Na ons gesprek dit weekeind over de aanloop van het rem deksel .
Heb de ring niet tussen de achter brug en rem slot geplaatst maar op de rem plaat ,bij het los draaien van de steek as kwam daar iets ruimte tussen vrij dus daar tussen gezet .
Probleem opgelost .De ring is R V S en 2.2 mm dik .
Bedankt voor het meedenken .van avond een foto je plaatsen .
Precies zoals ik bedoelde Cor. Fijn, dat het opgelost is. Ben benieuwd naar het benzineverbruik nu.
Netjes opgelost zo! ![]()
Wij gaan het bekijken .en het verbruik meten .
Mij maakt het verbruik niet uit hoor, als ik maar plezier heb ![]()
Ik vindt dat best wel leuk om dat te weten ,ook of dit verschil maakt .
Deze morgen op pad met de Simson S 53 na 2 km stotteren ,.andere oude bougie er in en gaan en verder na 10 km weer stotteren ,andere bougie die deed het helemaal niet ,toen een nieuwe die was goed maar stotterde ook af en toe .
Bij Andre de bougie kop gewisseld leek opgelost maar wat hoger in toeren stotterde die weer .
Ben zegt je heb niet de goede bougie er in zitten wissel maar eens .
Dus dat ga ik doen
Een NGK7, zal gewoon goed zijn. Niet te koud gaan, dus naar 8 ofzo.
Probleem opgelost,. de afgeklemd kabel was de oorzaak van de stoterring ,denk dat de spanings regelaar ook naar zijn grootje is .
Wilde op deze weg van morgen en de benzine kraan lekte dus maar niet gepakt deze middag een andere benzine kraan er op gezet ,ook weer opgelost .
Daar ben je dan vlug achter gekomen Cor, want zulk soort storingen kunnen nog al eens hoofdbrekens veroorzaken!
Ja Joop dat is waar maar als je je bedenkt wat je doet en gedaan heb en je kijkt dan terug ligt de oplossing al een beetje klaar .
Als je met zoiets naar de monteur gaat en die weet de achter grond niet ,dan kan het lang duren voor zo n soort storing .
Dat is dan het grote voordeel van alles zelf doen Cor ![]()
Dus je bougie was niet defect en nog bruikbaar.
Die bougie s die ik gewisseld heb moet ik nog proberen ,maar deze hebben wel een klap gekregen met dat stotteren en wel licht doorgeslagen moet die nog even bekijken / testen Jan .
Dus alsnik je goed begrijp zat de bougiekabel ergens tussen geklemd wat een “lekspanning” veroorzaakte? ![]()
![]()
Niet de bougie kabel ,maar de stroom aanvoer naar het contact was geklemd .
Ahh ok,
Was het dan door trilling dat ie bij n bepaalde snelheid of toerentallen begon te stotteren?
Ja zou best kunnen .Frank .
Net getankt met de Groene S 53 dit viel tegen 1 op 29 dacht die zal nu wel boven de 1op 30 gaan .
Dan heeft dat aanlopen van die rem eigenlijk helemaal geen invloed gehad op het verbruik