Kreidler hulpvraag

Ja het is passen en meten met de voorvorken vooral als je een vreemde voorvork wilt monteren .
Heb pas geleden nog wat draad er bij laten snijden op een T stuk om het passend te maken .
Maar dan nog blijft het passen en vooral meten .

:sunglasses::+1: die kunststof ringen heb ik volgens mij al nieuw liggen. De stalen vulringen zal ik gaan bestellen :wink::ok_hand::ok_hand: bedankt voor de info André

T gekke is dat dit er ook zo is afgekomen :thinking::man_shrugging:t2:

Ik heb intussen een project topic aangemaakt voor deze RMC dus daar zal ik het hele verhaal van lieverlee plaatsen.
Daarmee gaan we wel eerst flink wat terug in de tijd maar dan hebben we het verhaal een beetje compleet.
het project topic vindt je hier: Project RMC Elektronik

1 like

Als ik het goed zie Frank heb je 2 ringen bovenop allebei de poten gelegd, die horen er niet tussen, dan zak je stuurplaat ook weer iets.

Ook kan het liggen aan de onderste cup die op je voorvork zit, soms zit hier nog een zwarte ring onder, als je die weghaalt komt de schroefdraad ook weer hoger.

1 like

Je kettingspanner is voor een ei-tank en moet sowieso andersom.

1 like

Ja Sjacco dat heb je goed gezien.
Echter dat was omdat er ruimte tussen de kroonplaat en de vorkpoten overbleef maar dat is intussen opgelost. En de ringen zijn er tussenuit gehaald.
Ik heb het hele spul nog eens los gehaald en er een video van gemaakt dus het probleem met de passing van de voorvork is opgelost… fotos en video volgen nog … :wink:

Ok ga ik doen, André had het ook aangegeven maar ik had nog niet in beeld hoe die dan moest zitten. Bij de Walcherse rit heb ik wat fotos gemaakt van RMC’s die daar stonden om te kijken hoe ze daar zaten dus dat ga ik nog aanpassen.
Maar dank voor de tip! :ok_hand:

Deze zijn ideaal, draaien niet mee tijdens het aandraaien van je steekas.

Ja daar hadden ze het tijdens de rit ook over… Ik zal eens kijken of JMPB die ook heeft.