Project Jamathi

Als je er zeker van bent Lars dat je ontsteking op het juiste tijdstip staat volgens de documentatie dan kan je verder met het afstellen van de carburateur.
Het afstellen van de carburateur kan best wat tijd vergen voordat je op de juiste sproeiermaat zit.

Morgenavond kijk ik even tussen mijn carburateurs of ik ook een Dellorto sha 14/12 heb en kijk ik welke sproeier daar inzit :wink:

Is zeker gelukt ee Carl, je ging vanavond gezellig naar je hobbyschuur schreef je op forum. :grinning:

Gisteren was het er niet van gekomen om te kijken, er kwam iets tussen :wink:

Nu heb ik even gekeken en ik kwam 3 Dellorto carburateurs tegen :

SHA 14/12 helaas zonder sproeier
SHA 15/15 met sproeiermaar 46
SHA 14/14 met sproeiermaat 58

Volgens mij gaat er in een 14 12 standaart sproeier 50/52 in.

Inderdaad google zegt ook 50 of 52 voor bromfietsen en 49 voor snorfiets :wink:

Maargoed ik weet nu zelf dat ik 3 Dellorto carburateurs heb ik 3 maten :smile:

He Carl,

Zou ik eventueel zo’n carburateur van je mogen lenen? Ik ben gisteravond met Cor bezig geweest aan de Jamathi. We hebben uiteindelijk de ontsteking vervangen, en de vonk blijft nu stabiel. Het lijkt echter dat de benzinetoevoer niet goed is. Zou ik er eentje mogen lenen om te kijken of hij daar wel mee wil starten?

Dat mag en kan altijd Lars

Welke wil je proberen

Denk alle 3 Carl is ook een beetje afhankelijk van de passing van het Spruitstuk .

Het is best een smal spruitstuk dus moeten even kijken welke er het beste op pastvetgedrukte tekst

Hoi Carl,
Wanneer zou ik er eventueel om kunnen komen?

Is dit al geregeld Carl ? Lars wil meerijden met de wind en weer rit .

Meet eerst je spruitstuk eens, als dat veel afwijkt van de maat van de carburateur dat heeft het ook geen zin

Volgens mij heeft Lars alleen gevraagd om te kijken of de brommer ermee start, verder niets gelezen over mee rijden met de Weer en wind rit

Dat als er 1 past en er goed mee functioneert ,is die dan niet te koop ??

Ik denk niet dat ik ze verkopen wil, deze heb ik namelijk zelf gekocht voor mijn Italiaantje en misschien zet ik er wel één op mijn Zündapp ipv een bing

Carl laat anders maar doen ik vraag het wel aan iemand anders in iedergeval bedankt voor je reacties.

Beste Lars, er is mij gevraagd om er één te lenen om te kijken of de Jamathi ermee starten wil zodat je weet dat het aan jou carburateur kan liggen (lees terug in de berichten), daar sta ik voor open :wink:

Vervolgens wordt er als je door de berichten leest gedacht dat ik deze ook verkopen wil, dat was zo wie zo niet mijn intentie :wink:

Ik heb gisteren nog even gekeken en de aansluiting is 19 tot 20 mm aan het spruitstuk.

Mijn spruitstuk is 19mm ik weet niet of ik dan eventueel de Sha 14/12 even kan testen om uit te sluiten of het aan mijn carburateur ligt. Dat is namelijk het hoofddoel.

Testen kan en mag gewoon hoor Lars, ik heb er net nog een 52 sproeier ingedaan.
Het enige wat mist is een kabelgeleider, misschien dat ik die ook nog wel ergens heb :wink: