aankondiging aldaar van Wim v. Haveren voor de plaatselijke oldtimer bezitters was erg leuk. Verrassend hoeveel mensen er eigeblijk een oldtimer bezit, die niet dagelijks het daglicht zien.... Van de oldtimerrit heb ik dus niet veel meegekregen, maar wel vernomen dat er gevaarlijke situaties waren, wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn ! Aan de organisatie daar wat aan te doen, het is een aanname, maar het lijkt erop dat dit mensen zijn, die niet gewend zijn in een kollone te rijden met de verkeersregels te volgen.
Enkele foto's zal ik proberen te plaatsen.

Groet,

Erik Wijkhuijs.
Happy met HONDA !
piet
Lid
Lid
Offline
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 08:51
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door piet »

Ondanks het weer ,heb ik toch doorgezet, maar wat was het bar vooral op de stormvloedkering, bij de heenreis, en terug net de avond ook weer regen
Gelukkig waren er tijdens de rit ook droge momenten, het was op zich een leuke rit , Maar de organisatie bij onze groep brommers was niet goed, veel gevaarlijke momenten , geen goede begeleiding, de Voorijder met de blik op oneindig, geen controle over het geheel [ Het kon niet tippen aan wat ik bij BOLUZ gewend ben.
Maar men moet het een keer mee gemaakt hebben , voor de rest een hele feeststemming en een heel leuke ontvangst
daar voor een pluim dat was oke van de grote organisators.
groet PIET
Gebruikersavatar
gerard
Lid
Lid
Offline
Berichten: 875
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 15:01
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door gerard »

Zou toeval wezen Frans ,ben benieuwd wat dan ,trouwens heb mijn lot weggegeven ,dus hoef er niet om te komen
gr Gerard
Gebruikersavatar
Frans
Lid
Lid
Offline
Berichten: 1070
Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 01:48
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Wemeldinge
Dank! Gekregen: 2 keren
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Frans »

En je hebt ook nog prijs op je lot gekregen Gerard.
Af te halen in Etten Leur. :mrgreen:
Gebruikersavatar
gerard
Lid
Lid
Offline
Berichten: 875
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 15:01
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door gerard »

Ben er geweest met de motor meegereden deze keer,er waren niet veel brommers ik denk maar een derde van andere jaren ,zal zeker door het weer komen ,wel een leuke goed georganiseerde rit,geen problemen ,alleen de moderne motor
van de voorrijder wilde na een stop niet meer starten en moest aangeduwd worden.Heb niet de hele rit uitgereden,
vanwege het weer,en een feestje wat om vier uur begon,al met al wel weer een leuke ervaring
gr Gerard
Gebruikersavatar
Carl
Lid
Lid
Offline
Berichten: 5602
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 09:35
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gegeven!: 1 keer
Dank! Gekregen: 5 keren
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Carl »

Ik wens iedereen een plezierige Wasschappelse rit toe, hopelijk knapt het weer op.
Gebruikersavatar
wtimmerman
Lid
Lid
Offline
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:47
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door wtimmerman »

Hee Pieter,
Harstike leuk dat je er bij ben.Slecht weer of goed weer we gaan !!
Gebruikersavatar
Frans
Lid
Lid
Offline
Berichten: 1070
Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 01:48
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Wemeldinge
Dank! Gekregen: 2 keren
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Frans »

Niec en ik gaan ook.
piet
Lid
Lid
Offline
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 08:51
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door piet »

BEN OOK INGESCHREVEN , DUS ALS HET WEER MEE ZIT KOM IK OOK :oops:
Gebruikersavatar
wtimmerman
Lid
Lid
Offline
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:47
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door wtimmerman »

Hoi Erik.
Volgens mij is dat jou Zundapp Roller op die poster.
Gebruikersavatar
Honda1972
Lid
Lid
Offline
Berichten: 883
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 12:38
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Honda1972 »

Ik denk dat er toch aardig wat BOLUZ meerijders zullen zijn, wil jullie in ieder geval de poster nog laten zien welke ik net vorige week kreeg van de organisator hier op het dorp Wim v. Haveren (van Het oude Brandspuithuis waar we vorig jaar ook zijn geweeest).
Bijlagen
Zie je iets bekends ?
Zie je iets bekends ?
IMG-20160613-WA0001.jpeg (549.44 KiB) 8830 keer bekeken
Happy met HONDA !
Gebruikersavatar
andrenuijens
Lid
Lid
Offline
Berichten: 5388
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 20:54
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door andrenuijens »

ik ook niet ,. dat voor inschrijven geld overmaken ,. vind ik helemaal niks ,. met shit weer blijf ik thuis ,.
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , , zundapp 530 92 cc ,,. rag dappie 92cc
Gebruikersavatar
Carl
Lid
Lid
Offline
Berichten: 5602
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 09:35
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gegeven!: 1 keer
Dank! Gekregen: 5 keren
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Carl »

Ik heb veel getwijfeld om in te schrijven, maar hier op het forum kwamen bijna geen reacties van leden die wel ingeschreven hadden.

Ik heb niet ingeschreven, en bovendien is het inschrijftermijn verstreken.
Gebruikersavatar
Honda1972
Lid
Lid
Offline
Berichten: 883
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 12:38
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Honda1972 »

Beste Mensen, probeer inderdaad samen te rijden zeker van verder weg, dat is handig bij pech onderweg en ook nog eens leuker !
Zelf rijd ik rechtstreeks naar Westkapelle toe vanuit mijn woonplaats Serooskerke. Hopelijk zit het weer meer, komende dagen is het inweer en regen wat de klok slaat.... Het beloofd een heel spectakel te worden in ieder geval.

Groet,

Erik Wijkhuijs.
Happy met HONDA !
Gebruikersavatar
wtimmerman
Lid
Lid
Offline
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:47
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door wtimmerman »

Hallo Boluz leden

Ik rij ook mee op de wesschappelse oltimerrit, is er nog een verzamelpunt voor de leden uit wemeldinge en kapelle.
corkreid
Lid
Lid
Offline
Berichten: 10188
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 15:09
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gekregen: 9 keren
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door corkreid »

Jammer maar ik moet werken
Gebruikersavatar
André Lokerse
Lid
Lid
Offline
Berichten: 3989
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 22:17
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Heos
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door André Lokerse »

Hallo Boluz leden

Je hebt nog 4 dagen de tijd om in te schrijven voor de Wasschappelse Oldtimerrit 2016. De inschrijving sluit op zaterdag, 11 juni om
24.00 uur. Dus als je nog wilt deelnemen, meld je dan per omgaande aan via onze website http://www.wasschappelse-oldtimerrit.nl

Inschrijvingen zijn pas compleet als ook je betaling bij ons binnen is, dus zorg voor gelijktijdige betaling.

Groeten
Bram Weststrate


Kom op mensen, is een hele leuke rit vergelijkbaar met de molenrit.
Veel autos motoren bromfietsen en solexen.
Sleutelen, rijden, genieten.
Gebruikersavatar
Tuurke
Lid
Lid
Offline
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 23:17
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Wemeldinge
Dank! Gegeven!: 1 keer
Contacteer:

Re: Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Tuurke »

Ik heb er al veel over gehoord maar nog nooit mee kunnen doen in verband met mijn andere hobby, maar het programma ziet er top uit !

Veel plezier alvast.
Besmet geraakt met het brommer virus!

Kreidler RMC 1977
Gebruikersavatar
Honda1972
Lid
Lid
Offline
Berichten: 883
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 12:38
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Wasschappelse rit zaterdag 18 Juni.

Ongelezen bericht door Honda1972 »

Beste mensen,
Ook dit jaar is evenals vorig jaar weer de Wasschappelse rit op 18 juni.
Hieronder de info, schrijf in want het wordt een mooie dag met mooie stops onderweg !!

De organisatoren van de Wasschappelse Oldtimerrit heten u van harte welkom op deze site.

Op zaterdag, 18 juni 2016 gaan wij weer de jaarlijkse Wasschappelse Oldtimerrit rijden. Dit wordt de 15de keer dat we deze rijden, een jubileum dus. Vandaar dat we gemeend hebben een rit te organiseren met wat extra’s. Zo zullen we een extra stop inlassen in Serooskerke. Serooskerke viert dit jaar nl. het feit dat er 50 jaar geleden een grote hoeveelheid gouden munten werd gevonden tijdens de oogst op het preiveldje van boer Christiaanse. Daar zal deze dag in Serooskerke de nodige aandacht aan worden geschonken. De organisatie daarvan is in handen van het museum
HET OUDE BRANDSPUITHUIS
Wij hebben in samenspraak met deze organisatie besloten daarbij aanwezig te zijn. Na terugkomst in Westkapelle is er (tegen verhoogde ritprijs) de mogelijkheid deel te nemen aan een BBQ, verzorgd door onze sponsor Kasteel van Batavia. Deze BBQ is gezien de ruimte die we hebben beperkt tot 120 deelnemers. Dus wie het eerst komt, het eerst maalt. Op de inschrijfpagina kunt u uw voorkeur aangeven.

Het programma gaat er onder voorbehoud in grote lijnen er als volgt uitzien:
11.00 – 12.00 uur ophalen programma- c.q. routeboek
12.30 start 1 ste groep auto’s
12.45 start Solex klasse
13.00 start bromfietsen
13.15 start 2de groep auto,s en motoren

We vertrekken in zuidelijke richting om via Zoutelande, Koudekerke en Vlissingen naar Nw. en St. Joosland te rijden, waar we de 1ste stop zullen maken bij Stal de Kroo, voor het nuttigen van een kop koffie,thee of iets anders lekkers. Voor deze stop hebben wij 45 minuten per groep ingepland. Vanaf Nw. en St. Joosland rijden we via Arnemuiden, Kleverskerke en Middelburg door naar Serooskerke voor de 2de stop. Ook hier zullen we een stop maken van 45 minuten tot een uur. Het brandweermuseum zal die dag gratis toegankelijk zijn voor de deelnemers aan de rit. Ook kunnen hier consumptiemunten worden ingeleverd voor koffie , thee, limonade en spa (alcoholhoudende dranken zijn hier niet verkrijgbaar).
Na deze stop vervolgen we onze route over landelijke weggetjes terug naar Westkapelle, waar we gaan genieten van de samenkomst van alle voertuigen met een drankje en een frietje (als u heeft ingeschreven voor de standaard rit a € 7.50 per persoon) of als u daarvoor heeft ingeschreven vanaf 18.00 uur de BBQ. ( rit met BBQ € 17,50 per persoon)
Als vanzelfsprekend zal er ook dit jaar, om ca. 17.00 – 17.15 uur weer een gratis verloting zijn voor de deelnemers. Aansluitend volgt dan de BBQ voor diegenen die daarvoor hebben gereserveerd. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om bij het Kasteel van Batavia a la carte te eten.
Inschrijven kan vanaf nu t/m 11 juni 2016 via het tabblad inschrijven
Onder de tab historie kunt u vanaf 11 april t/m 11 juni het routeboek en de route voor de rit van 2016 downloaden in de diverse formaten.

Onder de tab historie kunt u vanaf 11 april t/m 11 juni het routeboek en de route voor de rit van 2016 downloaden in de diverse formaten.
de organisatoren : Jos Hoogesteger, Jacco Maljaars, Sam van der Perk, Bram Weststrate en Martin Wondergem
Happy met HONDA !
Gesloten