''Úit de oude doos''

Hierbij een nieuw topic onder de de naam ‘‘Uit de oude doos’’

Wij als leden en vooral de oudere leden kunnen best wel wat achterhalen vanuit de geschiedenis van Boluz, bijvoorbeeld ;

een verslag van een evenement of rit uit het verleden :slightly_smiling_face:

een anekdote van boluz :smile:

een actiefoto van een rit of evenement :upside_down_face:

Enzovoorts enzovoorts

Om de spits maar af te bijten in dit nieuwe topic heb ik zeker nog wel wat achter de hand :laughing:

Dit is een foto van 20 juli 2014 van het evenement BromfietsTT in Assen waar ik samen met Hans aan deel genomen heb.

De Sparta van Hans met daarop een reclame bordje van Boluz en en Zeeuwse vlaggetje en de Zundapp van mij met Zeeuwse vlaggetje achterop :sweat_smile:

Het was een heel leuk evenement en wij hebben daar genoten en veel gezien op bromfiets gebied :stuck_out_tongue_winking_eye:

Toen bij de oprichting van BOLUZ 1 week later ik ging kijken in het clubhuis in Goes noord om lid te worden .
Ik kwam daar aan met mijn Kreidler en er stonden een aantal brommers voornamelijk Puch en ik dacht bij mezelf het zal toch geen Puch club zijn .
Maar goed ik naar binnen daar zat Ad Mateeuw en zijn zoon ben even zijn naam kwijt en ook Sander de Leeuw zat daar achter de tafel .
Na inschrijven met num BO 17 dus het 17 e lid [is ook het krukas lager num van een Kreidler ] vroeg ik aan ze waarom BOLUZ ,.ze hadden er lang over aan het Brainstormen geweest om deze afkorting boven water te krijgen .
Nu goed daar kon ik toen mee leven ,en nu jaren later leef ik er nog intens mee. .

Leuk omschreven Cor :smile:

Inderdaad is Boluz opgericht op 3 juni 2005 door:

Christiaan Matthee

Alexander Jan de Leeuw

Adrianus Hubertus Johannes Antonius Matthee

Dan kan jij jou wel beschouwen tot de leden van het eerste uur Cor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja dat klopt wel een beetje ,gezien dat lage num BO 17.
B O 17 is ook het kreidler lager num voor de krukas ,.het is maar dat je het weet he .

Tussen mijn bromfiets bladen kwam ik vanavond nog een leuke Bode tegen :rofl:

Het was de Boluz Bode vanwege het 10 jarig bestaan van Boluz met daarin best leuke verhalen van diverse leden :wink:

Mooi topic Carl,

Ik ben zelf wel oud :joy: maar nog niet lang enoeg lid om verhalen uit de “oude doos” op te kunnen hangen.

Maar n mooie aanvulling voor deze categorie :smiling_face_with_sunglasses::+1:

De eerste ritten waren super helemaal nieuw en toen in die tijd heel veel Puchjes
Ad en Cristiaan zetten de ritten uit ging niet zo snel ,en af en toe de weg kwijt maar wel gezellig zo 20 jaar geleden .

Het was natuurlijk voor iedereen nieuw, zo ook voor de eerste bestuursleden :wink:

Zelf was ik nog geen lid van het eerste uur, nog sterker zelfs, ik had toen nog geen brommer :flushed:

Het is begonnen met een Solex voor de solexrace en daarna is het virus toegeslagen tot wat het nu is :grinning:

Wat ik wel weet uit veel gelezen berichten is, dat het het vanaf het begin heel goed klikte binnen de nieuwe Boluz bromfiets club :wink:

Ja dat blijkt wel want de club staat nog steeds en dat zegt dan toch wel iets..

Foto bij Ronald en Corry ,foto van de wind en weer rit 18 -11 -2012 .
Ook lekker snert eten ,.bere gezellig .
13 jaar geleden is nog niet zo lang geleden he .

Dat waren in die tijd leuke ritten, en voor Ronald en Corrie was niets te veel, komen er meer dan gebruikten ze gewoon een grotere pan of zelfs twee pannen :winking_face_with_tongue:

Leuke foto en bijbehorend stukje BOLUZ geschiedenis

Open hof 2009 lekker eten ,brommers kieke ,natje en een droogje ,.live band ook nog wat onderdelen ,.en dan lekker bijkletsen .

1 Like

Dat weet ik ook nog, ik ben daar toen ook nog geweest, toen was ik zelfs nog geen boluz lid dacht ik.

Het was toen een leuk evenement op een zonnige zaterdag :smile:

Ook bij zo n evenement moet je geen regen hebben dan valt zo iets altijd zwaar tegen en is het super jammer van de organisatie die dit in gang heeft gezet .

Ja dat blijft altijd n risico. Maar soms moet je die nemen om iets leuks te kunnen doen.

Dikwijls zijn de door B O L U Z georganiseerde ritten en andere evenementen gelukkig zonnig en droog verlopen ,.hoop dat dat ook zo is in 2026.

Wat ook een super leuke dag was een muzeeum bezoek in Dongen bij Ome Frans ,ben even zijn achternaam kwijt, en daarna door naar de beurs

Ja, en in de kelder heel veel miniatuur autotjes, maar ook kranen van 1,8m hoog ofzo. Prachtig om te zien. En nog meer van dat soort dingen.