Dat zwarte geribbelde om die buizen doet me denken aan dat “hoorn” wat heel vroeger om fietssturen zat ipv chroom of nikkel. Dat kon je zo heerlijk in de fik steken met een brandglas ![]()
Voor de schijfrem aan het passen en meten geweest voor de opvul bussen maar net niet de goede maat ,en toen maar weer aan de slag met de pijpen snijder ,een dikke alu pijp de helft in snijden en de andere helft zagen .
Had al een snij wieltje gebroken ,deze vernieuwd en weer voorzichtig aan de slag .
Foei Joop!!! ![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, erg he Frank ![]()
Vandaag het naafje van de Simson K R aangepakt deze was zeer ruw na het schoon wassen
Hier een foto toen ik op de helft was ,ben de hele morgen aan het schuren geweest .
Na de middag fijn schuren en met de M3 schuurspons er over
En dan polijsten en dan krijg je eer van je werk
En dan zie je er uit als zwarte piet .
Mooi geworden Cor, geen regen en toch in je schuur gewerkt begrijp ik. Geen buiten klus? Ik ben tuinman geweest vandaag. heb je geen steun om je boormachine in te klemmen ipv bankschroef?
Misschien kom ik nog wel iets voor je tegen als je belang hebt.
Ik heb een klem maar de bankschroef is wat steviger ,werkt lekkerder .Je moet er stevig op duwen ,en dan is de bankschroef wel lekker .
Gister de verlichting onder handen genomen van de KR Simson wat roest en oxidatie weg gehaald en had toen contact en stroom op de kop lamp .
Achter aan werkte niets draden fitting gecontroleerd niets toe vond ik een losse draad bij de motor aan de massa gelegd en alles werkte ,wilde aan het rem licht gaan werken ,regen ,gestopt .
Ook nog een dom foutje gemaakt 6 volt lamp op 12 volt 6 amp getest dat duurde niet lang nu was deze duplo al op 1 kant kapot dus was niet al te erg .
Nog even en dan slaat ook deze Schwalbe zijn vleugels uit…![]()
Er zit nog wel werk aan hoor ,start prima 1 trap ,loopt goed stationair ,rijd goed maar na een km gaat hij raar doen ,als of de ontsteking niet mee wil ,mischien ook begrijpelijk als je ziet hoe de bobine er uit ziet die zit net naast het accu bakje ,dat roestige ding .
Ik zag op je poolse site dat ze daar veel ontstekingsdelen voor Simson hebben ![]()
Ja klopt Frank ,ik kan niets bedenken wat ze daar niet voor Simson hebben .
Dat ziet er alweer een stuk beter uit nu het weer netjes in de lak staat ![]()
Ja het gaat wat lijken he .
Vandaag vanmiddag ,.s morgens in de tuin aan het werk , het bagage rekje er op gezet deze moest wel een beetje aangepast worden met het til beugeltje ,staat goed vindt ik .
Wordt toch echt een serieus mooie brommer Cor!
De rolbeugel met pijpenbuiger gedaan?
Ik denk na om beugel voorspatbord te maken/buigen. Rvs of chroom. Weet jij adres voor 10 mm dik en wand 1,5 mm, anders te dun om te buigen en het origineel. Niet te krijgen voor 19 inch wielen.
De til beugel heb ik gemaakt met de pijpen buiger .
Er zijn div webshops die ze verkopen ,maar van rvs is het wel mooi en natuurlijk onverslijtbaar .