Welke kabel is de beste

Ik heb mijn gaskabel vervangen en nu heb ik een vraagje aan jullie.

Welke van de 2 zou de beste kabel zijn, de bovenste of de onderste en geef aan waarom. Ik zeg nog niet het merk, maar wie een goed antwoord geeft die krijgt ook zo’n binnenkabel van mij, als prijs.

De dunne Alfons, minder weerstand dus komt de kabel makkelijker terug.

Dus de bovenste

De onderste Alfons. Deze is soepeler en breekt daardoor minder snel af in de knikken van het gashendel.

En @ Sjacco; volgens mij zijn ze even dik.

Ze zijn beide 1,25mm dik. Je antwoord is niet juist Sjacco.

Joop, je antwoord is bijna compleet.

Vraagje dan, waarom is hij soepeler?

Ik blijf toch bij de bovenste, bied minder weerstand.

Jammer Sjacco, niet goed.

Heb je ze allebei getest dan?

Jazeker. Er is een duidelijk verschil aanwezig. Wat Joop al aangaf, veel soepeler en buigzamer. Bij langzaam gasgeven gaat dat geleidelijker, niet met van die schokjes zeg maar.

Ik heb de onderste als koppeling kabel .

Cor je bedoelt dan de opbouw van de kabel, want deze is 1,25mm dik. Mijn koppelingskabel is 2mm dik. Dat is al een verschil, maar ook de nippel (loodje) van een gaskabel is 3x4mm, of je moet 2 losse draadnippels gebruikt hebben.

Nee het soort kabel ,en dan de wat dikkere .

Omdat hij opgebouwd is uit meerdere dunnere draadjes die veel gemakkelijker buigen.

Ik wel Sjacco.

Als koppelingskabel kun je nu net beter die van het bovenste type gebruiken, deze heeft een grotere treksterkte en een koppelingskabel heeft tochgeen korte knikken.

Joop, je bent een vakman. Jij hebt gewonnen. Zo’n kabel heb je tegoed van mij. Gefeliciteerd.

Dank je wel Alfons! Ik voel me zeer vereerd :blush:

de bovenste ,die er onder komt teveel oudsmeer tussen de windingen

is te grof

Hallo Ruud.

Joop heeft het goede antwoord al gegeven.

Lees maar eens terug.

Het is de onderste.