MAL van / voor een aanhang wagen voor de Simson

Kijk zo gaat het er op lijken of niet soms ?

Nu nog een trekstang er aan ,.is ook weer even passen en meten .

Moest nog een verlengde tap maken om dat de koppelmoer aan de binnen kant iets was beschadigd ,door het lassen .

Dat is te klein om alles mee te nemen naar de beurs

Stapelle Jan komt het een eind goed .

Trek stang /boom nog iets te lang .

Knap stukkie laswerk hoor. Maar neem je zo vaak spul mee achter de brommer? Anders zouden goede zadeltassen wellicht ook voldoende zijn :man_shrugging:t2::grinning:

Je hebt al zo weinig plek Cor, en dan ga je een transport kar maken.
Is dat voor de Eerste Hulp Bij Pech tijdens de brommer ritten :rofl:

Hij gaat er in elk geval wel heel degelijk uitzien :sunglasses::+1::+1::grinning:

Zulke aanhang wagens worden veelvuldig gebruikt achter de Simson s in de D D R dus dacht maak er ook 1 .
Nu heb ik inderdaad weinig ruimte dus maak hem demontabel ,er komen nog 2 beugeltjes aan de achterkant waar hij op kan staan ,en niet zoveel ruimte nodig heeft .
Wielen gaan met steek as dus snel er af en de trekboom met 2 bouten ,moet kunnen .
Ook is de kar vol te laden met beurs spul van auto naar de zaal wat ik deed met een plateau met kleine wielen knudde was dat,. nu opgelost .

Mijn kar heeft een kortere trekstang moet binnen de normen blijven van de R D W .

1 like

Nou ik vind het in elk geval een leuk project en best n leuk idee als je van plan bent om met de brommer een lange toertocht te maken of gewoon op vakantie zoals we dat vroeger ook deden. Je kunt in elk geval gereedschap en reserve onderdelen meenemen :sunglasses::+1::grinning:

Mooi project wordt het Cor, ga je hem ophangen of ergens achter frommelen. Je hebt de zelfde koppelmoeren gebruikt voor de naaf bevestiging zo te zien als ik voor de stelbouten van mijn inklapbare steunen. Mooi spul om iets van te maken. Ik heb die ook gebruikt voor de lager verwijderaar, die elders staat vermeld op forum.

Vandaag het tussen door projectje kar /aanhang wagen voor 95 % klaar nog een paar kleine dingen ,.maar kan hem gebruik voor wat ik hem gemaakt heb .

1 like

Knap stukkie werk weer Cor.
Wel n beetje rustig over de drempels en stoepranden rijden hé, :wink::thinking::sweat_smile:

Netjes geworden Cor, spuitbusje Action gebruikt. heb je hem ook uitgelijnd? :grinning:
wat frank schrijft kun je de hobbels nemen in je buurtje of is het pootje inklapbaar tijdens het rijden? Ook nog ruimte om je rollator mee te nemen?

Dat als ik er mee loop [kan nog niet achter de Simson ] blijft die mooi in lijn achter mij .
De as is een T ijzer waar de koppelmoer en een stuk pijp voor de steek as is uitgelijnd ,en vast gelast ,kan eigenlijk niet dat die scheef staat.
Spuitbus is inderdaad Action ,mooi voor dit project .
Kar mag aan gewicht volgens de R D W de helft van het brommer gewicht laden dus zal zo n 40 - 45 kg zijn .
Moet de kar nog aan totaal gewicht wegen en deze moet onder de 35 kg zijn ,en de lengte binnen de 1 mtr 75 al deze maten blijf ik binnen .
Dat als ik de kratten op de kar vast maak zullen ze er niet snel af komen

Keigaaf Cor :+1:

Nu nog een passend zeiltje er over en stikkers van Simson er op, dan ist ie compleet Cor. Komt er ook nog verlichting en spatbordjes op?

1 like

Nu een zeiltje niet maar dacht aan een net ,.stickers kan niet of op de vervoerbare kratten .
Spatboorden ook niet ,rij enkel met mooi weer .
Geen verlichting ,misschien nog een wit kenteken .

Kun je witte kentekens voor brommer ook ergens kopen? Ik wist niet dat dit mogelijk was voor een eventuele aanhangwagen. Op zich weer logisch want brommer kenteken niet altijd in beeld met aanhangwagen.