De Boluz lente-rit.

Verslagen van evenementen in 2008

Moderators: Jacco, Dorretje

De Boluz lente-rit.

Berichtdoor Dorretje » zo 28 feb 2010, 21:55

De Boluz lente-rit. (Zaterdag 05 April 2008 om 12:00 uur)

’s Ochtends begon de dag met regen, maar op de buienradar kon ik zien dat het tegen 11:00 droog moest worden en er dan de eerste twee uur geen regen meer zou vallen, verder ging de prognose van de buien radar niet vooruit.
Om 11:00 uur werd het inderdaad droog en om 11:15 stapte ik op de brommer, Serooskerke was zo’n 45Km van Bru vandaan volgens de routeplanner en het lukte me om in een goed uur naar verenigingsgebouw “De Zandput” te rijden. Waar je je van af 12:00 uur kon inschrijven. Er stonden op dat moment nog maar drie brommers, zelf kwam ik met de vierde.
Afbeelding
Binnen zaten echter meer mensen, maar er waren er ook een paar met de auto vanuit Goes gekomen die de rit zelf niet mee zouden rijden omdat ze dat niet zagen zitten vanwege al de regen die voorspeld was. Gelukkig kwamen er toch nog een paar zodat we uiteindelijk zeven brommers en een bezemwagen.
Nadat we allemaal een lekkere bak koffie uit hadden en we ons ingeschreven hadden, wilden we iets over één vertrekken, maar helaas sloeg de pechduivel gelijk weer toe; een gebroken koppelingskabeltje. Afbeelding Deze werd met vereende krachten gerepareerd en even later gingen we echt van start.
We reden over Oostkapelle, Domburg naar Westkapelle waar we over de Zeedijk naar Zoutelande wilden rijden. Helaas was een paar dagen eerder het fietspad op gebroken, maar gelukkig konden we ook over de zeedijk, alleen bleken ze daar ook met onderhoud bezig te zijn zodat het een rit met hindernissen werd. Veilig in Zoutelande aangekomen hielden we even pauze, zodat we even de benen konden strekken of een peuk konden opsteken. Afbeelding
Afbeelding
Daarna reden we verder naar Vlissingen waar we ook over de boulevard draaiden. Toevallig was er net een sloepenrace aan de gang waar we even bij hebben staan kijken. Weer iets verder was een snacktent waar we wat gegeten en gedronken hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens reden via Ritthem door Middelburg en Veere naar de eindbestemming: “de Lekkerbek” bij de Veersedam. Daar dronken we nog wat en tegen vijven vertrokken we naar huis. Ronald zette zijn brommer op de aanhangwagen (de bezemwagen), een paar reden terug naar Serooskerke waar zij hun brommer ook op de aanhangwagen zetten waarmee zij waren gekomen. Weer anderen gingen met de brommer naar huis en zelf draaide ik over de Neeltje-Jans naar huis, waar ik iets voor zessen aankwam. Weer 155km extra op de teller van de Dapp gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Zonde dat er niet meer deelnemers waren want we hebben bijna geen spetje regen gehad die middag, maar ondanks het geringe aantal deelnemers was het zeker een geslaagde rit.

Rest mij verder nog om Erik en Ronald te danken voor de uitstekende organisatie van deze rit, mijn complimenten.
Dorretje
Moderator

Keer terug naar Verslagen 2008