Vanavond (22-03-24) heb ik een online teams overleg gehad met Stefan Priemis, mede organisator van de (auto-)Molenrit.
Aangezien Gerard van den Dries heeft aangegeven op de ALV dat hij de Boluz Molenrit dit jaar NIET zou organiseren is er gevraagd wie dat op zich wilde nemen.
Aangezien het toen op de ALV daverend stil bleef heb ik aangeboden om dat te willen proberen.
Het zou mijns inziens erg jammer zijn als de rit dit jaar niet door zou gaan.
Het betreft een gepijlde rit dus ieder kan deze individueel rijden.
Er zijn wel wat aanpassingen t.o.v. vorig jaar die ook van invloed zijn op de brommerrit.
Deelname
Leden gratis..
NIET LEDEN inschrijfgeld €8,-
Even in het kort de voornaamste wijzigingen.
- Startplaats is nog steeds Vliegveld Midden Zeeland
- De auto's worden verdeeld in 3 groepen met verschillende starttijden.
- De brommers worden verdeeld in 2 startgroepen of wel
Groep 1 auto's,
Groep 2 brommers,
Groep 3 auto's,
Groep 4 brommers,
Groep 5 auto's.
- De eerste brommergroep zal ca 10:00 starten (elke groep start ca 15 minuten na de vorig groep)
- Consumptiebonnen zijn alleen uit te geven op de Grote Markt in Goes en bij Brouwer Stoffeerderij.
- Parkeren op het eindpunt is aangepast, brommers worden geparkeerd op de Vlasmarkt. Dit is géén bewaakte parkeerplaats.
dus neem in elk geval zelf een goed slot mee!. Een brommer loop je nu eenmaal makkelijker mee weg dan met een auto..
-
Bij inschrijving ontvangt iedere deelnemer 2 consumptiebonnen.
-
Het vooraf inschrijven is komen te vervallen en kan dus op de dag zelf op de BOLUZ stand gedaan worden!.
Ik krijg binnenkort de concept route van de auto's zodat we elkaar niet te veel in de weg zitten tijdens de rit.
Het lijkt me handig om een korte lijst van markante punten te maken voor het geval men de route kwijt is, dan kun je naar zo'n punt toe rijden en daar de rit weer oppakken.
Wat hebben we nodig voor de organisatie van de rit.
- Een route van 80 á 90 km (ben ik mee bezig maar moet ik ook nog afstemmen met de auto route)
- De route komt ook als GPX bestand beschikbaar maar is zoals gezegd een gepijlde rit en dus ook zonder navigatie of beschrijving te rijden.
- vrijwilligers die:
- willen helpen met het voorrijden van de route
- willen helpen uitzetten van de route
- (een deel) van de route willen controleren op de ochtend van de rit
- willen helpen ophalen van de routepijlen na afloop van de rit
- wellicht een bezemwagen?
en vast nog meer dingen maar dat komen we vanzelf tegen denk ik.
Tips en aandachtspunten zijn zeer welkom je kunt die hier onder melden of aan mijn emailen op email adres:
vanderjagfrank2@gmail.com
Ik zal van de vrijwilligers die zich aanmelden een whatsapp groepje maken voor die specifieke rit zodat we makkelijk en snel met elkaar kunnen communiceren.
Ik maak zo nog even een extra post aan waar mensen zich kunnen aanmelden voor de rit en eventueel ook als vrijwilliger om de rit te helpen organiseren.
Groet,
Frank.