RHC rit in Zeeland 5 mei 2019

Re: RHC rit in Zeeland 5 mei 2019

Berichtdoor Honda1972 » do 04 jul 2019, 01:11

Leo, Gerard en Carl: dank voor deze prachtige dag !

Voor mij een uitdaging om met de Magneet 's morgens de kant van Heinkenszand op te komen, zou in eerste instantie nog iemand meerijden, maar haakte op laatste moment af...dan maar alleen...
De Magnematic heeft zich kranig gehouden, net even jammer dat ik een trapper verloor (is overigens weer terecht).

Via Leo Tilroe (hoofdorganisator) al vooraf contact gelegd met enkele mede Magneet rijders uit den lande, zodoende erg blij gemaakt met de aankoop ter plaatse van een grijs zadel en een heus Magneet speldje erbij. Die mannen hadden wel erg mooi gerestaureerde Magneet bromfietsen, allemachies….

De ontvangst en start was gemoedelijk, erg goedkoop (1 Euro :o ), net als de gehele rit, en zo waren ook de reacties van heel veel meerijders. Alleen wel erg triest dat er maar enkele leden meereden, zeker in verhouding tot de mensen vanuit de RHC club. wel enkele leden die zijn komen kijken. Velen van de RHC leden waren met familie gekomen, prachtig ! De meesten zijn de 50 al even gepasseerd, en hebben al een hele reis van vele Km naar Zeeland getrotseerd om hier op een brommertje en of fiets met hulpmotortje een prachtrit te komen rijden. Al met al met recht in mijn beleving de beste rit die ik ooit heb verreden, er zat beleving in, prima bedachte en verzorgde lunch in Wemeldinge en een gezellig samenzijn, ook achteraf bij de afterparty waren we het hierover eens bij Stellenplas. Ik had echt het idee dat dit de beleving was die ik graag zie, geen opsmuk, geen misstanden of wat dan ook, zo hoort het.

Alle lof dus voor de organisatie, op naar een volgende editie.
Zet alvast in je agenda voor volgend jaar en vertel het voort, zodat we als vereniging ook goed voor de dag komen met veel deelnemers ter promotie van dit veelal bijzondere erfgoed.

Hartelijke groet,

Erik Wijkhuijs
Happy met HONDA !
Honda1972
Lid

Berichtdoor Marcozld » do 16 mei 2019, 14:54

Leuk om te lezen dat het zo goed is bevallen. Ook leuk om te lezen hoe Piet ook heeft mee kunnen genieten.
Grz.
Voorheen: Zundapp Ks50 (verkocht), Famel Flash 5 speed (gechrashed), Honda CBR600F2.
Nu: Famel Flash 5 speed (project).
Marcozld
Lid

Berichtdoor Honda1972 » do 16 mei 2019, 06:09

Beste mensen, leden, RHC rijders en andere belangstellenden,
Ik zal ook een verslagje maken van deze zeer gewaardeerde rit, maar door wat tijdgebrek moet ik mijn verslag nog even uitstellen, wordt vervolgd dus !
Hartelijke groet,
Erik Wijkhuijs.
Happy met HONDA !
Honda1972
Lid

Berichtdoor Tuurke » vr 10 mei 2019, 23:00

Een prachtige rit geweest zo te zien, jammer dat ik niet wist dat er in Wemeldinge gestopt werd anders had ik zeker even langs gekomen.
Top, ga zo door met zijn allen.
Besmet geraakt met het brommer virus!

Kreidler RMC 1977
Honda MB5
Tuurke
Beheerder

Berichtdoor piet » do 09 mei 2019, 21:33

Nog even mijn dank hier neerleggen voor het mee beleven van de R H C RIT, Ik had het voorrecht om te kunnen mee rijden met AN ,Die de bestuurster was van de volg auto . Dit was geregeld door Carl , ook mijn dank hier voor. heb het super gevonden en genoten van deze dag , zo doende blijft het brommer virus toch bij mij aanwezig.
Ook de vele contacten die men op zo,n dag beleefd, is heel erg mooi.
De R H C RIT is altijd een hele mooi rit, alles in een groep,wat toch het mooiste blijft met zon tour, het was heel erg mooi als men dan van uit de auto de schare met brommers ziet gaan over de Bevelandse dijkjes [ geen pijlen ] is heel apart al de mannen en ook vrouwen die hier aan deel nemen uit het hele land , Heb zelf ook de eerste 2 mee gereden, Het is altijd gemoedelijk en met een aparte sfeer. De route vond ik heel erg goed met in zich vele aspecten die Zeeland voorhanden heeft, water natuur en vergezichten ,en mooie stoplocaties en startplaats . heel goed over gedacht, mijn dank aan Carl en de anderen die hier bij betrokken waren.
piet
Lid

Berichtdoor Carl » di 07 mei 2019, 21:58

Mooie foto's leo :D
Het organiseren van de 4de editie sla ik zeker niet af, laat de RHC maar met een datum en/of datum's komen ;)
Carl
Lid

Berichtdoor Leo » zo 05 mei 2019, 22:18

Vandaag een leuke rit gereden. Voor de start en na terugkomst bij Stelleplas bar slecht weer. Vanaf de start om 11uur nog steeds een flinke koude wind maar er kwam zon bij. Dat maakte het de rest van de dag best te doen. Carl had weer een mooie route bedacht. Bijzonder was dat we de hele dag niet één stoplicht zijn tegengekomen wat voor mensen uit de randstad onvoorstelbaar is! Van RHC waren er 21 deelnemers en van Boluz + Gastrijders 11. In totaal toch nog 32 rijders wat gezien het slechte weer toch nog een mooie opkomst is. Duidelijk dat er vandaag veel echte bikkels meereden die gewend zijn aan ouderwetse koude (9°). Onderweg slechts één Berini Eitje dat er mee stopte. Hans heeft snel een reservebrommer van de bezemwagen gehaald en rijden maar weer met de hele groep. Er waren rijders uit: Almere, Amsterdam 3x, Naarden, Vreeland (onder Amsterdam) 2x, Venlo 2x, Stramproy (bij Weert), Breda 6x, Rotterdam 4x. Na afloop veel positieve reacties gekregen van de RHC rijders. Men waardeert de schoonheid van Zuid Beveland zeer en met name de bochtige dijkjes en de rust. De waardering blijkt ook uit het feit dat er telkens weer een vaste kern de moeite neemt om een flink eind te reizen. Enkele hulpmotoren die meereden: Fuchs (links naast de achteras), op de bagagedrager: ILO en de Engelse Cyclaid 31cc met V-riem aandrijving. Bij de trapas: Victoria 38cc 2 versnelling (zonder koppeling) en Zündapp KM38 1 versnelling met V-snaar aandrijving Deze zat gemonteerd onder een Miele fiets. Verder reden mee 3 Magneet brommers waarvan 2 gerestaureerd, mooier dan nieuw en één Magneet Magnematic uit 1966 van Erik Wijkhuis. Deze magneet van Erik had een jaloersmakend windscherm en heeft de rit keurig gereden.
Carl, Hans en Gerard bedankt voor de prettige samenwerking en op naar de 4e editie in samenwerking van Boluz met RHC.
Bijlagen
1Boluz 5-5-19.jpg
Start bij Stelleplas.
1Boluz 5-5-19.jpg (162.88 KiB) 1165 keer bekeken
3Boluz 5-5-19.jpg
Koffie bij de Buffer !!!
3Boluz 5-5-19.jpg (205.85 KiB) 1165 keer bekeken
5Boluz 5-5-19.jpg
5Boluz 5-5-19.jpg (228.27 KiB) 1166 keer bekeken
4Boluz 5-5-19.jpg
Op snelheid !!!
4Boluz 5-5-19.jpg (251.79 KiB) 1166 keer bekeken
2Boluz 5-5-19.jpg
Geconcentreerd de bocht aansnijden !!
2Boluz 5-5-19.jpg (180.18 KiB) 1166 keer bekeken
Leo
Lid

Berichtdoor Wido » zo 05 mei 2019, 21:35

De witte MOTOM zat volgens mij een motorkentekenplaat op als ik het goed zag ,en een hoop lawaai,maar wel een leuk ding.
[een plaat met aan de linkerkant een blauw NL logo] dit is volgens mij motor.
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt
Wido
Lid

Berichtdoor Nostradamus12 » zo 05 mei 2019, 21:19

Zo'n fiets met hulpmotor is inderdaad klasse, gr Luc
Nostradamus12
Lid

Berichtdoor Carl » zo 05 mei 2019, 21:05

André Lokerse schreef:Pracht spul
Word nooit meer gemaakt.
Lekker mee toeren en laten zien :)

Zeker prachtige exemplaren André, mooi dat er best nog veel van zijn.
Misschien ook nog maar eens één aanschaffen, dat lijkt mij best leuk iets wat je niet veel ziet zelf te hebben ;)
Volgens mij is er ook maar één probleem geweest onderweg
Carl
Lid

Berichtdoor Carl » zo 05 mei 2019, 20:57

Vanmorgen om 8.00 uur eerst de vlag voor Bevrijdingsdag op de toren gehesen ;)

Daarna de rit nog gereden met de auto en nog wat kleine aanpassingen toe gevoegd waardoor de rit circa 5 kilometer langer is geworden.
Helaas was het weer vanmorgen niet echt goed, met regen - hagel - natte sneeuw en een flinke wind en maximaal 10 graden.
Tijdens de start was het gelukkig droog en dat is het gelukkig ook gebleven tot het einde van de rit.
De wind was best heftig waardoor de snelheden zeker tot een minimum beperkt werden maar dat mocht de pret niet drukken, gelukkig was iedereen er goed op gekleed om geen last van de kou te krijgen.

De rit was heel gevarieerd, zo begon het met een bochtig stuk gevolgd door langgerekte kale openvlaktes, een stuk onderlangs de zeedijk en langs een kanaal gevolgd door het rijden over de Kattendijksedijk en langs de Oosterschelde ( waar de duikers ook al volop aan het duiken waren, brrrrr ) om vervolgens te arriveren bij hotel Smits te Wemeldinge, Leo had daar een buffetje geregeld :D
Het tweede gedeelte van de rit ging een gedeelte door een boomgaardrijk gebied gevolgd door diverse dijkjes om vervolgens te arriveren bij de buffer te Hoedekenskerke, waar iedereen iets kon drinken en rond kijken :D
Het derde deel van de rit ging door een boomgaardrijk gebied gevolgd door bochtige dijkjes langs de Zwaaksewel om vervolgens achterom Nisse naar Heinkenszand terug te rijden naar het eindpunt Stelleplas.

Aldaar nog wat nagepraat en vele positieve reacties is iedereen weer naar huis gegaan.

Het juiste aantal deelnemers is mij niet bekend, wel aantallen gehoord maar dat laat ik aan Leo over ;)

Gerard , Hans , Leo bedankt voor de samenwerking
Carl
Lid

Berichtdoor André Lokerse » zo 05 mei 2019, 20:36

Pracht spul
Word nooit meer gemaakt.
Lekker mee toeren en laten zien :)
Sleutelen, rijden, genieten.
André Lokerse
Moderator

Re:RHC rit in Zeeland 5 mei 2019

Berichtdoor andrenuijens » zo 05 mei 2019, 18:24

is toch super gaaf om te zien . 8-)
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , zundapp 529 ,1979 , zundapp 530 80 cc .
andrenuijens
Lid

Berichtdoor corkreid » zo 05 mei 2019, 17:31

Nog maar een paar foto s een zundapp fiets met hulp motor leuk maar rij liever op een alu zundapp met 4 versnellingen .
Bijlagen
SDC12560 (Custom).JPG
SDC12560 (Custom).JPG (296.26 KiB) 1226 keer bekeken
SDC12561 (Custom).JPG
SDC12561 (Custom).JPG (303.4 KiB) 1226 keer bekeken
corkreid
Beheerder

Berichtdoor corkreid » zo 05 mei 2019, 17:25

Deze morgen even bij het vertrek van de H R C rit geweest , wel een beetje fris en wat regenachtig deze dag .
Maar er waren toch zo n 35 deelnemers deze keer ,even wat foto s gemaakt .
Leuke locatie voor vertrek ,genoeg parkeer ruimte en dat is toch wel fijn als je uit Amsterdam of omstreken komt .
Dit zijn foto s voor vertrek ,heb niet meegereden .
Wel leuk die fietsen met hulp motor .
Bijlagen
SDC12564 (Custom).JPG
SDC12564 (Custom).JPG (301.72 KiB) 1227 keer bekeken
SDC12563 (Custom).JPG
SDC12563 (Custom).JPG (293.29 KiB) 1227 keer bekeken
SDC12562 (Custom).JPG
SDC12562 (Custom).JPG (261.19 KiB) 1227 keer bekeken
corkreid
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Verslagen 2019 anders