Weer eens iets anders

Zo liep ik ineens tegen iets grappigs aan..

En ik dacht meteeen dat wordt iets voor mn kleindochter en kleinzoon.. al kan het zo maar zijn dat ik er zelf ook mee aan de haal ga..

Daar is ie dan n “echte Chinese mini pocket bike”

Ziet er best stoer uit vond ik.. t is wel n kunst om er op te rijden maar dat is part of the fun..

Er zit ook n racekuip bij maar die moet n beetje opgeknapt worden. Overigens geldt dat voor het hele ding uiteraard.

Hier heb ik de bekleding er afgehaald om wat zaken nader te bekijken. De koppeling pakt nog niet en de bedrading van het contactslot ligt los. Maar starten en draaien doet ie intussen prima

Alle kuipdelen gelijk schoongemaakt voor ik de (kleine) reparaties uit kan voeren.

Eigenlijk wil ik hem tzt overspuiten zodat een beetje lijkt op het plaatje hieronder..

De vorige eigenaar kreeg m niet aan de praat.. dat is intussen gelukt, zal nog n filmpje plaatsen, maar er moet nog t nodige aan gebeuren maar t is n grappig ding. Zelfs als het niks zou worden dan wordt t mooie decoratie voor de mancave :joy::+1::smiling_face_with_sunglasses: zal het verdere verloop van het verhaal hier bij plaatsen

2 Likes

Hier zoals aangegevn een kort filmpje van de eerste keer starten.

Er zitten nog wat dingen los zoals je aan het gerammel kunt horen maar dat komt goed

1 Like

Hahhaa, ik zie je al een toerrit mee maken.:grinning_face::grinning_face:

Maar het lijkt net of je ontsteking zo laat staat.

Leuk hoor zo n klein ding ,maar er op rijden ?

In het filmpje startte hij de eerste keer. Intussen heb ik m paar keer meer gestart en een poosje laten draaien en loopt hij intussen een stuk rustiger. Alleen pakt de centrifugaal koppeling nog niet op ook niet bij n hoger toerental maar dat ga ik eens bekijken hoe dat zit / zou moeten werken

Dr zijn heel wat volwassen kerels die er wedstrijdjes op rijden. Zowel in deze lichte versie als ook in exemplaren met bijv 125cc of meer.

Mijn “wannabe” schoonzoon heeft er een met twee motorblokjes die gaat als n speer. Er zijn er die een 7,5pk 250cc blok er onder hangen maar ik laat m graag origineel. Tzt misschien eens kijken (als verder alles goed werkt) of we wat kleine verbeteringen aan de cilinderpoorten kunnen aanbrengen😎

Maar dat is zeker voor later. Eerst maar ns zien dat ie het gewoon doet zoals het zou moeten :sweat_smile::man_shrugging:t2::joy:

Leuk ding!

Nou Frank weer een tussendoor klusje voor de afronding van je eerste project . Maar de burger houdt moed.

Ja zo gaat dat soms, dan komt dr wat voorbij waar ik dan geen nee tegen kan zeggen :smiling_face_with_sunglasses::star_struck:

En dan laat je de Kreidler weet maar verstoffen :winking_face_with_tongue:

Is wel leuk projectje, alleen mag je er nergens mee rijden :wink:

Is ook voor afgesloten terreinen :smiling_face_with_sunglasses::wink:

Geweldig!!

Volgens mij is dit een leuk ding om te rijden tijdens de Solex race in Heinkenszand .

Als het toegestaan zou zijn dan zou dat een ware aanvulling zijn, maar helaas wordt daar geen vergunning voor gegeven