Simson S 53 met 3 versnellingen nu weer 4 versnellingen en groen van kleur

Knap resultaat, zeker als je bedenkt dat dat (deels) met n roller is gedaan!!! :flushed::thinking::smiley::+1:

Vandaag vrijdag een carburateur dag gehad had op de beurs een aantal van die dingen gekocht maar niet 1 compleet wat onderdelen en een revisie set gekocht en ze compleet gemaakt .
Dacht ga ze vandaag testen ,maar dat viel tegen,. hele morgen aan 1 carburateur dit kwam omdat het ding niet stationair wilde lopen .
Die er maar af gegooid .
De 2 e deed het helemaal niet kreeg geen benzine door ,andere nieuw ventiel er in en het ding draaide ,nog even de naald verzet en de sproeier vergroot ,liep goed ook stationair .
Ik heb zeker 10 of 12 keer de carburateur er af gehad ,en dit komt omdat je het deksel er af moet draaien om een sproeier te wisselen .
Nu heb ik er nog 3 van de 5 liggen om te testen .

Ja Cor. Afstellen is tijdrovend. Maar, je heb de ervaring dus is het nog snel gegaan vind ik. Zker als je nog gaat mixen ook met die carburateurs onderling. Plezier verder.

Kom ik een wel heel mooi passend knie kusentje tegen voor de Simson S 53 die Kawa groen is geworden .

Je bent weer lekker creatief bezig zo!

Ja die kruiste mijn pad, dus meenemen dat knie kussen .

De buddy seat zit wat harder en zit toch lekkerder dan een zachte buddy .

Tank groen

gespoten ,.stickers geplakt ,.aparte tankdop gemaakt ,komen er bobbels aan de onder kant 10 cm naast de benzine kraan van de tank op de plaats waar hij dicht is gelast .Tank er af dan moet ook de buddy er af ,bobbels met stanly mes weg gesneden ,droog aan de binnen kant van de verf bobbels ,ruiken er aan en niet stinken naar benzine .
Deze week 5 liter in de tank gedaan 2 keer per dag voelen of de zaak nat wordt ,maar het blijft droog ,nog niet zo iets meegemaakt .

Vermoedelijk was de tank daar niet geheel goed ontvet voor het spuiten… deze aansluiting van de benzinekraan is ook, naast de tankdop aansluiting, een van de plekken die het meest vettig wordt van de brandstof…

Je bedoeld natuurlijk de benzine Kraan ,.maar de tank had 11 jaar droog gelegen toe hij is gelast en geprimerd en gespoten .
Ik vindt het vreemd .

Klopt Cor, dat bedoelde ik.
K heb de tekst even iets aangepast zodat het duidelijker is.

Maar t is inderdaad vreemd dat die lak zo gebubbeld is daar

Met de Simson S 53 de zomer rit gereden en het verbruik gemeten ,dit viel iets tegen had een verbruik van 1 op 28 .
Zal nog eens kijken of de rem misschien aanloopt oid .

Als je rem aanloopt, dat moet je zo wie zo gevoeld hebben :wink:

Het wordt al een stuk moeilijker als je half gas rijd ,maar komt goed hoor .

Daar zijn we ook zeker niet bang voor ,:kissing::wink::smiley::sunglasses:

Nog even terug komend op het verbruik van de Simson S 53 ik denk dat ik een kromme remplaat heb ,.achter rem 4 slagen terug gedraaid en nog loopt die aan ,deze week een andere er op zeten ,en verbruik meten .
Nu had Joop het over een ring er tussen en dat ga ik eerst proberen ,.ja als je met de oude garde praat komen de details naar boven .
Mooi toch .

Ja, zo te zien drukt het ankerplaatslot tegen de ankerplaat. met een ring om de as tussen ankerplaat en vork krijgt dat slot meer lucht.

Bij welke garde behoor jij dan ondertussen Cor?

De jonge oudere Jan .

Mooi dat er zo weer leuke oplossingen komen voor probleempjes…
Jong geleerd…