Hefbrug in smeerput maken

Ondersteunig voor de rand aan t maken.

Geweldig hoor! En ook nog eens in no-time gemaakt :ok_hand:

Man man man wat is dat een klasse wat jij zelf aan het maken bent Janpiet :clap:

Hallo Joop de snelheid waarmee het gaat is erg vertekent.
Ik heb eens gekeken naar de datum van de eerste foto dat was half Januari ik ben hier met tussenpozen aan bezig nu ik het hier zo achter elkaar plaats lijkt t of er wonderen worden verricht maar ben er al best lang aan bezig.
De laatste foto is een resent beeld.

Bedankt Carl ik noem het hobbyen. :slightly_smiling_face:

Dat gaat er zeer goed uitzien ,.en mooi weg gewerkt klasse .

Hoi Janpiet, de prestatie is er niet minder om, ook al ben je er al even aan bezig hoor en neergeklapt naadloos verzonken in de vloer :ok_hand:
Ik kijk al een beetje uit naar de dingen, die hier over een tijdje op geknutseld gaan worden!

Onze Walcherse Willie Wortel (Janpiet). Ja hij bedenkt het, tik tegen bolletje en het wordt gemaakt :grinning: Het zit allemaal vernuftig in elkaar en ook nog goed werkend. Alst zo doorgaat dan rijdt de 515 binnen paar maanden schat ik in. Tenslotte is daar de hefbrug voor gemaakt.

Zeg Jan je loopt nogal hard van stapel :slightly_smiling_face: loopt uit de hand zo :rofl:
Een Zundapp opknappen is zo wie zo wel wat anders daar zit hier op t forum heel wat meer kennis verborgen waar ik hoop ik gebruik van kan maken.
Er gaat ook nogal eens iets niet zoals ik t bedacht had.
De Tafel verliest hoogte na 24uur moet dus een soort borging maken dat hij niet kan zakken.

Als jij zoiets kan Janpiet, dan heb ik geen twijfels over jou Źündapo 515 project :wink:

Ik denk wel dat het allemaal goed komt ,.met de brug en de Zundapp .

Sluit de cilinder niet helemaal goed af? Anders op een paar verschillende plaatsen gaten boren zodat je er een stang in kan steken en daardoor niet meer kan zakken. Dit zal je uiteraard zelf ook wel bedacht hebben.

He Jan denk inderdaad dat cilinder de oorzaak is 2e hansje he.
Had iets verzonnen maar wordt nogal ingewikkeld denk ik gaten boren zodat je de boel blokkeert is denk ik t simpelst.
Denken de kenners dat je vaak in hoogte zal varieeren als je bezig bent ?

Boor er eerst een paar op werkhoogte van je werkblad. Laat hem dan zakken 20 cm lager en gaten boren en dat nog een keer herhalen. Dan heb je 3 mogelijkheden.

goed idee Jan ga ik is uitproberen.

Ken je de beveiliging van een auto brug ,van die haken die je hoort als de brug omhoog gaat ,en als je het geheel wil laten zakken eerst deblokkeren / los halen .
Ja denk maar een klein beetje mee he !

Klopt Cor, dat is zo met een auto brug, ik ken het :wink:

OK Janpiet misschien kan je er iets mee .
Maar er zijn meer wegen die naar Rome lijden .

He Cor alle tips zijn welkom, het systeem van een brug ken ik niet.
Ga kijken of het met een ronde pen door een gat kan omdat dat denk ik t simpelst is om te maken .
heb gaten in een platte strip geboord en deze onderaaan het bovenste frame gelast kijken of dat lukt.

zal nog eens foto plaatsen

Met splits pen of een bout .