Fraai gedaan Cor!
Maar zou je dat niet met kant en klaar vislood kunnen doen? Of is dat dan te licht? Zou n hoop werk kunnen schelen
VisLOOD mag volgens mij niet meer gebruikt en verkocht worden
Nou dat zegt wel hoe lang ik niet meer gevist heb ![]()
![]()
![]()
Er is een idee om deze winter een spaak demo te organiseren ,maar een vraag wat vinden jullie daarvan ,met andere woorden is er animo voor ?
Schrijf eens wat als je interesse, heb of niet .
Deze week aan het stoeien geweest met Mosquito wielen 60 jaar oud ,moesten van grote fiets wiel naar brommer 19 inh velgen om gespaakt worden ,klus apart .
Fiets spaken met brommer nippels ,andere lengte dat die er in zat .
En dan was het voor naafje de as ook nog kapot ,ook nog moeten op knapen …
Maar ook dat is weer goed gekomen .
Prachtig resultaat Cor. Wel een beetje gevogel om de juiste spaaklengte te bepalen zeker?
Het is altijd een gevogel met de maten en als je zo iets besteld met grote nippels zijn ze helemaal niet blij ,ze zeggen er nog net niet bij van wat ben je aan het doen Wijsneus .
Mij mag je vast noteren Cor.
Leuk plan.
Ik heb nog een flink aantal oude wielen liggen die zouden we kunnen gebruiken als oefenmateriaal. Dan moet ik t alleen wel
Op tijd weten zodat ik ze “uit kan graven” en eventueel de spaken verwijderen zodat ze voor de efening weer gespaakt kunnen worden
Zo, lekker fris opgeknapt zeg. Mooi hoor.
Nee Frank niet slopen alles zo laten wat het is ,er foto s van maken en de spaken opmeten ,ook de nippels nameten en natuurlijk de velg gaten ,voor je de spaken gaat bestellen .
Ik kwam deze nog tegen en ik vond het wel n erg duidelijk filmpje… wel in het Engels. Ik heb nog diverse Youtube filmpjes die zal ik eerst nog bekijken of ze goed genoeg zijn dan zet ik die er ook nog wel bij.
Zulke filmpjes zijn er ook in het duits ,om wielen te spaken maar ik denk toch dat veel mensen het in de praktijk ,van dicht bij willen zien .
Mooi filmpje ![]()
Hoeveel mensen zijn er nu voor de spaak sessie deze winter ?
Heb ik iets gemist Cor? Er is vlgs mij geschreven: zou mooi zijn om demo te doen voor spaken. Ik kan niet meer lezen hierover.
Misschien een datum aangeven en dan een mail versturen dan bereiken we alle leden.
Nu zijn het er hooguit 20 of zo die het lezen. Ik doe maar even een voorzet hoe je het zou kunnen aanvliegen. Ik ben sowieso in de race als tijdstip lukt.
Ja Cor,
Volgens mij is er een voorstel gedaan om iets te organiseren maar nog niets gepland.
Ook ik ben van de partij als we een sessie gaan doen.
Maar wat Jan zegt, beter een uitnodiging via email dan bereiken we alle clubleden (daarmee trekken we misschien ook weer leden over de streep om het forum te gebruiken)
Deze week ook nog bij het inspaken van een naaf in een velg gestaan.
Voor mij ging alles te snel om te zien hoe het moet, maar binnen de 10 minuten draaide het wiel in de wielrichter ![]()
We heb ik zelf mijn wielen gespaakt in mijn GTS 50 ![]()
Dit is ook een vraag voor de winter tijd Jan ,.maar eerst kijken of er animo voor is .Dan de maand prikken ,plus de datum .
Oké Cor, maar je vroeg spaak sessie deze maand, vandaar van vraag.
Klopt Jan moest eigenlijk schrijven winter tijd.