Ik durf het nog niet, nog nooit iets gespoten. Schuren en plamuren is wel gelukt. Ook is het nog te koud en nat in mijn schuurtje.
Met deze temperaturen moet je echt niet gaan spuiten. Dat gaat echt niet. Ik denk vanaf 15 graden dat het wel kan, maar dat zullen de experts hier wel zeggen.
Hi Alfons,
Ja dat begreep ik al, ik wacht dus nog een tijdje met spuiten, ook binnen in woonkamer (na afplakken natuurlijk )werd afgeraden ivm stank die lang blijft hangen. Spuiten met petroleum kachel ook ivm brandgevaar. Ik hoop dat het lukt voor koningsdag (stieltjesplein rotterdam) dan wil ik hem graag laten zien aan de jongens daar.
Persoonlijk kijk ik er niet zo naar wat de temperatuur doet, wind vindt ik meestal nog erger.
Ik heb al diverse onderdelen en frames in de verf gezet in de wintermaanden, kijk maar eens terug in dit forum bij project Zündapp 441 en Solex zwanehals onderdelen, waarvan er een foto staat waar het gras nog wit zag van de vorst ![]()
Het kan zomaar zijn dat ik komende weekend nog wat onderdelen buiten in de primer spuit, er liggen namelijk nog een aantal onderdelen klaar die ik behandelen wil ![]()
Zal ik op de koffie komen met mijn onderdelen en spuitbussen, ha ha.
![]()
Zou ook nog maar even wachten Eric om de zaak te kleuren .temp doet veel met spuiten .
Ik denk dat je gelijk heb Cor, ik wacht dus op minimaal 12 graden in schuur.
Maar ik heb ook geen spuitcabine he .
Jij bent altijd welkom cor, je doet zo veel voor anderen dat ik graag mijn schuur beschikbaar stel voor jou!
Bedankt Eric ,maar als ik dit ga doen wordt ik net zo n nomaad die rond trekt .
Ziet er super netjes uit hoor Eric. Mooi man.
Dankjewel Alfons
Ziet er weer heel mooi uit Eric ,daar kun je mee voor de dag komen .
Dankjewel Cor, een compliment van de meester!
Ziet er prachtig uit Eric ![]()
Maarruh……niet naar het Stieltjesplein geweest vandaag?
Hij zit strak in de lak Eric en goede glans op de lak. Goed schuurwerk en de juiste korrel van schuurpapier doet wonderen. Heb je zelf geschuurd? ook de strepen op je gereedschap deksel, das een precies werkje weet ik uit ervaring. Hij is echt opgeknapt toen ik hem voor het eerst heb gezien.
Mag je blij mee zijn en kun je er mee voor de dag komen. Is je carburateur probleem inmiddels helemaal opgelost?
Helaas mijn gezondheid laat zo’n reis nog niet toe, maar ik zou hem graag nog eens doen, zeker nu mijn dap weer netjes is
Hi jan,
Bedankt ik ben blij met het resultaat. Ik heb op het laatst verfafbijt gebruikt en toen geschuurd. Opvul (plamuur) primer gebruikt en toen gespoten. Daarna witte waxlaag.
Het kan strakker denk ik maar dat is voor later nu lekker rijden, gisteren nog rondje gedaan met verse olie in carter. Was heerlijk.