Het is best een leuke set zo, ik had er nog nooit van gehoord.
Qua ruimte om neer te zetten zou het ook wel gaan als ik wat reorganiseer en opruim ![]()
De afstand is best wel een dingetje, is toch al snel twee tot tweeëneenhalf uur heen en ook nog terug ![]()
Het is best een leuke set zo, ik had er nog nooit van gehoord.
Qua ruimte om neer te zetten zou het ook wel gaan als ik wat reorganiseer en opruim ![]()
De afstand is best wel een dingetje, is toch al snel twee tot tweeëneenhalf uur heen en ook nog terug ![]()
Wellicht een gezamenlijk project, dan kost het ieder maar de helft
![]()
Toch wel leuke brommertjes he .
Ik ben zelf niet per se merk gebonden maar vind het wel leuk om te focussen op Nederlandse merken. Ik heb daarom ook Berini en Jamathi brommers
Weer wat geleerd, altijdngedacht dat Jamathi Italiaans was ![]()
![]()
Dat dacht ik nou ook Frank, maar lekker Nederlands dus. Mooi heej.
![]()
Haha staat voor Jan Thiel en Martin Mijwaart en is gemaakt in Neder horst ten berg
Ik heb in 1968 Paul Lodewijks de TT van Assen zien winnen op Jamathi en wonnen ook meerdere grand prix.
Een paar jaar later gingen ze samen met Bruinsma die brommers produceren.
Jan Thiel was en is nog steeds een godheid op het gebied van tuning van kleine tweetakten
Elk jaar hebben we nog een bijeenkomst van de Jamathi club en dan komen de oud 50cc coureurs soms nog even langs met de originele machines. Zo was afgelopen jaar Aalt Toersen met de gp machine van Paul lodewijkx. Daarnaast kwam Theo Timmer ook nog even langs. Was erg bijzonder om te kunnen zien al die race geschiedenis bij elkaar.
Toch een bijzonder clubje die Jamathi groep. Leuk dat die oude knarren het komen showen.
Mooi om te zien dat zo’n kikkerlandje als Nederland al dit moois heeft voortgebracht.. zowel op 2 als 4 wielen hebben we toch wel wat mooie dingen (door-)ontwikkeld zo door de jaren heen.
Ik heb in het verleden ook engelse motoren gehad en die hadden dat natuurlijk ook. En ook de vroege Ducati’s. De 1e versnelling was omhoog en de rest naar beneden.
Ik vindt het niet zo aangenaam rijden ,als je anders gewoon bent .
Is wel wennen! En een foutje is zo gemaakt, het ergste is, als je hoog in toeren op wilt schakelen en je schakelt per ongeluk terug…..
Ik zou het best eng vinden. Is dat gewoon niet om te bouwen die handels? Zal dat niet gebeurd zijn?
Ja of een paniek stop moeten maken ,je schrikt je een slag in het rond .
Hallo Frank de Malaquti van Carl staat nog niet in het lijstje van de merken brommers .
Dan gaan we die er bij zetten ![]()
![]()
Volgens mij wordt de B O L U Z club verrijkt in 2026 met een paar nieuwe merken /modellen ,.de brommers van Lars en Ron .