En ja ik den dat borgpennen de simoelste en meest doeltreffende oplossingbis in deze situatie. En 3 á 4 hoogtes lijkt me zeker voldoende als je ze zo zet dat per bokkering 15 á 20 cm hoogteverschil bereikt wordt. Mocht je er in de praktijk meer nodig blijken te hebben dan kun je er altijd nog bij maken
He Frank bedankt voor t meedenken .Ik heb al een strip met meer gaten aan t frame gelast paar gaten meer zitten uiteindelijk niet in de weg.
Even andere bezigheden op dit moment.
Deze schakelaar wil ik er op zetten .
De bedoeling is dat als de blokkeerpen er in zit de schakelaar bedient wordt .
De schakelaar sluit ik dan zo aan dat de tafel niet naar beneden gestuurd kan worden.
Volgens mij is dat prima hoor Piet!
Als je de druk er niet af kan laten met een klep om de tafel op de blokkeerpen te laten zakken, gaat dat nu ook snel met de pomp en de eindschakelaar voorkomt brokken. Zonder eindschakelaar zou je op veilige afstand moeten stoppen en verder laten zakken op “lek”
Zou je er ook geen handbediend retour ventiel op kunnen zetten zodat je het geheel heel rustig en gecontroleerd kunt laten zakken?
Dat zou ook kunnen helpen als je heftafel in een hoge stand staat en de bediening om wat voor reden dan ook niet werkt. Dan zou je de boel in elk geval kunnen laten zakken… Dat wil zeggen als het nog niet tegen een blokkeer pen staat want dan zou ie eerst iets omhoog moeten.
Ha Frank dat is inderdaad wel een goeie.
Ik ga m eerst eens klaar zien te krijgen en gebruiken en kijken of dergelijk ventiel nodig is achteraf had het misschien ook wel direkt met dergelijk ventiel gekund om hem te laten zakken.
Altijd nuttig en leuk als er techneuten meedenken.
Overigens zie ik als ik zo eens door het forum zit te scrollen dat er wat betreft het opknappen van een brommer voor mij nog wel het een en ander te ontdekken/leren is.
Als ik eenmaal aan de zundapp begin hoop ik gebruik te mogen maken van de hier aanwezige kennis/kunde.
Er zit heel wat kennis bij jou in de buurt hoor Janpiet om eens een keertje te kijken hoe iets in elkaar gezet moet worden. Dat is een klein nadeel dat je alles los hebt kunnen aanschaffen. Gelukkig is er ook veel te vinden op Internet en ook op Zundapp forum. Hoop binnenkort even te buurten bij je. Eerst even nog klusje aan dak hobbyschuur.
Het losse kastje is achteraf niet handig vind ik dacht hang het er onder maar dan moet ik het ver naar achter/binnen hangen.
Vier schakelaars in de zijkant gezet.
Allemaal weer keurig en vernuftig opgelost Janpiet. Als je goed materiaal/greedschap hebt kun je zelf veel voor elkaar krijgen ee. Je moet soms iets langer nadenken maar met geduld lukt het meestal. Bij het laten zakken wel oppassen voor je tenen