De Ronde van Schouwen (29-09-07)

Verslagen van evenementen in 2007

Moderator: Jacco

Re: De Ronde van Schouwen (29-09-07)

Berichtdoor Dorretje » zo 17 aug 2014, 12:55

Dorretje
Lid

De Ronde van Schouwen (29-09-07)

Berichtdoor admin » di 02 maart 2010, 17:38

Geplaatst door: Ad M.

*Het verslag is deze keer geschreven door ons lid Johan.

DE RONDE VAN SCHOUWEN

Helaas was het weer niet geweldig, maar ondanks dat was er nog een redelijk goede opkomst. Vanaf 12 uur druppelden de deelnemers binnen om zich in te schrijven en de consunptiebonnen in ontvangst te nemen.

Totaal reden er 22 brommers mee en konden we een kwartiertje later als de bedoeling was vertrekken.
Ronald in een orange hesje voor en ik in een geel hesje achter.

Door een klein misverstand liep het even fout met de bezemwagen en natuurlijk hadden we toen al in de achterhoede het eerste probleempje (gebroken kabeltje). Vervolgens was het net de wet van Murphy: When something gets wrong, every thing gets wrong. Ik zie in de verte de bezemwagen uit het zicht verdwijnen, roep naar de pechvogel dat hij moet wachten en geef gas achter de bezemwagen aan.
Een km of vier verder haal ik ze in en zeg ze dat ze terug moeten op een brommertje op teladen. Wij zouden daar op de bezemwagen wachten. Maar goed, een kwartiertje later, geen bezemwagen en geen puchvogel.

Jeffrey en ondergetekende rijden terug maar zien ze geen van beiden meer, we draaien weer om en rijden weer naar de groep waar we de officiƩle rit weer voort zetten.
Een paar km verder krijgen we weer aansaluiting van de bezemwagen en bij de eerste stop in brouwershaven zat de pechvogel al te wachten.

Als we daar, na wat genuttigd te hebben in het Zwarte Schaap, willen vertrekken is er dappie die niet lekker start en die ook weer als laatste wil vertrekken, weer de groep kwijt natuurlijk. Maar gelukkig kregen we hem weer aan de praat en konden we door een stukje af te snijden weer bij de groep komen.

Weer een poosje later nog een niet geplande pis-stop en als dat nog niet genoeg is begint daarna nog een NSU-tje in te houden terwijl hij daarvoor nog perfect reed. Omdat wel al bijna bij het eindpunt waren hebben we de groep maar door laten rijden en zijn wij er in een stuk lager tempo achteraan gekomen.

Al met al, een ritje met hindernissen en druilerig weer, maar toch ook weer een gezellige rit met een leuke sfeer.

Hier nog een paar foto's. klikker de klik

En tot slot wil ik iedereen bedanken die aan deze rit heeft mee gewerkt of eraan heeft deel genomen en met name Ronald, die veel tijd en energie in de voorbereiding heeft gestoken.
Laatst bijgewerkt door Dorretje op zo 19 sep 2010, 15:26, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Foto link weer werkend gemaakt.
Administrator does administrating...
admin
Beheerder

Keer terug naar Verslagen 2007