Project Jamathi

Goed bezig Lars
We hebben denk ik zo zo n 6 a 7 ritten in 2026 dus dat gaat wel goed komen .

Ik tel er 4 Cor volgens het rittenprogramma 2026

Alles staat nog niet op Carl ,.er kan nog zo maar wat bij komen .
Na de A L V weten we wat meer .

is goed ik ben benieuwd ik zal de ALV afwachten

Daar wordt ik al weer blij van :smiley:

Ja dan weten we weer hoe het jaar 2026 er voor staat .

En Lars zijn er nog voorderingen bij de Jamati s het is zo weer zomer hoor .

He cor nee helaas schiet het nog niet op. Ik heb laatst wel een boekje gevonden om het blok uit elkaar te halen en wil daar in de vakantie mee beginnen. Ben de afgelopen weken helaas ook druk geweest met mijn auto waar het wiel lager vervangen moest worden.

Ja er zijn soms andere prioriteiten die harder nodig zijn ,met een slecht of luidruchtig wiel rijden is niet alles .

Na een lange periode van stilte is er van de week dan eindelijk weer vordering in het grote Jamthi project. Afgelopen weekend heb ik alle kapper er afgehaald en is de brommer gestript tot het kale frame. Dit leverde een leuke foto op. Komende weken worden de motorsteunen op het frame er afgeslepen en nieuwe opgelast. ondertussen worden alle kappen netje opgepoetst en weer klaar gemaakt om terug gemonteerd te worden.

1 like

Zeker een leuke naakt foto van de Jamati .
Nu kun je toch zien wat een paar kapjes doe om zo n brommer compleet te maken .

Ik vind het ook een mooi en goed frame. Dubbele buis en zo. Hier kun je altijd iets aan vast maken en een goede ondersteuning van het blok.

Zeker ik ben ook van plan om het op nieuw te laten verchromen/vernikkelen zodat er frame er weer mooi uitkomt. Het is nu namelijk best beschadigd door de loop der tijd.

Spuit het frame met een goede grijze velgen lak Lars is best wel een mooie kleur ,.en wat goedkoper denk ik .
Maar is jou brommer ,t is maar een tip.

Nee is een goede tip mot binnenkort misschien nog een vleugje spuiten voor iemand dus dan kan ik het gelijk even bekijken. Anders is het inderdaad een goede oplossing.

De eerste aanpassing is al te zien. De motorsteun van boven naar beneden is afgeslepen en er is een langere voor gemaakt. Deze is tijdelijk gepunt last en moet als alles is uitgelijnd netjes worden afgelast. De steunen aan de onderkant passen nu nog niet en moeten ook worden aangepast. Deze staan nu nog scheef tegen over elkaar waardoor het blok niet gemonteerd kan worden.

Lijkt mij niet zo n stevige constructie Lars .
Ik zou het dubbel doen links en rechts een verbinding .