Heb een concept in hoofd voor de wielklem, misschien wel een metalen in elkaar freubelen. De ogen voor spanbandje liggen klaar voor montage voor veiligheid.
Goed bezig Jan .
Goedbezig Jan met het ontwikkelen van jou heftafel ![]()
Aan mijn heftafel heb ik nog geen wielklem en/of ogen voor spanbanden gemaakt, er was geen val gevaar wat ik geconstateerd heb.
Alle brommers die erop gestaan hebben hadden een goede standaard om op te staan ![]()
mooi gemaakt!
Welkom op ons nieuwe b o l u z forum Mielko .
het is even wennen, maar dat komt wel goed.
komt hij ook nog in APP vorm?
Vooralsnog niet, maar wie weet.
Zoals gezegd fijn dat je intussen ook “binnen” bent ![]()
![]()
![]()
Bedankt Mielko, welkom op het forum. Hoor je naam met regelmaat via Cor, al is het maar om RVS te lassen ![]()
Ja de heftafel is een uitdaging voor me, hoop dat het helemaal gaat lukken zo ik in bolletje heb en uitvoerbaar kan worden. Ben al heel eind opdreef. De eerste test ging redelijk, stabiliteit mag nog iets beter. Schroefogen voor spanband liggen klaar of vanaf bovenkant balk. Hangt van situatie af van karwei.
Vandaag begin gemaakt van opklapbare steunen voor de verrijdbare heftafel. Had nog genoeg kokerprofiel over, ook gelijk per steun 2 stelbare pootjes aangelast met als basis koppelmoeren M8, goed lasbaar en genoeg vlees om te lassen. Betere stabiele situatie tijdens sleutelen en zeker als het gesnoerd is met spanband of aan de tafel of aan de balk bovenin, afhankelijk van karwei. Foto’s volgen spoedig.
Lekker bezig zo Jan ![]()
![]()
En een takel en een staopstoel ,.nu nog een robot er bij en je kan in je stoel blijven zitten .
Niet gaan spotten Cor met een ouwe man
Proberen om mezelf in het zware werk en bukken te verlichten. Gelukkig heb ik tegenwoordig de ruimte er voor.
Ja probeer ik ook hoor ,.maar de 1 heeft meer ruimte dan de ander .
Klopt Cor, maar er zijn er verschillende die jou hulp geboden hebben voor eventuele uitbreiding ![]()
Het was een poosje stil maar de heftafel is nu compleet en werkend met de tillift er boven met het zelf gemaakt hefbokje en de wielklem er op.
De wielklem en hefbokje zal ik apart vermelden op forum.
Er wordt in verschillende schuurtjes geknutseld en ontwikkeld, leuk hoor om dat allemaal hier op het forum te zien en te lezen ![]()
Nog even en je bent de zundapp specialist .Jan .
Keurig hoor ![]()
Hier de uitwerking voor de heftafel en de tillift er bij. Tevens is de Tilbok hier goed te zien.
Dit was een mooi uitproberen om gelijk het lager van de tandwiel aandrijving te vervangen. Het vet was dikke geronnen.
Dit plaatje is net gemaakt voor de nieuwe wielklem is gemaakt en gemonteerd.
De verstelbare uitklapbare steunen werken ook prima en is het stabiel werken. ik kan alle hoeken van de ruimte benutten op deze manier . Flexibele werkplek voor ruimte benutting, kan ik hem even aan de kant zetten en iets anders knutselen. Zoals een mover voor verplaatsing brommer als hij op de standaard staat. Deze komt nog op forum alst zover is.
Mooi Jan van deze zelf gemaakte dingen ga je nog jaren gemak van hebben .
Als je de wiel lagers er niet uit krijgt ?,.je weet het he .





