Ik zal mij eens voorstellen, ik ben Eugene Meerman.
Heb een bedrijf in alles wat oud is en rijd, brommers motoren en auto’s
We gaan begin mei verhuizen van Middelburg naar Wissenkerke.
Brommers is nog niet zolang een onderdeel van onze werkzaamheden, maar ik haal heel veel genoegdoening uit het compleet reviseren van oude brommers.
Wel ben ik nog aan het twijfelen voor wat betreft de prijzen van totaal gerestaureerde brommers maar ook die van alleen in orde gemaakte brommers.
Ik heb bijvoorbeeld een compleet gerestaureerde puch maxi s prachtig ding rijd als de brandweer … kosten voor mij totaal 1800 euro, ik vraag er op marktplaats fb 2250,- is dat te veel? Geef maar eerlijk antwoord .. ?
Hallo Eug
Welkom op ons forum B O L U Z de brommer club uit Zeeland .
Leuk dat je ook met oude meuk bezig bent ,en dan bedoel ik dit in de goede zins des woord .
Ben je een bedrijf of ben je een hobby man ?
Wat betreft de Puch maxi die er heel goed uitziet is de prijs wat hoog voor deze prijs kun je een schakel brommer kopen zal er nog wel wat aangedaan moeten worden ,.maar als je een liefhebber treft is het ook mogelijk om deze te verkopen .
We zijn een uit de hand gelopen hobby binnen zeer korte tijd.
Ondertussen gaan we al moeten verhuizen van wegen de ruimte die ik nodig heb.
In de nieuwe loods komen 2 motor brommer bruggen, en werkbanken met veel gereedschap.
dit betreft een bedrijfspand, waar we heen gaan en ja ik ben dus wel een bedrijf. we willen verder gaan uitbouwen in brommers en motoren, maar in hoofdzaak brommers ook zullen we wat auto dingen gaan doen, restauratie. en Plastidippen.
Wat betreft hoe we dingen willen doen is bijvoorbeeld brommersleutel zaterdagen houden. dit om gezellig samen te zijn en onder toeziend oog van ons en natuurlijk andere liefhebbers dingen doen aan je brommer, die niet tot het dagelijks onderhoud vallen.
Denk hierbij aan motorrevisie of verantwoord opvoeren om bij tochten lekker mee te kunnen., of echt netjes afstellen maar eerst bvb de carburateur ultrasoon reinigen en reviseren dit kan vaak al voor een klein bedrag, want revisie setjes zijn niet duur.
zo gaan wij ook spuitklusjes doen, omdat ik als spuiter best wat ervaring heb en dit voor veel mensen gewoon niet mee valt het begint al met het klaar zetten voor het spuiten.
Wij hebben een band gecreëerd met Crop een gerenommeerd lak leverbedrijf waar we die mooie oude ecoline verf aanschaffen perfect op originele kleur en code. waarna we afwerken met een keiharde 2k blanke lak.
Dit is ook een optie voor mooie patina met een mooie laag zijdeglans 2k blanke lak er op is je patina bijna vereeuwigt, wordt niet erger maar blijft zo als hij is.
Ook gaan we brommers inkopen na kijken en door verkopen in rijdende staat met kenteken.
of pakken een brommer in bemiddeling voor verkoop.
dan het Puch Maxi verhaal.
Ik weet hij is wat duur maar wij willen kwaliteit verkopen ik weiger met prijzen lager te kunnen gaan door op de kwaliteit in te leveren.
Dus voor mij best een moeilijke factor.
Zodan Eugene. Mooi man. Ik denk dat er best wel interesse zal zijn voor spuitwerk, want dat is best een dingetje om dat thuis in het schuurtje te doen. Ultrasoon reinigen. Maar ook zand of glasparelen zou mooi zijn denk ik. Motorrevisie zal wat lastiger worden omdat dat langer duurt, maar hulp is zeker mooi, met bijvoorbeeld een pers. Een stukje lassen is soms ook mooi.
Veel succes en kom zeker een keer langs als het zover is. Laat maar weten hier.
Berste Alfons, revisie kan met 2 dagen geregeld zijn 1dag demontage en schoon maken en dan onderdelen bestellen en wanneer deze binnen zijn weer demonteren, dit is dus ook een mogelijkheid bij ons om zelf te doen tegen kleine vergoeding en ja wij leveren de onderdelen uit stock of bestellen ze..
En dat spuiten ja dat is inderdaad best een dingetje, vooral de voor bewerking.
Ja een straalkast maar dan waterstraalkast is 1 van de dingen die op mijn verlanglijstje staan. droog parelen ben ik geen voorstander van stof lijkt weg maar is niet makkelijk te verwijderen.
reinigen van motor delen is een heel proces, we beginnen met grof vuil en vet in een bak met sorvent op te lossen dan de delen water parelen en in de ultrasoon reiniger dan is alles mega schoon dat is de basis van je revisie namelijk, schoonwerken hiervoor krijgen we in de nieuwe werkplaats een speciale hoek, daar meten we de boringen en klokken we de krukas en controleren dmv penetrant onderzoek de delen op haar scheurtjes of cracks.
Top. Klokken en boringen meten dat is mooi. Idd een water straalkast. Zeer interessant. En we kunnen later altijd denk ik van kennis en gedachten wisselen. Ik kijk ernaar uit.
Alfons altijd welkom, ik heb alle hulp nodig die ik kan krijgen, ook nog meer kennis zal ik moeten vergaren …. Na een fout huwelijk een nieuwe vrienden kennisen kring opbouwen, met een mooie werkplaats waar iedereen ook met een wat kleinere portemonnee terecht kan .
Ik zoek het dus echt in mijn hobby om een boterham te kunnen verdienen.
Mooi verhaal ik ben met aandacht geslagen hoop dat je een super mooi bedrijf mag gaan runnen ,auto s hebben niet zo mijn prioritijd maar dat is meer omdat ik weinig ruimte heb.
Bij mij slaat je verhaal goed aan .
Wij gaan zeker als we brommers op kenteken hebben staan mee rijden.
Dan jou ongerustheid, vind ik gegrond wij zullen ook een fout maken zeker in het begin, we hebben een prachtige Mash Cafe racer naar eigen inzicht opgebouwd voor iemand daar heb ik een fout gemaakt in keuze van de blanke lak …
Die man is er mee onderuit gegaan benzine langs de tank, en tja deze blanke lak lost op van e10 benzine … van de week haal ik die tank op en spuit ik hem gratis in de 2 k lak .
Een foutje is menselijk maar een brommer niet lopend afleveren na plaatsing electronisch ontsteking met een prijskaartje van €700 is wat anders zeker als de brommer lopend binnenkomt.
Brommers zijn tijd vulling net als auto restauratie.
Ik verhuur mij normaal als engineer in de petrochemie op gebied van rotating dus alles wat draait pompen compressoren turbines.
En nee 700 voor niet afgemaakt of verkeerd werk ga je bij ons niet mee maken .
Ok das een hele mooie locatie in de buurt van mijn geboorte dorp en zo aan de N 255 makkelijk te bereiken aan zo n doorgaande weg .
Hoop voor je dat het een mooi bedrijf wordt voor veel liefhebbers die van oldtimers houden .
Ondertussen heb ik wat rond gekeken en ik ben te koop nog niet zo n mooie Puch Maxi tegen gekomen hij blijft dan ook op dit moment volgens mij de duurste maar ik heb de prijs verlaagd naar 1750,-