Wat heb je voor het laatst aan je brommer gedaan?

Een expansie uitlaat gaat alleen maar werken als de uitlaattiming meer dan 180 a 185 graden zijn en je moet boven de 8000 toeren komen, enz..

Ja weet ik het was maar een probeersel met een ori cil deze expansie is voor een meer kanalen cil .
Maar ja je weet het he gewoon maar een beetje vogelen en uitproberen .

Dat is zeker zo Cor. Als je het niet probeert weet je niets. En soms kom je tot verrassingen.

Wat ik laatst aan mijn brommer gedaan heb, verschillende onderdelen hersteld van diverse projecten en in de primer gespoten :wink:

Vandaag ;vanmorgen s middags niets gedaan ,was op zoek naar een 70 mm beugel voor de uitlaat had nog een nieuwe liggen dus pak ik die en zitten er nog van die pukkels in aan de binnen kant .
Kun je die er eerst uit gaan frezen voor gebruik verzet je die veel komt je uitlaat vol met deukjes niet leuk .


Weer maar eens een andere uitlaat aan de Simson gemonteerd en wat voor 1 deze heeft een uitlaat bocht van Zundapp pas gemaakt voor Simson ,met een klem van Kreidler de uitlaat is van Zundapp het sigaar achter stuk is van D K W dit past niet 100 % maar met extra beugel en rubbere ring lucht dicht .
Klaar voor de Molen tocht .
Zo ziet het er uit foto .




Ook vandaag een Simson zuiger opmaat gemaakt dit is een expiriment met een paar gaten aan de zijkant van de zuiger ,deze was net iets te groot dus aan het schuren geweest .
Moest wel eerst een hulp middel maken om de zuiger op de boor machine te zetten




Zal me benieuwen, wat dat doet Cor! Gewoon op gevoel schuren en passen, zonder micrometer waarschijnlijk. Ziet er gaaf uit!

Nee heb wat goede meters hoor ,en ik ijk ze voor gebruik de temp is niet altijd goed als je meet ,maar dan praten we over 1000e .






Maar kan niet meer meten dan 50 mm met de meters .

Meten is weten Cor :+1: