verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Gebruikersavatar
André Lokerse
Lid
Lid
Offline
Berichten: 3989
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 22:17
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Heos
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door André Lokerse »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb weer genoten van deze prachtige rit, echt weer plaatsjes gezien waar ik het bestaan niet van wist.

vandaag op dreischor rond de kerk was het gelukkig niet glad zoals vorig jaar als een spiegel. :shock:

Even over de smering, 1:50 is echt genoeg en dan rookt het bijna niet, sommige vinden het grappig of leuk maar dat is het niet. Je verziekt je blok inwendig doordat alles aankoekt en het loopt niet optimaal en zelfs zachter.
Ook je uitlaat gaat helemaal dicht zitten en je 2 takt begint zichzelf te verstikken nadat de omgeving is verstikt :roll:
Het kan zijn dat je wel goed smeert maar gewoon lekke krukas keeringen hebt en dus je bakolie gebruikt als extra smering en je dus van de winter wat werk hebt.
Ik vind het iig niet prettig en omstanders ook niet, mijn kleren liggen in de wasmand :|

Maar verder was het een mooie rit uitgezet door mathijs en Egbert weer een topper! 8-)
Sleutelen, rijden, genieten.
Gebruikersavatar
Carl
Lid
Lid
Offline
Berichten: 5602
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 09:35
Lid of Vriend:: Lid
Dank! Gegeven!: 1 keer
Dank! Gekregen: 5 keren
Contacteer:

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door Carl »

Ik heb vandaag de juiste beslissing genomen om mee te rijden met deze mooie rit :arrow: georganiseerd door Mathijs en Egbert , heren super gedaan :D :D

Vanmorgen om 8.55 uur besloten om mee te gaan ( ik had eigenlijk van alles te doen thuis ) daarna banden gepompt en tank gevuld en toen naar Gerard gegaan om vervolgens met z'n drie'en naar Cafe Oranjeboom te rijden, onderweg kwam de delegatie Walcheren vanuit Eindewege aanrijden en zijn erbij aangesloten.
Daarna zijn we met ongeveer 12 personen bij Cafe Oranjeboom vertrokken richting Zierikzee.

Inderdaad zoals er al geschreven wordt over de enorme rookontwikkeling ( Zijtaart 2009 was er niets mee ) als je dan vraagd wat er gesmeerd wordt dan zegt iedereen ( 1 op 50 ) en de meeste daarvan Castroll.

Toch denk ik dat we er met z'n allen naar moeten zoeken om de rook ontwikkeling tot een minimum terug te brengen, zoals vandaag komen er zeker klachten en dat wil niemand ;)
Gebruikersavatar
Sven de Jonge
Lid
Lid
Offline
Berichten: 1318
Lid geworden op: di 13 apr 2010, 15:06
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door Sven de Jonge »

Ook ik heb weer een leuk dag gehad,
vooral een mooie rit , ook weer op plekken geweest waar ik nog nooit geweest was.
Maar het was sinds lang dat ik zoveel rook heb gezien bij een rit :lol:
In totaal heb ik er 162 km gereden vandaag , leuke afstand :)

groeten sven
Je moet maar 2 keer het wiel uit vinden om een fiets temaken :P
Hansschaafsma

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door Hansschaafsma »

Mathijs het was een hele mooie rit
ik ben weer op plaatsen geweest
waar ik het bestaan niet van wist
helemaal geweldig TOP Mathijs
B E D A N K T
Gr Hans Schaafsma
Gebruikersavatar
Jacco
Lid
Lid
Offline
Berichten: 1180
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 09:41
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Zeeland
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door Jacco »

het waren er niet veel die zo rookten maar wel genoeg om er echt hinder van te hebben

maar eea is al eens eerder ter sprake gekomen,het is dus niets nieuws maar het gaat nog eens echte problemen op leveren.
de omstanders zijn er niet bepaald van gediend en aangezien wij als club met een naam rijden we neem ik aan in de toekomst toch ook nog wel willen rijden zal er toch iets aan gedaan moeten worden.
bovendien hebben mede-rijders er ook gewoon last van.

een brommer hoeft namelijk helemaal niet te roken , bv die van mij die ver onder zijn kunnen rijd tijdens zo'n rit rookt maar minimaal tot zelfs niet als het gas er eens op gaat.
de hele tijd volgas rijden is natuurlijk beter voor een volledige verbranding maar dat kan nu eenmaal niet met een rit en dat hoeft ook geen enkel probleem te zijn.
Dorretje In memoriam

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door Dorretje In memoriam »

Ik sluit mij helemaal bij André aan: Het was een fantastische rit en de blauwe walm was soms om te snijden.
Ondanks dat ik ook dat heb geprobeerd om vast te leggen is dat maar ten dele gelukt.


Paar foto's bij de start:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tijdens het eerste stuk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De stop in Ouddorp:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Weer onderweg: zo hier en daar wat blauwe walm. :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nog een korte stop:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En een paar foto's van het laatste stuk:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
andrenuijens
Lid
Lid
Offline
Berichten: 5388
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 20:54
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door andrenuijens »

ik had niets te veel gezegd ,. top rit ,. top opkomst ,. echt een mooie rit ,. alleen kan er wel veel minder meng olie gebruikt worden ,. ,. dat was bij verschillende brommers echt ,. verschrikkelijk ,. 1op 50 is echt meer dan genoeg ,. 8-) maar Mathijs ,. perfect geregeld ,. groetjes serooscity ,.
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , , zundapp 530 92 cc ,,. rag dappie 92cc
Gebruikersavatar
andrenuijens
Lid
Lid
Offline
Berichten: 5388
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 20:54
Lid of Vriend:: Lid
Contacteer:

Re: verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door andrenuijens »

het is hier perfect weer ,. de zon is er al ,. word een top dag ,. :mrgreen: 8-)
honda,cb 100 1975 kreispar 1965 , , zundapp 530 92 cc ,,. rag dappie 92cc
Gebruikersavatar
Jacco
Lid
Lid
Offline
Berichten: 1180
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 09:41
Lid of Vriend:: Lid
Locatie: Zeeland
Dank! Gekregen: 1 keer
Contacteer:

verslag 6 October 2013 Schouwse herfst rit

Ongelezen bericht door Jacco »

plaats hier je foto's en verhalen
Gesloten