Simson Schwalbe KR 51 /1 k

Netjes geworden Cor, das voordeel van aluminium velgen ee.

Met wat arm kracht/stoom kun je het best wel mooi krijgen ,spaken zijn onder weg extra stevige verchomde spaken .
Heb voor de zwaardere spaken gekozen ,die waren 6,38 euro.

Als pensionada moet je toch op de kleintjes letten ee .

Bij die andere firma /webshop liggen de prijzen toch weer iets anders .

Vandaag een poets dag ingelast eerst 2 velgen gepoetst en toen nog 2 uitlaten die ik bij de Simson KR had gekregen de 1 e was de tut afgezaagd die moest ik nog op 32 mm zetten de ander was zonder eindstuk ook nog aan moeten passen ,en die waren bedekt met vlieg roest .
Het draad eind was te kort dus maar verlengd .
Weer een produktive dag deze woensdag.

Prachtig om dat allemaal zo te zien opknappen Cor :+1:

Veel werk maar ik vorder wel .

Loop ik deze morgen de schuur in en dan ontdek ik dat de benzine kraan open heb laten staan .
Rij hem naar buiten kleine trap en lopen ,mooi toch .

Dat starten hoort zo
Wel blijkt de brandstofvoorziening niet te lekken

Ja Jan dat klopt ,.en das dan weer best lekker .

Had vandaag willen beginnen aan de schijf rem van de Simson K R maar elke keer een bui en daar baal ik van .
Dus kan nog even duren ,op deze manier .

Dan toch vandaag dinsdag aan de schijf rem begonnen ,deze morgen het voor wiel uitgelijnd met bussen en ringen ,nu weet ik percies hoeveel er op gevuld moet worden ,en staan nu op 44 mm aan beide kanten .
Ook aan de adaptor begonnen zeg maar een handvat voor de rem klauw ,deze eerst van karton model en dan de echte later ,het karton moet nog aangepast worden aan de boven kant nog zo n 20 mm er bij het stuk tegen de voorvork .
En toen was er weer regen ,dus de handel opruimen .

1 like

Dat heb je dan toch vlug voor mekaar Cor. dat gaat helemaal goed komen!

We zullen het maar hopen Joop ,dat het goed gaat komen .

Al met al ben je weer lekker bezig Cor :sunglasses::smiley::ok_hand:

En vandaag woensdag tussen door de buien nog even aan de adaptor plaat gewerkt ,na een mal gemaakt te hebben nu de versie uit ijzer gemaakt .
Figuur zagen met de slijpschijf .

Als ik de uren tel kom ik aan zo n 9 uur ,maar ja is hobby he .

1 like

T is ook n vorm van ontspanning hé :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye::smiley::ok_hand:

De constructie kwam niet 100 % uit zoals je ziet het hoekje rechts boven was bedoeld dat die naast het de borgging van het wieldeksel kwam ,maar nu het wiel iets naar buiten kwam komt ook de adaptor iets naar buiten .

Ook nog de rem handel gepoetst die was geheel zwart ,erg op moeten schuren voor het er af was leek wel gepoeder coat .

1 like

7 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Mielko’s zijspan

Vandaag een rekje voor op de K R 51 gepoetst deze was erg roestig ,en nu weer toonbaar .

Weer lekker bezig geweest Cor, niet verveeld vandaag.

Zo als je ziet op de foto daar kwam het koper door het chroom .