Takellift van steigerbuis als basis

Mooi goed hoor zal het werk verlichten .

Waarom niet de lier aannde basis en dan de kabel door katrollen :thinking:

Dat moet ik nog uitproberen Frank, ik heb de katrol even opgehangen. De hoogte van juk komt er ook nog tussen. Dat krijgt nog vervolg, maar bedankt voor je meedenken.
Vanmiddag de bevestiging opnieuw gedaan zonder trespa er tussen en vulringen gebruikt, nu steviger aan de steigerbuis.

Alles klaar gemaakt zo ik het allemaal zou willen dat het naar tevredenheid werkt.
De takel even met 1 haak geprobeerd met juk bevestiging er aan. Ook gelijk 2 inklapbare steunen gelast en met stelbouten aan de onderkant zodat ik de tafel als de brommer er op staat en hij staat op zijn plek om te sleutelen kan stabiliseren. Even noodzakelijk andere prioriteiten er tussendoor gekregen die voorrang hadden.
De plaatjes laten zien hoe het komt en zou moeten werken.

De steunen horen eigenlijk in project staop stoel. Even tijdelijk opgehangen met spanbandje, daar komt nog haak voor in de plaats.

Dat wordt nogal een constructie,. kon het niet met een paar stropjes naar de haak .

Ja zeker Cor, maar ik had al dat ijzer liggen in de schuur van “Jantje van Alles”, gelijk een besteding en kan ik de brommer en ook andere dingen die ik op wilt tillen vierkant vast maken en tillen. De haak los en ik kan alles naar 1 punt doen om te tillen. Ik vond dat de 4 punten verticaal mooi rechtstandig zonder beschadigingen aan de brommer het zou moeten kunnen. Nogmaals, genoeg koker en buis liggen om iets te freubelen.
Nog een klein projectje wordt denk ik een verplaatsbare steun met 4 zwenkwieltjes als de brommer op de standaard staat en dan in hoekje manouvreren.

Ziet er weer top uit Jan!!
Netjes hoor, :wink::smiley: