Dit is een topic waar men niet graag aan denk of over spreekt ,maar als je op leeftijd raakt moet je daar toch eens over denken .
Waarom deze topic ,
Ik heb een advertentie gelezen over 4 Honda s plus onderdelen die bij een kringloop winkel stonden in Almere ,in eerste instantie dacht ik niet goed geregeld ,maar ik heb 5 brommers en wie gaat daar op rijden en wil ook niet dat ze bij de oud ijzer boer of kringloop komen te staan .
Wie heeft dit goed geregeld ?
Onze kinderen hebben er in het geheel geen interesse in mijn oldtimers .
Ook kwam er te sprake dat de Honda s naar de Honda club Nederland hadden gekund .
Voor de Kreidler is wel een baasje te vinden .maar de Simson s das dan weer een ander verhaal ,denk ik .
Dat als je met de kerst niets te doen heb ,.denk er eens over na.
Heel terecht de vraag om aandacht hiervoor Cor.
Het komt vaker voor dan je denkt.
Ik hoor het bij de Sparta club ook.
Ik zit daar ook in het onderdelenfonds en sinds we dat nieuw leven ingeblazen hebben en mensen gevraagd hebben ongebruikte projecten of onderdelen ter beschikking van de club te stellen hebben we al meerdere reacties gehad voor brommers en onderdelen die we op mogen halen voor de club. Zo kunnen we clubleden letterlijk weer op weg helpen.
Ja Frank voor de Kreidler geen probleem ,maar voor de Simson s .
Ik heb 2 brommers “geerft”.De PC50 en de Novio.Niet dat de oude eigenaar niet meer leeft,maar hij wilde ze gewoon niet verkopen al kon hij er zelf niet echt meer mee rijden ,Ze moesten een goed huis krijgen.
Toen ik hem 20jaar later tegen kwam,en vertelde ik dat bijvoorbeeld mijn brommer van toen ik 16 was nog had.Won ik blijkbaar zijn vertouwen om zijn brommers te krijgen.met een warme handdruk!!
Dus ik denk dat dat voor ieder belangrijk is,dat je voorat je gaat ,jouw liefhebberijen veilig doorgeeft .
Daar ben ik totaal niet mee bezig, wat ik wel hoop is dat ze voordat ze er afstand van doen eerst goed kijken wat de waarde op dat moment is, de opbrengst is dan uiteindelijk voor de achterblijvers en niet meer voor mij zelf, ik kan er dan toch niets meer mee ![]()
Als je plotseling weg bent kan je niets meer aangeven
Als je door ouderdom of ziekte niets meer kan dan kan je misschien nog mee bepalen waar heen het gaat en voor welke prijs ![]()
Als je zekerheid wil hebben en ook de regie, wacht dan niet en begin vandaag nog met het te koop aan te bieden
, maar ik wacht nog even
Helemaal met je eens Carl, nabestaanden hoeven het niet weg te geven maar weg is weg, of ze nu naar een liefhebber gaan of niet.
Ik heb er dan toch geen weet meer van.