Project SIMSON S [ 53 ] wat een model S 51 moet/ is geworden

Het lijkt wel een nieuwe Cor of is hij zo mooi gespoten? Ook gelijk bussen er in zo te zien.
Succes verder.

Deze is nieuw extra sterk en gepoeder coat en pas klaar .

zo das netjes , zo monteren, loopt hij volgende week :smile:

Nu volgende week rijden zit er niet in moet het achter wiel nog slopen poetsen en boenen en opnieuw spaken met een extra brede velg 160 x 16 en een iets bredere band monteren
Dus best nog wel wat werk ,.maar zal het laten zien op de Side .

Begin deze week al van die klusjes die een beetje tegen zaten ,ring te kort in de bestelling ,bout te kort is ook een beetje mijn schuld alles moet met locktide vast gezet maar doe het met borg moeren en zet er dan ook nog een paar ringen bij .
Zo al met al de eerste 3 dg slechte vooruit gang .

Donderdag aan de boven bouw begonnen die van de S 53 is een korte versie ,dus moest een langere dus maar zelf aan de slag .
Heb de S53 genomen als voor beeld maar die van de S51 moest langer zo n 8 cm ,ook nog even gevraagd aan een andere Simson rijder hoe lang die moest zijn ,kreeg een hele bouw tekening met de maten en de lengtes dus aan de slag .
Het is er 1 geworden van 27 mm doorsnee R V S ori is 25 mm doorsnee pisbak staal dus gisteren de zaak gebogen en vandaag de stukken er tussen gelast ook R V S plaatjes voor de tank en de buddy vast te zetten .

Dit is de boven bouw van de S 51 ,.maar deze is gebouwd volgens de bouw tekening van een Simson man .

Keurig Cor, begin is er . Loopt de S51 aan achterzijde zoveel smaller dan de S53 of maak je er zelf iets anders model van. je hebt in ieder geval een kenteken hè. Dus geen probleem met eigen creatie. Is het nu RVS of galvaniseer pijp, kan het niet goed zien. Heb je het zelf gelast?
Goed inbranden is belangrijk ee voor goede hechting en steeds blijven lassen in je rode veld. tenslotte heb je een prima apparaatje.
Succes verder met de opbouw.

Ik heb de maten van de S 51 bovenkant gekregen op tekening van een Simson liefhebber die is ook aan het opbouwen ,.model is van de S51 de S53 ligt er op zo je kunt zien en daar zit nog al wat verschil in [ korter ] . en heeft ook te maken met de bevestiging van de buddy .
Het spul is R V S ,ook de tussenstukken is ook R V S .
De 2 buddy s die ik er bij heb zijn 2 verschillende wel van de S 53 ,een rechte en 1 die aan de achterkant oploopt .
De rechte buddy die komt er op is ook iets langer dan de andere

Daar waar de tank en de buddy samen komen ,zit een plaat waar de bevestiging komt voor zowel de tank als de buddy .
Ben aan het passen en meten .

Maak eens een foto met een achtergrond met één kleur, dan komt het frame wat beter en duidelijker uit Cor :wink:

Heb geen uitzoek van andere achtergronden Carl

Figuurzagen met de slijpschijf ,.ook leuk werk .

3 mm R V S dik werkt goed .

Nou je bent weer als vanouds lekker bezig… bouwt gewoon zelf even n rvs frame of t niks is!! Dat verslijt je nooit meer :smiley::stuck_out_tongue_winking_eye::man_shrugging::+1:

Nog een onderdeel voor het frame gemaakt ook R V S een motor bescherm beugel ,.deze gaat van de onderkant van het frame naar de bovenkant balhoofd .
deze R V S pijp van 21,3 mm doorsnee is op dezelfde manier plat gedrukt om er mooie rondingen in te krijgen net als bij de spatboord stangetjes van de Zundapp chopper .
Deze moet nog wel geschuurd /gepoetst /geboend /en gepolijst worden .
Zie foto s ,

Foto s maken het een en ander duidelijk .

Vandaag dinsdag 24 -12 mij zelf opgesloten in mijn schuurtje voor de kleine karweitjes .
Dit was een Simson naafje poetsen / boenen en polijsten .
Deze had ik als extra bij de Simson S 53 gekregen

Zo zo dat is een groot verschil, bling bling zeg :sunglasses: :sunglasses:

Onderdelen om een wiel te maken lagen ook al klaar dus maar aan de slag ,met een extra brede velg 160 x16 inh deze is 60 cm breed .[ 60 mm ]
Ook de spaken lagen klaar ,.dus spaken maar .

Jij zit echt niet stil Cor, het lijkt wel dat jou project Simson 53 / 51 in 2024 nog klaar moet zijn :star_struck:

Nee dat hoeft niet Carl maar kon vandaag niet buiten dus dan maar binnen en dan komen zulke klusjes naar boven .
Wil hem zo rond maart /april op de weg hebben ,maar 3 a 4 mnd zijn ook zo voorbij he !
En 1 e en 2 e kerst sta je stil ivm de verplichtingen ,daar moet je ook rekening mee houden .

Ik mag hopen Cor dat die velg 60 mm breed is ipv 60 cm :crazy_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes: want met 60 cm breed kun je zo mee in de Formule 1 of de dragraces… :rofl: :wink:

Maar die naaf heb je weer als de beste opgeknapt…
Dat is wel een voordeel als je goed bent in het spaken van velgen zoals jij want dan is het een stuk beter te doen om zo’n naaf netjes te krijgen…