Testlampjes

Van wat rest materiaal testlampjes gemaakt.
Een 21W lamp en een 4W lampje.
Een soort spanningzoeker. Zeker met de 21W lamp kun je gemakkelijk spanningsverlies opsporen. Je belast dan het circuut met stroom en slechte verbindingen zijn dan op te sporen, door spanningsverlies te meten.

Ja dat kan zeker handig zijn Alfons :sunglasses::+1:

Hoe en wat meet je dan Alfons?

Bijvoorbeeld. Een schakelaar kan slecht contact maken. Sluit de 21W lamp aan op de schakelaar en op massa. Zet de schakelaar aan. We nemen even aan dat de lamp niet echt fel brand. Je neemt een multimeter, op Volt zetten en over de contacten van de schakelaar zetten waar de stroom doorheen gaat. Als je nu 0,3V zou meten, dan is de schakelaar wel goed. Maar als je b.v. 4V meet, dan weet je dat door slecht contact spanning verloren gaat en de lamp krijgt weinig spanning, dus weinig licht. Dit is een belaste meting en dat is de enige juiste.

Zeker handig voor oude kabelbomen en oude schakelaars :+1:

Juist Joop. Je moet wel wat kennis hebben van electro, de Wet van Ohm, en wat meetervaring, om dit te begrijpen. Zou ook iets kunnen zijn voor een Workshop.

Dat lijkt me inderdaad een perfect onderwerp voor een workshop Alfons :bulb: :wink::clap:t2:

Dat zie ik ook wel zitten hoor en gezellig ook nog voor komende winter

Ik kan vermoedelijk wel n locatie regelen mits het niet op n maandag avond is.
Maar zou bijv ook op n zaterdag overdag kunnen

En ik heb nog enkele ontstekingen die een paar meetingen kunnen gebruiken .

Wat wil je precies meten Cor?

Alle waardes van de kokusan.

Kijk, dat plaatje is wel heel duidelijk. Zundgenerator = voedingsspoeltje en loopt naar het stekkertje van de CDI.

Zundimpulsgeber = pickup en loopt dus ook naar dat stekkertje.

Past dus naadloos in mijn verhaal op de kleuren na.

Cor, als je naar me toe komt met die ontsteking, voer ik wel de metingen uit.

We maken een afspraak maar moet hem er eerst uithalen, zondag ophalen bij Andre .

Prima hoor. Ohja, uitbouwen doe je toch met een Cobra 6. :grinning_face: :grinning_face: :grinning_face:

Uitbouwen met een imbus 3 ,.het 1 is wat stiller als het ander ,ben wel benieuwd naar het 1 en ander .