Simson Schwalbe KR 51 /1 k

Achter rem ook weer in orde ziet er weer een stuk frisser uit

Door de regen deze morgen, vandaag maar geen workmate opgezet ,maar wel wat schoonmaak werkjes gedaan .
De lucht kappen kunnen er ook weer op ,niet bling bling zit toch onder de motor kap, de rechter voet plank is in het gezicht ,dus die maar gepoetst .

Voet plank schoon gemaakt en gepoetst ,de rem kabel soepel gemaakt en wat andere onderdelen gepoetst .

Je gaat weer als n speer met deze Simson Cor​:sunglasses::smiley::+1: heel leuk om te volgen

Soms is het niet erg als er wat regen valt, dan val jij niet stil in je schuur genoeg poetswerk te doen. het knapt aardig op de roestbakjes ee. Belgom doet wonderen.

Het kost wat arm stoom maar je ziet het opknappen ,vandaag misschien rij klaar .

Dit is niet gelukt de uitlaat ligt gepoetst klaar dan maar vandaag woensdag nog een poging wagen .

Die brede schouder wielen staan er toch wel leuk in de Schwalbe .

1 like

Wat mij op valt bij deze Simson dat als je de rem schoenen er uit haalt dat die nog goed vast zitten op het alu sigment ,.heb wel eens een Zundapp rem uit elkaar gehaald en de schoenen vielen er af

Vandaag een stukje gereden na 500 mrt .een rem test gedaan en slaat de achter rem vast ,terwijl de voering nog zo n 75 % is morgen maar weer eens de achter kant van de rem open maken Dit had ik niet verwacht .
Maar er zullen nog wel meer van die mankementen naar boven komen .

De Simson is van 1977 tot 1993 gebruikt ,.15 jaar in gebruik dus en 20680 km gereden als de teller het altijd heb gedaan .
Maar heb toch het vermoeden dat de rem trommel wat uit gesleten is ga morgen meten .

Extra veer om de binnenkabel die de remhevel helpt terugdrukken zou kunnen helpen Cor

Als ik het goed begrijp Cor loopt je Simson na zoveel jaar. kreeg je hem snel aan de praat of had je rem reiniger nodig? Anders kon je ook geen rem test doen denk ik.

Ik kan er niet tegen dat een brommer in de schuur staat die niet loopt .
Dus Dinsdag opgehaald Woensdag was nog maar net licht begonnen en s avonds half 6 lopen /draaien .
Wel met vast geroeste remmen en een lekke band .
Dacht nu klaar maar de achter rem nog na kijken ,heb nog nieuwe rem schoenen liggen ,maar ook nog van die speciale opvul blokjes die er tussen kunnen .

De rem kabel is super soepel Joop elke dag een paar druppels olie op de kabel tot die zelf zakt in de buiten kabel en de veer is bijna niet te monteren zo strak .

Vandaag de achter rem aangepakt ,de rem trommel gemeten deze was 3/100 kleiner dan moet ,maar had nog nieuwe schoenen liggen .
Maar heb er op vullers tussen gezet omdat de rem schoenen er nog heel goed uitzagen ,ben met 1 mm begonnen en dat bleek percies goed .

Zie foto s op de foto zie je een achter brug sprijder voor een fiets .

Deze woensdag ook nog een til beugel gemaakt R V S uitvoering ,omdat de buddy daar niet zo geschikt is om aan te tillen .
Ook een buddy slot gemaakt is ook weer zo n zelf bouw ding ,er hoort een slot in maar dat had ik niet op voorraad .
En nog een bel er op gezet .

Men nemen een staaf R V S en maken een Til beugel

Jij zet um er eerst op Cor, en dan ga je er één produceren, maak jij deze dan op voorraad :wink:

nee had dit eerst er op moeten zetten maar ja druk druk he !

Cor is het een staaf of een buis. Ik denk het laatste anders is buigen bijna onmogelijk ee.
Maar wel leuk bedacht zo’n beugel, die roest zeker niet en hoef je ook niet te verchromen.

Ja is een buis anders krijg je hem niet zo plat gedrukt …