Nylon bus

Ik ben op zoek naar een stukje Nylon bus/buis 10x18 (of 10x20 dat kan ik dan zelf wel naar 18 mm draaien.) in een lengte van 200 mm.

Dit is bedoeld als glijlager voor een achterbrug. Nu heb ik wel lengtes gezien van 1000mm en qua prijs ging dat ook nog wel maar de verzendkosten waren nog een stuk hoger dan de prijs van de lengte nylon en dat is dan weer jammer..

Dus mocht iemand ergens een stukje hebben liggen waar deze maat uit gehaald kan worden dan hoor ik het graag. Mogen eventueel ook kortere stukjes zijn die zet ik dan gewoon achter elkaar over de as.

Of als iemand weet waar ik een stukje een beetje in de buurt zou kunnen kopen dan is dat ook prima uiteraard.

Ik kan jou er niet aan helpen Frank

Wat betreft de verzendkosten, dat begind zo zoetjesaan bespottelijk hoog te worden en als je dan ziet dat het van een eind in de blauwe kliko gemikt wordt :flushed:

Hopelijk is er iemand die jou helpen kan, anders zou ik toch maar voor safe gaan en de verzendkosten betalen :wink:

Ja daar hou ik wel rekening mee maar ik dacht ik zal toch even de vraag hier neerleggen want er zijn vast leden net als ik die gewoon van alles en nog wat in hun werplekkies hebben liggen dus misschien ook wel een stukje Nylon, mag zelfs nog massief zijn want dan boor ik het wel naar 10 mm en afdraaien naar 18mm rond buitenwerks lukt me ook nog wel denk ik…

Maar goed heeft niemand iets liggen dan bestel ik over een poosje gewoon een meter 10x20

Wist gisteren niet dat je dat zocht Frank.

Heb adres voor je: Pekaar Plastics BV op industrie terrein Goes die maken van alles, ook van Nylon in verschillende soorten en sterkten heb ik begrepen. Zullen zeker stukjes in afvalbak of restanten voor je hebben. Een ritje Goes er even aan spenderen en misschien heb je gelijk beet.

Die had ik op internet gevonden maar ik had het idee dat je daar als particulier niet terecht kon.. Maar zeker de moeite om eens naar toe te rijden.

Vroeger toen ik nog bij Schelde International (van de gym toestellen) in Goes werkte haalden we vaak Kunststof bij de toenmalige overbuurman Lakwijk Kunststoffen maar die zitten nu kennelijk in Breda.

Maar ik zal inderdaad eens bij Pekaar langs gaan vragen kan tenslotte altijd.

Goeie tip Jan

Dat zou jammer zijn, anders heb ik denk ik nog wel een Walchers adresje voor je. Goes is dichterbij en misschien staat hun afval wel buiten.:grinning:

Nou ik ga in elk geval eens rondneuzen daar..

Verkoopt Van Der Peijl dit spul niet ?

Pekaar verkoopt inderdaad niet aan paticulieren en is de laatste jaren steeds moeilijker toegankelijk!

Ik koop een paar keer bij een metaal store op het industrie terrein kom ik er weer en dan zeggen ze we verkopen niet aan particulier ,een beetje vreemd .

Ja dat dan weer jammer zo iets.

Ik zal eens bij van der Peijl langs gaan, mn oud collega’s eens bezoeken. Daar hadden we vroeger ook veel Nylon en Ertalon staf en buismateriaal van Eriks maar of dat nog zo is :man_shrugging:t2: :thinking: