Project SIMSON S [ 53 ] wat een model S 51 moet/ is geworden

Netjes gedaan Cor, het blinkt weer als vanouds. ja gelukkig zat je wel droog en warm in je schuur ipv in de buitenlucht. 60 mm ipv 60cm denk ik ee, ook wat Frank aangaf. Moet gaan lukken en het voordeel heb je , geen keuring!

Ja zo op het eind van het jaar kijk ik niet meer op een meter meer of minder .
En een fijne kerst he .

Vandaag 3 e kerst toch nog wat kunnen doen ;een paar voetsteunen opgeknapt deze was voorzien van een bus die was geheel ingelopen veel spelling ,dus uitgeboord op 10 mm en een R V S bout met borst er in gezet met een R V S borg moer ,ook de uiteinden gepoetst .
Ook nog een paar aanlas delen gemaakt voor de ophanging voor het achter spatboord .
Van die kleine dingen waar je weer de middag zoet mee bent .

En wat ik nu nog vergeet en dit vindt ik heel belangrijk ;de voet rem verbreed ,bij Simson is dit maar een plat stangetje bij de voet rem dus verbreden dat ding
En dan is het al weer weekeind .

Ook de laatste dag van het jaar de voetrem de ribbels er in geslepen ,in de primer en in de zwarte verf gezet

Goedbezig geweest Cor zo met die sombere dagen, het is net of het niet licht meer wordt :smiling_face_with_tear:

Netjes Cor het was in schuur warmer dan buiten ee. Je bent weer al mooi gevorderd. Last RVS aan ijzer niet moeilijk of heb je speciale elektroden of heb je apparaat met lasdraad? Uiteinde steunen blinken weer netjes met de Belgom. Ik gebruik het potje ook hoor, ook voor andere dingen is het bruikbaar om te poetsen.
Succes verder met de opbouw.

Ik heb zo n las apparaat van de Lidl met gas gevulde draad ,je moet wel even oefenen met het ding hoor .

Normaal doe ik in het weekeind weinig tot niets maar vandaag zaterdag toch nog een tussen stuk op het nieuwe stuur gezet ,.Protaper rol er omheen en ook die ligt weer klaar voor montage .

Er zit nog een beschermlaag rond de rol

Dat ziet er goed uit Cor! Zeker die mooie geperste uiteinden!

Ja die Cor is niet te stoppen… :sunglasses: :rofl:

Zo zijn ze Te koop op div. sides in Nederland en Duitsland maar die van mij kost minder dan de helft

De Protaper rol en het tussenstuk is van Ome Ali .

Vandaag Dinsdag 31-12-24 de laatste dag van het jaar toch nog het een en ander gedaan aan de Simson 51 en dan met name het frame ,de boven bouw geheel geschuurd ,.ook de delen van het frame waar de voet steunen op komen ,deze ook van R V S gemaakt .
Er gaat toch Heel Veel werk inzitten .

Het stuur is een gecertieviceerd stuur heeft een goed keurigs nummer als je dat in Duitsland op je brommer zet hoeft deze niet opnieuw gekeurd te worden .

Vandaag vrijdag 3-1-25 als afsluiting van de week de R V S zelf gemaakte delen gepast .
En je zult het geloven of niet maar past allemaal perfect .
Foto je van het frame .

Het gaat er al behoorlijk op lijken, ik doe het jou niet na :wink:

Ga zo door :grin:

Super Cor, petje af hoor :+1:

Gaat lekker snel zo Cor. Waar dienen de 2 steunen net voor je schokbrekers voor met de gaten erin? Kon het niet zo snel plaatsen vlak bij de achterbrug.

Daar horen de voetsteunen op Jan ,.en aan de rechtse kant zit de uitlaat en daar komt ook nog een steun op om het slingeren van de uitlaat tegen te gaan .
Op deze foto te zien maar het uitlaat beugeltje niet .
![IMG_2755|666x500](upload://a5Fg1T0TM24wYurAn49H7Q2ZdX6.jpe

g)

Oké, gesnapt die moet je inderdaad ergens bevestigen, geeft wel mooi accent de RVS bij het zwart bij je opbouw S51.

Woow dat mag wel naam hebben zeg!!:sunglasses::sunglasses:

Volgende week het blok aanpakken nieuwe zuiger in de cil honen ,kop aanpassen misschien nog wat optimaliseren .maar dat kan pas als de cil op het blok staat .