Ziet er allemaal nagelnieuw uit ![]()
Het is ook allemaal nieuw heb die spullen gekocht toen ze in de aanbieding waren .
Deze week gesloten,. en ook het blok alle lagers bekeken ,en of alles recht zit andere helft warm gemaakt en het blok gesloten .
Je ziet er zitten nog geen blokbouten in zo mooi paste het in elkaar ,een speciale pakking er tussen van Kautasit is 1 van de betere pakkingen voor Simson
Dikwijls moet je de carter delen aan elkaar vast trekken met de blok bouten maar was nu niet nodig .
Leuk verslag zo. Moet je nog iets uit shimmen ofzo?
Ja kruk as maar wacht op de ringen .ook de tandwiel as maar die had ik nog wel .
Wel makkelijk, dat je die bij een reeds gesloten blok nog kunt shimmen.
Ja dat is dan weer Simson aan de buiten kant uitshimmen .
Wacht nog op de opvul ringen .
Dat is super slim, van buitenaf uitshimmen. Top.
Na het uit shimmen van het blok nu verder met het pas maken van de Minarelli cil waar een bus is ingeperst van Simson ,ook de keer ringen geplaatst .
De bus had 1 mm dieper moeten zitten ,dus de voet iets afdraaien ,komen de spoelpoorten percies goed uit wel moeten de inlaat en uitlaat aangepast worden .
Je bent weer aardig goed bezig Cor ![]()
Trouwens je hebt wel een leuke pers in je bezit, ik heb er ook weleens naar gekeken
maar echt nodig heb ik um nog niet gehad, dus blijft het bij kijken denk ik
Ja Carl lekker bezig .
Maar de pers staat bij Andre in zijn loods en die wil ik nog al eens gebruiken voor div. klusjes .
Deze week de Minarelli cil aangepakt ,cil is afgedraaid ,dank aan Andre .
Ook de inlaat en uitlaat aangepakt best wel veel werk met zo n stalen wand ,cil is in principe klaar voor test de kop moet ook nog aangepakt .
Cil ook geboord voor tril rubbers
Mooie oplossing zo Cor.
Vandaag het inlaat spruitstuk er op gezet deze is van Zundapp wel even pas gemaakt ,en de uitlaat tut is een zelf gefabriceerd ding ,.32 mm doorsnee ,dus alle Zundapp bochten en complete uitlaten passen er op .
Ook de O ring geplaatst in de cilinder .
Dat die O-ringen heel blijven in een luchtgekoelde kop he.
Is Viton geloof tot 280 graden .
En deze zitten nog best wel ver van de cil wand vandaan .
Ook de gas fabriek weer pas gemaakt op de Minarelli cil ,.gelukkig is daar wat ruimte voor naar het luchtfilter .
Dit zal iets sneller gaan heb ik een vermoeden. Klopt dit met die 20mm.