Heb je nog een leuk rondje gereden vandaag

Ja jij en de Simson hebben je best gedaan… mooie locaties en mooie fotos

Wat me nu wel meer opvalt is dat je achter een blank stalen spatbord hebt en voor een wit..

Zou het niet mooier zijn als die beiden of een kleur (rood zou ook kunnen) of blank zouden zijn?

Hoe hard loopt ie nou precies?

Tja, altijd te hard.:grinning_face::grinning_face: Ik ken Cor.

Overigens, ik denk dat 98% van de clubleden hun brommer te hard gaan. Soms een beetje maar soms ook echt wel te hard. Achja, we blijven kwajongens heej.:grinning_face::grinning_face:

De meeste Simson s zijn 60 km Brommers ,maar kunnen wel wat harder met de juiste spullen er op ,de Simson blokken kunnen een cil met een inhoud van 110 cc weerstaan ,maar wel een boel aanpassingen dan natuurlijk .
De Simson gaat digitaal 64 km ,de uitlaat die er onder zit is voor 60 tot 85 cc meer poorten cilinders .

Ja Frank over dat voorspatboord gesproken ,ik was al van plan die grijs te maken ,heb die ook liggen ook een voor vork beugel ,maar ik heb geen ori voorvork die heet Derby en daar passen deze dingen niet op ,stom van mij maar bij het bestellen helemaal niet over na gedacht .
Ze kunnen wel op de Simson 53 maar daar zit een zundapp r v s spatboord op .

Ach het is ook geen moeten Cor maar het viel me gewoon op.

En @ Alfons, nou ik zit bij de resterende 2% van de clubleden waarbij de brommers voorlopig nog niet eens de maximum snelheid halen…:rofl: :sweat_smile: maar dat vind ik eigenlijk ook niet erg want op de brommer is het voor mij juist leuk om tijd te hebben om ontspannen van de omgeving te genieten. Als het vlot moet gaan pak ik de BMW wel..

Hahahaa Frank, dat wist ik eigenlijk al. Mooi heej, niet te snel. Het type brommer wat je rijd leent zich ook ervoor toch. Lekker tuffen is soms heerlijk om te doen. Ook met de Solex zit ik vaak op de 30 km te rijden. Dan snort hij zo lekker. Helmpie op en gaan.

Dat als je een blokje om rijd met een aantal brommers gaat het over het algemeen niet zo snel .
Dat als je 1 uur rijd en stopt en je kijkt op de km teller staat die tussen de 30 en 35 km en dat is dan de gemiddelde snelheid van de groep .

Ja en t is genieten per kilometer 2uur :star_struck:

Vandaag toch nog zo n 40 km gereden eerst met tegen wind en terug achter wind was goed om te doen .

1 like

Vandaag niet echt gereden maar wel even de SF50 en de K1200GT gestart en een poosje laten draaien (deels belast) :smiley: zo hou ik de boel een beetje los en gangbaar.

Vandaag nog een leuk rondje gedaan met helder vries weer en volop zon ik moet zegen lekker fris en lekkerder dan mist en kou .
Toch nog bijna 40 km afgelegd .
En net VOOR de sneeuw binnen .

BIKKEL :flexed_biceps:

En toch viel het mee liever vries koud dan mist vochtige kou .

Je had er in elk geval prima weer voor :smiley::smiling_face_with_sunglasses:

En zonder pech thuis .

Leuke ronde gereden Walcheren en dan Noord Beveland en door Zuid Beveland weer op huis aan naar Walcheren 81 km en zonnen brillen weer .
Was ook niet koud voor mijn gevoel lente achtig ,had mijn B O L U Z jasje aan Top jasje .
Nog wel een vuiltje in de sproeier gehad .

Vanmiddag aan het rondstruinen geweest tussen het Schelde/Rijnkanaal en Ossendrecht. Daar heb je nog een stuk oude zeedijk met Muraltmuurtjes en een oud gemaal en oude kreken en zo. Jammer, dat ze er een beetje een bende van maken met die windmolens, dus kon ik niet overal komen. Als die windmolens klaar zijn van de zomer weer maar eens kijken. Is een vergeten hoek maar best wel leuk. En toch weer 75 km er bij op de teller.

Afgelopen vrijdag een grotere ronde gereden; Oesterdam, eiland Tholen, st. Philipslans, Krammer, Bruinisse, Ouwerkerk, Zierikzee, Zeelandbrug, Goesesas, Wilhelminadorp, Kattendijksedijk en over Wemeldinge weer terug naar Yese, 125 km. Heerlijk gereden!

Ja Joop met dat mooie weer kun je er weer lekker op uit ,zondag nog een verstopte sproeier. ook weer 81 km er bij .

Ja Joop een mooi stukje daar. Van de zomer of eerder, zullen we eens met het clubje daar eens rondkijken.