Molenrit Zondag 19 Mei 2019

Re: Molenrit Zondag 19 Mei 2019

Berichtdoor Honda1972 » do 04 jul 2019, 00:51

Eindelijk (een klein) verslagje van verreden de molentocht 2019.

Weergoden leken gunstig, maar al gauw bleek bij de aankomst op Vliegveld Midden Zeeland dat (mot)regen spelbreker zou zijn op deze bijzondere dag... Je zal maar zuunig wezen op je prachtige oldtimer en in zulk weer terechtkomen...
Auto's, enkele motoren en geteld (jaja) zeker 60 bromfietsen waren toch aanwezig ! Inschrijven (geen consumptiebonnen ontvangen of info hierover), koffie met molenkoek genuttigd en vertrokken (bij de start onder begeleidende spreker van simpele standaard informatie over je bromfiets). Broer Kees had geen regen kleding, en is dan ook huiswaarts gekeerd....Met regenkleding aan de volgrit gereden, en halfverwege in Heinkenszand pitstop zo rond de klok van 12:00.
Helaas weinig drinkwaar, dus enorme lading poffertjes genuttigd, en het idee opgevolgd om bij Cafe (waarvan ik de bekendste naam in 's Heer Hendrikskinderen niet meer mag noemen) wat te gaan drinken met iets lekkers erbij.
Prima plan ! er zaten aardig wat leden/liefhebbers te genieten van een heerlijke lunch. Eindelijk ook mijn bril schoongemaakt, en zodoende ook wat bijgekomen. Zowaar knapte het weer op en belooot merendeel maar 2e deel vd rit niet te verrijden en maar meteen naar de Markt in Goes te rijden. Aldaar toch nog heel veel bromfietsen, en dat gezien het verloop van de dag en belangstelling ook gewaardeerd door in grote getale opgekomen publiek.

Na een kleine reparatie aan een loszittende uitlaat aan een Kreidler, (toch altijd fijn was losse boutjes, moertjes en gereedschap bij je te hebben...) Verder eigenlijk geen noemenswaardige uitval, ook bijzonder gezien de vele regenval die morgen) de weg verkort naar huis. Ik heb nog nooit zoveel regen meegemaakt met een brommerrit, en zeker niet bij de Molentocht in al die jaren dat ik daar mee rij. Blij dat ik meegereden heb, veel mensen gesproken, en gelukkig ook geen ongevallen gebeurd met zulk weer...

Op naar de volgende editie !

Groet,
Erik Wijkhuijs
Happy met HONDA !
Honda1972
Lid

Berichtdoor Carl » wo 22 mei 2019, 21:43

Het is en blijft altijd moeilijk met ritten die niet eindigen op de plaats waar gestart wordt, dit is bij de molentocht nog nooit anders geweest.
Gezien dat velen rijdend met de brommer komen van waar dan ook heeft dat bijna nog nooit tot problemen geleid, maar goed een plattegrondje bij de inschrijving uitdelen met de snelste route van eindpunt naar startplaats kan de uitkomst bieden.

Zelf heb ik niet deelgenomen aan de rit, de regen en zeer zeker het niet fit zijn heeft het besluit om thuis te blijven bevorderd.
Een hardnekkkig virusje dit jaar, morgen de 8 ste dag :( ( te goed om thuis te blijven en eigenlijk te slecht om te gaan werken )
Carl
Lid

Berichtdoor ronald » wo 22 mei 2019, 21:20

flakee welkom ,verzamelen by de zeeland brug kom je altyd tuus
ronald
Lid

Berichtdoor Jacco » wo 22 mei 2019, 19:29

terug naar huis over Midden-Zeeland was geen enkel probleem hoor ,ligt op de route ;)
Jacco
Moderator

Berichtdoor andrenuijens » wo 22 mei 2019, 08:14

we hadden het er al over gehad . met kees . pieterse en broer .
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , zundapp 529 ,1979 , zundapp 530 80 cc .
andrenuijens
Lid

Berichtdoor Tuurke » di 21 mei 2019, 23:04

Hoi Ronald,

Via Facebook heb ik contact gehad met deze deelnemers, ze vonden het inderdaad een beetje raar dat de finish plaat in Goes was terwijl hun auto met aanhanger bij Midden Zeeland stond.
Ik heb aangegeven dat we dat de volgende keer beter communiceren naar de deelnemers toe, het is lastig als je van Goes zonder dat je de weg weet nog naar Midden Zeeland moet om je brommer nog naar de auto te brengen.
Is een punt van aandacht en we zullen dat zeker meenemen voor de volgende keer.

Bedankt voor de opmerking we gaan er zeker wat mee doen.

Arthur.
Besmet geraakt met het brommer virus!

Kreidler RMC 1977
Honda MB5
Tuurke
Beheerder

Berichtdoor ronald » di 21 mei 2019, 20:51

hoi ik kreeg net een telefoontje met een advies van ria ,komt van flakee :lol:
er waren 2 man vanuit flakee met auto gekomen ,m.zld goes stop ,deze moesten nog terug ,dankzy leden zyn ze goed gekomen ,ria zecht laat ze dan verzamelen by colyn met auto zeer goed ,wie kan my in contact helpen met flakee ?
ronald
Lid

Berichtdoor Tuurke » ma 20 mei 2019, 22:45

Samen met Hans Paauwe hebben ik de inschrijvingen verzorgd voor de Molenrit 2019.
Nadat ik de weerberichten gevolgd had ik besloten om met de auto richting Midden Zeeland te gaan, zeker omdat ik nog wat anders te doen had die dag.
Na aangekomen te zijn op Midden Zeeland kwam Hans Walhout ook net aan met zijn aanhanger met bezem erop om eventuele pechvogels op te halen.

We zijn begonnen om de plankjes neer te gaan leggen op het vers gemaaide gras, nadat we de inschrijftafel hadden klaar gezet in de loods begon het ook te regenen, de eerste verkleumde en natgeregende deelnemers kwamen al binnen, tussentijds had Marco al een pijl controle ronde gereden.
Alle deelnemers kwamen vol goede moed inschrijven maar het bleef maar regenen helaas.

Rond de klok van half elf konden de brommers vertrekken en gingen in de regen weg.
Na de start van de oldtimers ben ik weer naar huis gegaan en kijken we ondanks het mindere weer terug op een fantastisch evenement.
Er waren voor 60 deelnemers bonnen ingekocht en we hadden 61 deelnemers, als het weer beter was geweest dan had dit evenement nog een veel groter succes geworden, maar het weer hebben we helaas niet in de hand.

We willen de organisatoren, vrijwilligers bedanken en complimenteren voor het organiseren van deze rit!

Vele brommergroeten en op naar het volgende evenement!

Arthur.
Besmet geraakt met het brommer virus!

Kreidler RMC 1977
Honda MB5
Tuurke
Beheerder

Berichtdoor Nostradamus12 » ma 20 mei 2019, 15:12

Spelbreker was uiteraard de regen, maar de tocht op zich was heel mooi.

Op Ronald's Zündapp viel het prima mee, de brommer deed het prima en aan enthousiasme geen gebrek.

In het café De Oranjeboom hebben we de innerlijke mens versterkt waarna het bezoek aan de oldtimer happening op de markt in Goes alles goedmaakte. Dit was het grootste en mooiste oldtimer gebeuren dat we al gezien hebben en zo'n groots evenement hadden we helemaal niet verwacht. We zijn tevreden en enthousiast huiswaarts gereden met dank aan alle organisatoren, vrijwilligers, iedereen die zich voor de tourrit heeft ingezet en aan Ronald voor het uitlenen van de Zündapp. gr Luc en Janneke

Hierbij nog enkele foto's:
Bijlagen
9f.jpg
9f.jpg (101.76 KiB) 1899 keer bekeken
9i.jpg
9i.jpg (74.99 KiB) 1899 keer bekeken
9g.jpg
9g.jpg (107.65 KiB) 1899 keer bekeken
9e.jpg
9e.jpg (116.37 KiB) 1899 keer bekeken
Nostradamus12
Lid

Berichtdoor andrenuijens » ma 20 mei 2019, 12:40

de rit was prachtig . mooi rijden zo over die dijkjes . helaas bleef het regenen tot H,zand , waar we bij de molen stopten . aangezien het daar erg druk was . zijn we met een groep terug gereden . naar cafe oranjeboom . om ons daar te voldoen van een lekkere uitsmijter . en heerlijk warme koffie . eenmaal weer een beetje op temp . nog naar de markt in goes gegaan . waar het goed toeven was bij nationaal met terras verwarming . de terug tocht naar schouwen . hadden we flink de wind tegen . de kreispar had het op dat moment erg zwaar . al met al mooie rit . en de volgende zal best beter weer zijn . organisatie bedankt . namens groep schouwen . 8-)
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , zundapp 529 ,1979 , zundapp 530 80 cc .
andrenuijens
Lid

Berichtdoor Marcozld » ma 20 mei 2019, 09:55

Helaas, helaas... deze rit viel bijna in zijn geheel in het water. Hoe mooi het zaterdag wel niet was met het uitzetten van de rit, hoe slecht het weer was op de zondag.

Ik vind het echt fantastisch om te zien dat er zo veel Boluz-leden/vrienden naar het Vliegveld waren gekomen. Ik hoorde dat er 61 inschrijvingen waren en bij mijn vertrek stonden er nog diverse brommers op karretjes aan de rand van het vliegveld.

Bij het controleren van de route waren er twee pijlen gedraaid (Hans heeft die nog recht gehangen) en bij het tweede deel na de molen bij Hzand was er ééntje afgebroken, dus vervangen. Na het compleet maken van het rondje tot aan de markt van Goes, waar ik al een aantal deelnemers zag zitten bij een terrasverwarmer heb ik opnieuw de rit gedaan vanaf de molen om de pijlen op te halen. Vanaf 13.00 uur was het droog en heb ik het laatste gedeelte zonder druppel kunnen rijden. Bij Surf et Turf (Hoedekenskerke) zag ik nog een 4tal Kreidlers staan en eenmaal op de markt aangekomen ook nog een goed aantal Boluz-leden en vrienden gesproken. Het was wel goed druk op de markt met auto's en toeschouwers. Altijd goed te zien dat dit evenement zo veel publiek trekt.

Bedankt allemaal die hebben bijgedragen aan deze dag. Volgend jaar schijnt de zon!!
Grz.
Voorheen: Zundapp Ks50 (verkocht), Famel Flash 5 speed (gechrashed), Honda CBR600F2.
Nu: Famel Flash 5 speed (project).
Marcozld
Lid

Berichtdoor Ton » zo 19 mei 2019, 21:34

In vergelijking met vorig jaar was “het weer” echt heel slecht, maar ondanks dat was het toch een geslaagde rit. In de morgen regen, wind en kou, in de middag droog en soms een heel flauw zonnetje.
Uit en thuis toch nog 142 km gereden. Speciale dank aan Cor en Eddie.

Iedereen die betrokken was bij de organisatie BEDANKT
Ton
Lid

Berichtdoor ronald » zo 19 mei 2019, 20:45

helaas kon corry niet mee ,was jammer ziek ,hap is net weg gaat goed ,nu plat :lol: verder opdrogen
ronald
Lid

Berichtdoor ronald » zo 19 mei 2019, 20:28

nou dit was werkelyk de slechtste molenrit,ik had wel veel meeryders :lol: .alles is wel goedgegaan ,flakee is na een opmerking ook weer richting vliegveld gekomen ,jacco hans en erik bedankt voor hen daar te brengen :lol: nu droog op naar de volgende rit
BY LOSLOPENDE BEESTEN GELYK STOPPEN EN MOTER UIT sorry dat ik het zo zet ,maar gestresd vlees is niet lekker ,en zeker de boer het was zondag alle respect :)
ronald
Lid

Berichtdoor Patrick » zo 19 mei 2019, 19:11

Een filmpje van het vertrek op het vliegveld:

https://youtu.be/ppFEaaDCz8c
Patrick
Lid

Volgende

Keer terug naar Verslagen 2019 Boluz