door Ferry » ma 01 mei 2017, 08:47
Voorjaarsrit Boluz 16 april 2017
Vroeg uit de veren op de eerste Paasdag want ik ben getipt door Joke en Pim dat er een tocht te rijden was vanuit Wemeldinge, zo'n vijftig à zestig kilometer vanaf mijn huis in Goeree Overflakkee.
De Berini M21 uit 1958 in de bestelwagen en daar gingen we naar Zeeland, om half tien kwam ik aan bij Schutterij Sint Andries, een hartelijk welkom volgde en ik kon parkeren op het terrein. Mijn vriend Bob, die ik getipt had, liep al z'n trouwe hond Tjedde uit te laten en samen gingen we een bakkie doen in de tent, even ingeschreven en ik kreeg een envelop met consumptiebonnen, een uitgebreide routebeschrijving met kaart en een rallybordje voor op de brommer, helemaal super !
Nadat we toegesproken waren door een van de uitzetters gingen we om 11.00 uur op pad. De route was bepijld en dat was geweldig gedaan, vaak dacht ik zou ik nog wel goed zitten en probeerde ik het laatste punt te herinneren waar een pijl stond zodat ik eventueel terug kon rijden en dan opeens was er weer dat verlossende pijltje, ik was op de juiste weg. wat een werk is dat geweest voor het uitzettende team, niet allen het plaatsen maar de pijlen moeten ook na afloop weer opgeruimd worden. Ik denk dat het systeem met een gepijlde route voor de toekomst van onze hobby het beste is want als je met groep rijdt dan keert de publieke opinie zich tegen ons, mensen houden demonstratief hun neus dicht en vinden die stinkende brommers maar niks, dat heb je niet als je als individu rijdt.
Een woord van dank is hier wel op zijn plaats, het was geweldig gedaan en de route was ook super, prachtig rijden door Zuid Beveland, Walcheren en Noord Beveland. Grote indruk maakte het Veerse meer met de prachtige plaats Veere en het stuk langs de Noordzeekust. Regelmatig zoemde ik langs groepjes mede brommer fanaten die even een pauze namen, de Berini deed het geweldig, het was lekker fris en op de heenweg een flinke tegenwind, na de helft van de route kregen we die mee dat was aangenamer. Er waren veel mogelijkheden om ergens wat te eten en drinken, over deze route was nagedacht, niet te versmaden !
Opeens kwam Wemeldinge weer in zicht, 91 kilometer hadden we erop zitten en na nog wat nagepraat te hebben met de uitzetters met een bakkie erbij, ging het weer op huis aan.
Iedereen hartelijk bedankt voor de mooie dag en volgend jaar kom ik als het meezit weer !
Groeten, Ferry in 't Veld