Das dan weer jammer Ron .
Ja dat is natuurlijk jammer, de RDW plannning is altijd een beetje een struikelblok om het nog maar niet over de extreme kosten te hebben. Maar we gaan de brommer vast nog wel zien dit jaar ![]()
![]()
![]()
Kan ook wel eens korter zijn
Tussen aanmelden en keuren van de mobylette zat maar 14 dagen
Dat is wel heel erg vlot ![]()
![]()
Toen ik met de Zundapp naar de keuring moest 3 weken het was dat er nog een plaatsje was om 8 uur s morgen wel fijn heb je nog wat aan je dag .
Hoera eindelijk is het zover,vandaag naar de RDW. Moesten er al om 8.45h zijn. Na een korte controle van framenummer en motornummer werd hij in het systeem van de RDW aangemeld. En werd (uiteraard) goedgekeurd. Nu wachten op het kenteken kaartje, dan een plaat, verzekeren en kunnen we eindelijk rijden.
Gefeliciteerd met deze mooie brommer met kenteken nu. Leuk man.![]()
![]()
Mooi Ron ,.gelukt nu de kaart en de plaat en rijden .
Dit weekeind mooi weer , al zou je nu nog niet zeggen .
Cor, weet niet hoe snel de RDW werkt, en dan moet ook de Post nog zijn best doen om het kenteken binnen te hebben om van het weekend te rijden. Ben benieuwd, aan het weer zal het niet liggen om te rijden.![]()
Aan het weer zal het niet liggen, het is toch al perfect zo ![]()
Kenteken plaat en kenteken kaart al binnen Ron ?
Gefeliciteerd hoor en n pracht stukkie werk geleverd daar ![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, hoor Cor. K.plaat en kenteken was vrijdag binnen. Gisteravond nog een rondje van 15 km gereden.
En zonder panne weer thuis.
We moesten vandaag nog even een nieuwe helm scoren. Anja had tijdens rijden dat het sneeuwde voor haar ogen. Was het schuimplastic binnenkant van haar helm die in poeder uiteen viel. Even naar de Tomos winkel in Goes. Heeft er veel voorradig in kleur en maten. Leuk geslaagd voor een mooie prijs. We hadden een goede (merk) helm, alleen al op een behoorlijke leeftijd.
Kijk ook weer opgelost.
Dat is n nadeel vannde goedkope helmen (Lidl bijv) na n jaar of 2 valt het binnenwerk uit elkaar.
Aan de andere kant voor €40 of zo kun je ook niet moeilijk doen als je er twee jaar (of langer) mee vooruit kunt.
Die van de Tomos shop wellicht nog langer
Goede helm is noodzaak ,dus koop verstandig .
Deze week verschillende stukjes gereden met de Kreidler. Tot op zeker moment er onderweg een piep uit het achterwiel kwam. A. Wiel opgetild en rond gedraaid, het leek of de ketting te strak stond. Thuis gekomen de ketting fractie losser gezet, nog steeds een piep op een punt bij draaien. Wiel eruit, remtrommel open, hè, flinke lagerspeling. Contramoer los en cup aan gedraaid, maar hé, kan nog meer aandraaien, dat klopt niet. Lagers open en werd het zichtbaar. Bij het opknappen de 2 lagermoeren cq. cups op de as vernieuwd. Er zitten losse kogels in het wiel.Deze nieuwe cups hadden het geen 30km volgehouden. Twijfelde eerst aan me zelf, had ik het lager niet te strak afgesteld? Nee, dacht ik later, het is de kwaliteit van het materiaal. Bij de Tomos shop in Goes 2 nieuwe gehaald, nu van het merk Jasil, nieuwe kogels er in, stof ringen pas gemaakt, en weer in elkaar het spul. Zit nu klein beetje speling op, en na 25km rijden is de speling nog steeds het zelfde. Phoe, gelukkig liep dit goed af, je zou de hele boel stuk rijden, en nog maar niet denken over vast lopen. Het is een heel verhaal geworden, hoop dat de lezers het begrijpen wat er geschreven is en de lengte verhaal voor lief nemen.
Zo hé, dat is flink fout gegaan en dat na weing km. Wat je zegt, je zou een eind van huis zitten en je gaat gewoon door rijden met alle gevolgen vandien. Ik heb ook zoiets gehad bij de Solex. Ik had toen een grotere kogel ertussen zitten en dat gaf ook zo’n kwaaltje. Zomaar 0,1mm groter maar gaf ook slijtage. 1 kant dan. Nieuwe conus erin en bij de lagerwinkel.nl goede kogels bested en toegepast. Ik zou nu altijd de kogels opmeten om dit soort onzin te voorkomen. Want 0,1 mm zie je gewoon over het hoofd. Schroefmaat gebruiken, zo gebeurd.
Nu zo gek heb ik het nog niet gezien ,wel in gelopen en aan het eind stukjes dunste gedeelte afgebroken ,maar dit nog niet gezien .
Maak je geen zorgen over de lengte van het verhaal. Het is heel duidelijk beschreven en dat is veel waard.
Fijn dat het nu zo opgelost kon worden zonder dat er serieuze brokken gemaakt zijn.


