16 April voorjaarsrit

Moderator: Jacco

Re: 16 April voorjaarsrit

Berichtdoor Frans » di 02 mei 2017, 10:45

Rik Nieuwdorp, de fotograaf die op het verzamelterrein rondliep heeft ook zijn foto's geplaatst in het album "Voorjaarsrit 2017" op Faceboluz. Ruim 200 foto's zijn te bezichtigen via deze link:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 754&type=3 , mits je Facebook hebt. Ook zijn er op de pagina diverse filmpjes te zien van de start en dergelijke.
Frans
Lid

Berichtdoor Ferry » ma 01 mei 2017, 08:47

Voorjaarsrit Boluz 16 april 2017

Vroeg uit de veren op de eerste Paasdag want ik ben getipt door Joke en Pim dat er een tocht te rijden was vanuit Wemeldinge, zo'n vijftig à zestig kilometer vanaf mijn huis in Goeree Overflakkee.
De Berini M21 uit 1958 in de bestelwagen en daar gingen we naar Zeeland, om half tien kwam ik aan bij Schutterij Sint Andries, een hartelijk welkom volgde en ik kon parkeren op het terrein. Mijn vriend Bob, die ik getipt had, liep al z'n trouwe hond Tjedde uit te laten en samen gingen we een bakkie doen in de tent, even ingeschreven en ik kreeg een envelop met consumptiebonnen, een uitgebreide routebeschrijving met kaart en een rallybordje voor op de brommer, helemaal super !
Nadat we toegesproken waren door een van de uitzetters gingen we om 11.00 uur op pad. De route was bepijld en dat was geweldig gedaan, vaak dacht ik zou ik nog wel goed zitten en probeerde ik het laatste punt te herinneren waar een pijl stond zodat ik eventueel terug kon rijden en dan opeens was er weer dat verlossende pijltje, ik was op de juiste weg. wat een werk is dat geweest voor het uitzettende team, niet allen het plaatsen maar de pijlen moeten ook na afloop weer opgeruimd worden. Ik denk dat het systeem met een gepijlde route voor de toekomst van onze hobby het beste is want als je met groep rijdt dan keert de publieke opinie zich tegen ons, mensen houden demonstratief hun neus dicht en vinden die stinkende brommers maar niks, dat heb je niet als je als individu rijdt.
Een woord van dank is hier wel op zijn plaats, het was geweldig gedaan en de route was ook super, prachtig rijden door Zuid Beveland, Walcheren en Noord Beveland. Grote indruk maakte het Veerse meer met de prachtige plaats Veere en het stuk langs de Noordzeekust. Regelmatig zoemde ik langs groepjes mede brommer fanaten die even een pauze namen, de Berini deed het geweldig, het was lekker fris en op de heenweg een flinke tegenwind, na de helft van de route kregen we die mee dat was aangenamer. Er waren veel mogelijkheden om ergens wat te eten en drinken, over deze route was nagedacht, niet te versmaden !
Opeens kwam Wemeldinge weer in zicht, 91 kilometer hadden we erop zitten en na nog wat nagepraat te hebben met de uitzetters met een bakkie erbij, ging het weer op huis aan.
Iedereen hartelijk bedankt voor de mooie dag en volgend jaar kom ik als het meezit weer !

Groeten, Ferry in 't Veld
Ferry
Vriend

Berichtdoor corkreid » za 22 apr 2017, 20:50

Goed dat Piet weer een beetje stand bij is hij is er goed van af gekomen ,
corkreid
Beheerder

Berichtdoor ronald » za 22 apr 2017, 17:16

zoals ik al vermelde dat ik langs piet zou gaan we gingen vol goede moet weg maar helaas
een paaltje :cry: het gaat goed met piet is bont en blauw en zegt ook IEDEREEN bedankt voor de goede zorgen ,had een mooie bos bloemen gehad en al veel telefoon grt ro en cor
ronald
Lid

Berichtdoor Carl » do 20 apr 2017, 23:19

Vandaag de uitwerking van de rit door gekregen van Arthur :D

Het totaal aantal deelnemers stond op 80 personen waarvan de meerderheid vrienden van boluz waren ( hoofdzakelijk vanuit het brabandse land )
het zijn circa 45 vrienden en 35 leden van boluz inclusief de organisatie van de rit.

Al met al een mooie opkomst, mocht het weer net als het weekend ervoor geweest zijn ( 20 graden ) dan weet ik zeker dat de 100 deelnemers gepasseerd zou zijn ;)
Carl
Beheerder

Berichtdoor ronald » do 20 apr 2017, 21:10

ja andre ,maar dat heeft een reden ,op naar de burgse dag
ronald
Lid

Berichtdoor andrenuijens » do 20 apr 2017, 21:06

Ronald je staat ook te boek als vriend . :idea:
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , zundapp 529 ,1979 , zundapp 530 80 cc .
andrenuijens
Lid

Berichtdoor ronald » do 20 apr 2017, 20:57

26 leden??nee kan niet ? komen er meer vrienden ?er zyn meer dan 100 leden .kom ry mee ,met piet gaat het redelyk ga zaterdag even langs met meissie ,zo noemt piet corry :lol: hou je op de hoogte grt ro en cor
ronald
Lid

Berichtdoor Wido » do 20 apr 2017, 08:29

Toch op de plaat vastgelegd blauw en grijs . :D
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt
Wido
Lid

Berichtdoor Tuurke » wo 19 apr 2017, 23:28

Fijn te horen dat Piet de goede kant op gaat, hopelijk van de zomer weer op de brommer.

Bedankt voor alle lovende woorden via het forum via Facebook en alle andere media, hebben jullie overigens op of aanmerkingen betreffende de rit ? Geef het door aan ons, dan kunnen we daar zeker iets mee doen voor de volgende keer.
We denken natuurlijk dat we overal aan hebben gedacht, maar misschien is dat wel niet zo en hebben we bepaalde dingen over het hoofd gezien, laat maar horen ?

Voor de statistieken:

Totaal aantal deelnemers: 26 leden
43 vrienden
9 organisatie
2 sponsors
Totaal dus met 80 personen.
Besmet geraakt met het brommer virus!

Kreidler RMC 1977
Yamaha TY50 1977 (SOLD)
Tuurke
Lid

Berichtdoor ronald » di 18 apr 2017, 20:56

even een bericht over piet ,het paasei :lol: cor nog net gebeld ,gaat redelyk arts weer geweest ,en zoals het hoort horen leden gelyk stappen te ondernemen ,ik dacht naar huis maar er was meer aan de hand :oops: corry dr middag verloren ,maar piet was belangeryker hoor NET EEN MOOIE BOS BLOEMEN GEHAD VAN HET BESTUUR dank je wel groet corry en ook van my ro
ronald
Lid

Berichtdoor Marcozld » di 18 apr 2017, 20:11

Zoals eerder al gezegd sloot ik aan bij het clubje uit Walcheren en Heinkenszand. Met z'n allen doorgereden naar de Schutterij te Wemeldinge waar al voldoende deelnemers stonden opgesteld. Ik was bij inschrijven nummer 57. Alles was prima geregeld. Party-tenten, horeca, muziek, uitleg, instructie, het rallybordje en plankjes voor de standaarden. Het opzetten lijkt mij flink veel werk maar het resultaat mag er zijn. Als het lukt om in team-verband dit op te zetten is het zeker goed om er in te houden (en we hebben nu bordjes). Organisatie enorm bedankt!

Daarnaast vind ik deze manier van rijden goed voor Boluz. Minder massaal "overlast" zoals dat toch door steeds meer mensen wordt ervaren. Het in grote groepen rijden vind de echte liefhebber alleen maar mooi. Iemand die er weinig mee heeft vind de eerste 10 leuk om te zien maar de 40 die in de stoet volgen wat minder. En dan heb je nog een groepje die-hard milieuliefhebbers... Dus op deze manier verdeel je de overlast en een leuke bijkomstigheid is dat, geparkeerd op een terrasje ergens, je de andere deelnemers ook langs kan zien komen rijden. Zwaaien maarrr!!

Overigens... de aankondiging had zelfs NU.NL gehaald. Uniek momentje voor Boluz zou ik zeggen:
http://www.nu.nl/beveland/4622646/klass ... eland.html

Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grz.

P.s. en nog ééntje die ik doorgestuurd kreeg:

Afbeelding
Voorheen: Zundapp Ks50 (verkocht), Famel Flash 5 speed (gechrashed), Honda CBR600F2.
Nu: Famel Flash 5 speed (project).
Marcozld
Lid

Berichtdoor André Lokerse » ma 17 apr 2017, 23:16

Het begon allemaal fris vanuit Heinkenszand met een groep van een man of 15.
In wemeldinge aangekomen zag het er gelijk goed geregeld uit.
Er was overal aan gedacht zoals de plankjes voor onder de standaards en de tenten voor inschrijven en koffie.
Je kon duidelijk merken dat het door een grotere groep geregeld was.
Erg leuk gedaan allemaal.
Ik heb iig genoten van de rit en we hebben het gelukkig droog gehouden.
Bij oranje plaat hebben we zelfs op terras gegeten was prima in de zon.
Met de pijlen werkt goed het is makkelijk te rijden.
Zelf ben ik gewend om meerdere ritten per jaar uit te zetten dan word het met 2 man iets te veel werk.
Gelukkig hebben jullie het wel een keer gedaan.
Nozems bedankt voor de leuke rit, ookde vrouwen niet te vergeten.

Jammer van wat er met Piet gebeurde maar hopelijk rijd hij snel weer mee.
Misschien toch eens denken aan een jas met protectors enzo piet.

Ronald en Corry netjes gehandeld.

Op naar de volgende toer
Sleutelen, rijden, genieten.
André Lokerse
Moderator

Berichtdoor Frank » ma 17 apr 2017, 21:15

Allen,
Goed om te lezen dat deze rit een succes is geworden door de inzet van De Nozems, ook goed dat we deze rit hebben kunnen organiseren als primeur binnen onze vereniging! Soms moet je iets anders proberen, dat hebben we met dit initiatief gedaan.
Ik ben heel benieuwd of dit een vervolg gaat krijgen, wie weet volgend jaar!

Grt. Frank

Ps. Piet sterkte met je lichamelijk ongemak!
Frank
Lid

Berichtdoor lazy rider » ma 17 apr 2017, 17:36

Geweldige rit geweest bedankt voor deze geweldige dag .
En voor de leuke attentie ! word erg gewaardeerd .
Al de jongens van de organisatie en uit Wemeldinge en Boluz top gedaan.

Johan
Bijlagen
20150412_125551 (Medium).jpg
20150412_125551 (Medium).jpg (86.38 KiB) 3453 keer bekeken
17973485_743922209096638_3814469342024072328_o.jpg
17973485_743922209096638_3814469342024072328_o.jpg (553.04 KiB) 3454 keer bekeken
http://www.cnc-parts.nl Twostroke or no stroke
lazy rider
Lid

Volgende

Keer terug naar Verslagen 2017 Boluz