Motor blokje van de B O L U Z beurs 2024 van Simson

Hoop toch wat mensen bekend te maken met Simson .

En het leuke is dat de Simson blokjes ook meerdere cc s aankunnen ,als je de Y T filmpjes ziet zie je nog al wat hoor .

Ja Jan, Kreidler en Zundapp voeren de boventoon, maar daarom des te leuker om ook de techniek van Simson te bekijken.

Ja over de techniek geschreven ,heb me nu zo op het merk de Simson gebogen ,dat als ik nu een Kreidler of Zundapp blok moet doen dat ik mij weer helemaal moet omzetten naar deze merken .

Dit is dan weer zo n eigen maaksel voor de Simson ,om de diepte van de krukas lagers te bepalen ,zodat de krukas in het midden komt .

Dikwijls doe ze dat met een schuifmaat .

Vandaag na de wielen terug gestuurd te hebben weer maar verder met het 2 e S 50 blok ,eerst de handel klaar legen, lagers, keerringen nieuwe veren en de pakkingen ,alles was voorhanden dus dan loopt het wat soepeler .

Op deze mooie zonnige dag ook de koppeling en de schakel spullen er in gepropt ,en de cil er op gezet nu de carburateur ,de ontsteking ,en een stuk uitlaat en kan proef gedraaid worden

Op die 2de foto Cor, wat meet je?

Hier zie je hoeveel vul ringen er tussen moeten ,.mag 0,1 mm tussen ruimte zijn je was er bij toen ik ze er uit het blok haalde .

Ah juist. Snap ik. Ik dacht even dat je de vlakte van het carter aan het meten was. Ja, op deze manier super makkelijk.

En wat ook een beetje moeilijk is om de schuifmaat en je foto camera vast te houden ,.dat als ik 3 handen had gehad was er nog een voelermaat onder de schuifmaat geplaatst .

Ook dit blokje ligt weer klaar voor test even laten lopen ,startte zeer snel en liep erg goed .

mooi, deze kun je dan in het voorwiel zetten.

2WD

Zou een stevig project zijn Mielko .

Was er goed weertje voor Cor zo in de buitenlucht. Heb je de schuur van de buurman er ook al bij of zijn je samen ant klussen geweest.

Onze buurman was weer aan een buiten boord motor aan het prutsen ,hij had de bout afgedraaid dus ingespoten en de brander er op en met de moordenaar het stuk bout er uit op getapt en een nieuwe bout gemaakt ,en dan ben je weer een paar uur verder .

De met de coppaslip heb ik voor hem gemaakt .

Nee geen schuur van de buurman heeft ook erg veel troep en rotzooi van hem zelf .

Gewoon helpen met opruimen en veel weggooien :winking_face_with_tongue:

Heb al een paar keer gezegd dat ik wel wil helpen maar geen zin ,tijd ,altijd wat .
Heeft al het gereedschap maar leent bij mij .