Hoe wordt het lager aan de ontstekingskant dan gesmeerd Cor?
Via kanalen uit blok heel vreemd je moet het eigenlijk zien .
Je zou toch zeggen, dat er dan aan de buitenkant ook weer iets moet zitten wat de olie tegenhoud he.
Er zit een speciale deksel op die de olie transporteert naar het lager ,je ziet het pijpje er naartoe lopen ,dekseltje met die verdikking .
Foto
OK, duidelijk Cor, en in dat dekseltje zie ik dan ook weer de buitenste keerring zitten.
Klopt Joop de keerring van binnen in het blok die tegen de krukwangen en de buiten keerring houden de ruimte van het lager gesmeerd .
D D R he !
Ja Cor Degelijk Duits Rijden. Beide lagers gesmeerd met versnellingsbakolie ipv de mengsmeerolie!
Ook is het zo dat als je meer dan 50 cc gaat rijden bij dit model motor blok, je lagers naar 4 c moet brengen /monteren .
Ja, c4 lagers hebben nog iets meer speling dan c3, dan kunnen ze de krukasvervorming bij hogere belasting beter aan
Ja had nog lagers op de kop getikt maar zonder c indicatie dus maar niet gebruiken .
Denk dat ik dit blok mee neem naar de beurs en het rond laat draaien op mijn draai plateau ,gemaakt van een Magnitron motortje .
Vandaag weer maar eens een blokje van de plank gepakt om nieuwe lagers en keer ringen er in te zetten .
Deze is voor de Simson K R 51 ,maar moet zeggen dat blok van de blauwe K R loopt nog goed .
Dit is het zelfde blokje wat ik op de B O L U Z beurs gekocht heb .
Deze blokjes kun je omzetten naar rijwind gekoeld enkel de rechtse kap ,van de ontsteking veranderen en gaat de geforceerde kappen er af .
De blok olie had nog een heldere kleur ,maar geloof dat ik hem ververst had .
De aftap plug die een magneet huis vest, had wat staal op hoopping ,maar dat schijn normaal te zijn .
Kopje wat er af komt zag er ook nog goed uit vooral toen ik het iets opgepoetst had
De veer die je op de foto ziet gaat er niet terug in ,wordt vernieuwd ,ook de schakel veer in de schakelklok gaat nieuw worden .
Cil en zuiger waren ook nog goed te aanschouwen ,heb ik wel eens anders gezien .
Blok was nog niet open geweest blok bouten leken wel nieuw ,maar de krukas behuizing was een zooitje
Versnelling bak zag er ook nog goed uit in vergelijk de kruk as maar geen spelling op de krukas.
Krukas lager rolde er in delen uit ,ook draaide de binnen kant van het lager mee ,hoop dat het nieuwe lager klemt anders andere krukas .
om de lagers er uit te meppen heb je div busjes nodig om de lagers er uit te tikken .
Vandaag vrijdag alles schoon gemaakt en de pakkingen van de randen af gehaald intensief karwei ,maar dan knapt het ook weer op .
Ook die vervelende pinnetje uit de koppeling gehaald ,op mijn knieen op de grond .
Dit weekeind het 1 en ander bestellen kan ik volgende week weer verder .
Leuk om te volgen zo met die foto’s.
Gaat zo’n blokje dan weer in de verkoop Cor?
Er zijn niet zoveel simsons in de club he joop
Ik was gisteren effe bij Cor en heb het blokje gezien. Cor liet mij het kanaaltje zien waar de olie vanuit de versnellingsbak, de krukaslagers smeert. Dat is slim. Ook het uitshimmen van de krukas en versnellingsas gaat vanaf buiten, achter een afdekdekseltje, ook slim. Bij de datum 25 januari zie die dekseltjes. Ik vind die blokjes mooi van opbouw.
dit is een reserve blok voor de KR Simson ,maar omdat dit een S50 blok is past het ook onder de Simson 51 en 53