Puch MV50 1967

Dankjewel ik zal er naar zoeken

Tenzij het aluminium deeltjes zijn… :man_shrugging:t2::wink:

Blok gespoeld, leeg laten lopen met verfafbrander blok goed warm gestookt, zodat laatste olie eruit kwam.
Olie gezeefd geen gruis of iets dergelijks. Nieuwe olie erin. Overal nieuwe koper pakkingen. Flink rondje gereden geen lekkage meer. Morgen de nieuwe uitlaat eronder en dan toeren. Hij loopt goed stationair nu.

Bedankt voor de tips over hoe te spoelen.

Mooi dat er geen gruis/ troep uit kwam ,.meestal ben je dan verder van huis .
Houd wel je olie peil in de gaten.
Let wel als je uitlaat boutjes erg vast zitten inspuiten en pas morgen proberen los te draaien ,.zitten ze erg vast dan een brander er op .

Kijk dat zijn goede berichten !!! :sunglasses::smiley::+1: vast veel toerplezier gewenst!! :sunglasses:

Dankjewel ik rijd al heel de dag rond, ha ha.
Wel een gedoe met die achteruittrap rem, graag tips.

Ik ken het systeem niet zo dan zou ik het eerst moeten zien maar mogelijk hebben andere Puch bezitters een idee of al bekende oplossing.

Mooi om te lezen dat je het probleem zelf opgelost hebt :ok_hand:

Ha en dat zonder enige idee wat ik aan het doen was, gelukkig veel hulp van jullie en you tube.

En zo beginnen de meesten van ons…. Leren doe je met proberen :man_shrugging:t2::smiley: en ja vallen en opstaan. Maar gelukkig hebben we ook de club en het forum daarmee kan het vaak wat sneller gaan

Waarschijnlijk een ander blok eronder ,origineel zou handversnelling eronder gezeten hebben
Dan maakt de stand van je voet niets uit

Oke maar hoe kan ik dan de voetrem gebruiken met dit blok?

Ik weet niet of er een ombouw set te koop is .

Heb je veel gereedschap kunnen gebruiken uit jou nieuwe gereedsschapskar Eric :wink:
En zat alles erin wat je nodig had

Ik denk dat we het blok (en de brommer) eerst ns gezien moeten hebben om iets te kunnen zeggen of bedenken voor dit vraagstuk :wink::sunglasses::disguised_face::thinking:

Ik denk nog steeds dat dit origineel zo is een twee voet blok is twee jaar gemaakt rond 1967. Ik weet alleen niet hoe ik de trappers moet zetten zodat ze na de start kan remmen. Soms doet hij het en soms niet.

Nou mocht je je vervelen, ik ben vandaag tot 15:00 thuis, dus je zou even langs kunnen komen dan kan ik er eens naar kijken. Wat niet wil zeggen dat het dan ook opgelost is. Maar 2 zien doorgaans meer dan 1 :wink::sunglasses::smiley::man_shrugging:t2:
Oh en ik zit dus in Heinkenszand dus das niet almte ver weg van Goes

1 like

Leuk bedankt frank mooie reden om te gaan rijden waar moet ik zijn?

Zul je altijd zien kwam natuurlijk net wat tussendoor :dizzy_face::face_with_peeking_eye::flushed: ik ben vanaf 17:00 weer thuis en morgen vemoedelijk tussen 08:30 en 11:00 even weg.
Ik stuur je zo even een PB met mn adres en tel nr

Eric kun je je vraag stellen bij de Puch club of forum, zal er zeker zijn.
Daar moet wel kennis zijn met jou vraag over voetschakeling en rem in 1 pook verwerkt. Misschien heeft iemand een goede tip zodat je hem eenvoudig om kan bouwen wat Frank ook suggereerde.
Ik heb ze ook nooit eerder gezien in mijn brommertijd van onze dorpsgenoten en er reden toch heel wat van die dingen rond. Schakelen en remmen met 1 pook.

1 like