Scheduled Maintenance: Status: Online : 31 Juli 2024 Update Dagelijkse Posts & Recente Topics zijn terug
Beursje Blauberg-Herselt (B)
Moderator: Jacco
- FrankvdJ
- Lid
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 20:54
- Lid of Vriend:: Lid
- Dank! Gegeven!: 2 keren
- Dank! Gekregen: 4 keren
- Contacteer:
Re: Beursje Blauberg-Herselt (B)
Goed plan!
BMW K1200GT (2003),
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
- Carl
- Lid
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 09:35
- Lid of Vriend:: Lid
- Dank! Gegeven!: 1 keer
- Dank! Gekregen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Beursje Blauberg-Herselt (B)
Leuk Frank, bij de volgende beurs ga ik mee, helaas ging dit vandaag niet.
Binnenkort ook weer maar eens tijd vrij gaan maken om te sleutelen aan de brommers
Binnenkort ook weer maar eens tijd vrij gaan maken om te sleutelen aan de brommers
- FrankvdJ
- Lid
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 20:54
- Lid of Vriend:: Lid
- Dank! Gegeven!: 2 keren
- Dank! Gekregen: 4 keren
- Contacteer:
Re: Beursje Blauberg-Herselt (B)
En dan nog wat sfeerplaatjes van de brommers/motoren
BMW K1200GT (2003),
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
- FrankvdJ
- Lid
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 20:54
- Lid of Vriend:: Lid
- Dank! Gegeven!: 2 keren
- Dank! Gekregen: 4 keren
- Contacteer:
Re: Beursje Blauberg-Herselt (B)
Nou allereerst de beurs zelf..
Ik heb het ervaren als n leuke gemoedelijke beurs.. niet echt groot maar dat hoeft niet erg te zijn.. Ik heb n paar leuke Mobylettes gezien zowel te koop als aanwezig om een rondrit te gaan doen. Zowel brommers als motoren. Sterk aanwezig bij de brommers Flandria en Honda. Gaandeweg zag ik n leuke Mobylette brommer staan waarvan ik dacht die gaat n ritje doen.. Maar nee het was een beursbezoeker en wat bleek collega (Mobylette-)forumlid.. namelijk Polle Even leuk met elkaar staan kletsen en wat ideetjes opgedaan voor andere beurzen want het is gewoon leuk om rond te neuzen..
En dan de grote vraag.. heeft het nog iets opgeleverd??...
Nou dat heeft het inderdaad..
Om precies te zijn twee aluminium remhendels, het was even een gok of het de goeie waren.. maar later toen ik n Moby zag staan even vergeleken en jawel dat klopte.. maar daar zat nog n staartje aan (waarover later meer).
Nog n poosje gezocht naar achterlichten (liefst 2) voor moby 2 en 3. Moby 3 heeft er nog wel een maar die is beschadigd. Moby 2 heeft nog maar n klein stukje aan het spatbord hangen..
Nu had ik er geen meegenomen dus was het lastig zoeken. Maar al gravend in dozen en kistjes kwam ik n lampje tegen waarvan ik dacht hmm misschien niet het goeie maar in dat geval past deze er vast aardig bij.. en wat bleek het is exact het juiste lampje en compleet..
hier even bij het achterlicht van Moby 2 ter vergelijk. Het is (weet ik intussen) een Lucia achterlichtje.
Na afloop eerst ergens een lekker steak met frietjes gegeten, de auto afgetankt (35 ct per liter "minder duur" dan bij ons). Voor de Moby's ook nog maar n 20ltr jerrycan getapt dat ging in 1 moeite door.
Dan de remhendels.. Die waren precies goed, 1 compleet met bevestigingsschroef + moer
Dus dat leek goed te gaan...
Maarrrr...
Thuis aangekomen liep ik tegen n tegenvaller aan..
Want toen ik het remhendel wilde monteren kwam ik tot de ontdekking dat het deel waar de kabel ingevoerd moet worden afgebroken is🫨 dat was me dus nog niet eerder opgevallen..
Nu dus op zoek naar n rechter (gas-)handvat..
Dat wordt vast n lastiger zoektocht🫨
Maar goed ook dat heeft niet direct haast..
Mocht iemand er nog een hebben die hij/zij evt kwijt wil.. stuur me even een PB'tje
Ik heb het ervaren als n leuke gemoedelijke beurs.. niet echt groot maar dat hoeft niet erg te zijn.. Ik heb n paar leuke Mobylettes gezien zowel te koop als aanwezig om een rondrit te gaan doen. Zowel brommers als motoren. Sterk aanwezig bij de brommers Flandria en Honda. Gaandeweg zag ik n leuke Mobylette brommer staan waarvan ik dacht die gaat n ritje doen.. Maar nee het was een beursbezoeker en wat bleek collega (Mobylette-)forumlid.. namelijk Polle Even leuk met elkaar staan kletsen en wat ideetjes opgedaan voor andere beurzen want het is gewoon leuk om rond te neuzen..
En dan de grote vraag.. heeft het nog iets opgeleverd??...
Nou dat heeft het inderdaad..
Om precies te zijn twee aluminium remhendels, het was even een gok of het de goeie waren.. maar later toen ik n Moby zag staan even vergeleken en jawel dat klopte.. maar daar zat nog n staartje aan (waarover later meer).
Nog n poosje gezocht naar achterlichten (liefst 2) voor moby 2 en 3. Moby 3 heeft er nog wel een maar die is beschadigd. Moby 2 heeft nog maar n klein stukje aan het spatbord hangen..
Nu had ik er geen meegenomen dus was het lastig zoeken. Maar al gravend in dozen en kistjes kwam ik n lampje tegen waarvan ik dacht hmm misschien niet het goeie maar in dat geval past deze er vast aardig bij.. en wat bleek het is exact het juiste lampje en compleet..
hier even bij het achterlicht van Moby 2 ter vergelijk. Het is (weet ik intussen) een Lucia achterlichtje.
Na afloop eerst ergens een lekker steak met frietjes gegeten, de auto afgetankt (35 ct per liter "minder duur" dan bij ons). Voor de Moby's ook nog maar n 20ltr jerrycan getapt dat ging in 1 moeite door.
Dan de remhendels.. Die waren precies goed, 1 compleet met bevestigingsschroef + moer
Dus dat leek goed te gaan...
Maarrrr...
Thuis aangekomen liep ik tegen n tegenvaller aan..
Want toen ik het remhendel wilde monteren kwam ik tot de ontdekking dat het deel waar de kabel ingevoerd moet worden afgebroken is🫨 dat was me dus nog niet eerder opgevallen..
Nu dus op zoek naar n rechter (gas-)handvat..
Dat wordt vast n lastiger zoektocht🫨
Maar goed ook dat heeft niet direct haast..
Mocht iemand er nog een hebben die hij/zij evt kwijt wil.. stuur me even een PB'tje
BMW K1200GT (2003),
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
- FrankvdJ
- Lid
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 20:54
- Lid of Vriend:: Lid
- Dank! Gegeven!: 2 keren
- Dank! Gekregen: 4 keren
- Contacteer:
Beursje Blauberg-Herselt (B)
Het is kort dag maar via het Mobylette forum werd ik er op gewezen dat er morgen een bommer/onderdelen beurs(je) is bij onze Zuiderburen
https://www.oldtimerweb.be/oldtimer-eve ... s-blauberg
Ik ga er 's-ochtends naar toe mochten er nog meer mensen gaan.
Laat het even weten. Overigens alleen voor de beurs en n lekkere hap
Ik ga er 's-ochtends naar toe mochten er nog meer mensen gaan.
Laat het even weten. Overigens alleen voor de beurs en n lekkere hap
BMW K1200GT (2003),
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3
BMW R1200GS Adventure,
Kreidler RMC-S Elektronic (1979),
Batavus Mot'o-Mat (1987),
Aprillia Red Rose Classic 50
Mobylette's 1, 2, 3, 4 en 5
Sparta's 1, 2,en 3