Hefbrug in smeerput maken

Ondertussen ook cilinder op de kop getikt is wat fors maar moet er wel tussen passen denk ik.

verder alles gelast en extra verstevigingen er in gelast.
Alles in de verf gezet.

Onderste frame in put vastgeschroefd ook de hydr.unit vastgeschroefd en cilinder in de put.

De slangen aan cilinder aangesloten.
Nu eerst poging om elektrisch werkend te krijgen.

Heb ooit een elektr. kastje uit de container gevist op t werk dit gebruik ik nu.

Maar ook verzonnen dat het me wel makkelijk lijkt om de tafel ook aan de tafel te kunnen bedienen.
Los kastje met het idee om dat onderaan de tafel te hangen.

wordt vervolgd.

Jaa dat ziet er goed uit ,.als je klaar bent zullen de aanvragen voor sleutel werk je om de oren vliegen .

Zo zo JanPiet jij hebt de techniek goed in de vingers :laughing:
Leuk om het te volgen.
Hier zal je veel plezier van hebben als je aan de Zündapp 515 gaat beginnen :wink:

Je zien maar weer, wat een verborgen talenten heeft dit nieuwe Walcherse club lid en dan ook zijn tools om het allemaal te maken en te fabrieken.
Hier komt de kennis om de hoek kijken Janpiet. Als ik het forum even heb doorgelezen na ons contact vanmiddag ben je aardig op dreef gekomen voor de rest van de middag/avond. Ga zo door voor forum vulling. Het gaat zeker goed komen met je hefbrug en de 515, want daar is het tenslotte voor bedoeld ee.,

Hallo Janpiet
Een vraagje ,.hoe lang is je plaat van de hef tafel ,.een brommer is zo n 1,80 mrt lang

Hallo Cor de plaat wordt 185cm.
Het idee is om mijn werkbank ( bovenkant) er op te leggen, met dit idee kwam een kennis omdat ik op gegeven moment ook knel kom met de ruimte en hem dan ook als werkbank kan gebruiken.
Het blad is 13cm dik hiermee heb ik rekening gehouden met de diepte van de put.
Maar uiteindelijk ga ik toch nog een plaat bovenop mijn werkbank leggen dit om het geheel af te sluiten.
Dus eigenlijk had ik net zo goed voor alleen een plaat kunnen kiezen en iemand anders nog "blij"kunnen maken met een werkbank.
Dat is als je te snel een beslissing neemt :smile:

Verder gegaan met het monteren van de rest van de tafel.

Oplettende kijker zal het opvallen dat ik platte strip op de koker gelast heb reden is dat ik mijn koker te zuinig heb gekozen en het de neiging had door te buigen over de gehele lengte :grimacing:

Overigens bedankt voor alle positieve reakties.
Wordt vervolgd.

Zo ff geen tijd gehad maar hier worden wel (mooie) meters gemaakt zeg! Knap stuk huisvlijt Jan-piet :+1::ok_hand::sunglasses:

Bedankt Frank.

filmpje uitproberen zuigerstang bevestiging.

Das best mooi ,.gaat het niet wat snel naar boven ,is nu nog wel onbelast natuurlijk .

Gaat inderdaad nog snel moet nog geknepen worden.

Leuk om te volgen :+1:

Verder in elkaar gezet.

Bovenblad werkbank er opgelegd

Deze nog niet vastgezet ga eerst een rand maken rond de tafel.
Kreeg van een kennis een multiplexplaat waar een soort zeil opgeplakt zit.
Hier stroken van gezaagt .