Yamaha FS1 techniek gevraagd

Ik zou het volgende stappenplan bewandelen:

1 carterzijde links verwijderen
2 vliegwiel verwijderen
3 inspecteren ontsteking en zoeken naar stukje vijl en eventueel uitblazen met lucht
4 inspecteren vliegwiel en zoeken naar stukje vijl
5 contactpunten bekijken
6 spiebaan vliegwiel bekijken
7 ontsteking afstellen
8 dichtmaken en testen

Geen vonk heeft niets met de koppeling te maken :wink:

Klopt helemaal dit had Alfons gezegd in deze topic en heb gedacht mijn antwoord op hem zn reaktie had gezet daarom de vergissing.Mij idee is dus idd alleen te kijken naar het vonk probleem.

Komt helemaal goed hoor. :grinning: :grinning:

We hebben nog geen verslag kunnen lezen hier :cold_sweat:
Wat is uiteindelijk het probleem nog geweest, en heb je nog iets van de gebroken vijl aan je vliegwiel gevonden :wink:

Hallo Carl,Ik heb nog niet gekeken naar de storing ivm de kou en zal nog contact zoeken met Alfons en jou voor mij bij de brommer te helpen .Ik heb wel alvast een ontsteking moersleutel en een momentsleutel gekocht en een set imi contact puntjes en condensator.En een nwe accu. Dus 1 van jullie na de carnaval mij willen helpen graag want ben een newbie wat sleutelen aan brommers.groetjes Johan

1 like

Gaan we regelen Johan. Komt goed. Meld maar als je kan.

Klopt het dat ik jou gegevens ook tegen kwam op facebook onder kopje Daf YA 328? Het leek exact dezelfde Yamaha FS1 op het plaatje. Leuke stukjes om te lezen. Ik was van 74-5, chauffeur Centurion tank.

Inderdaad dat ben ik als TSer in 1972.En een liefhebber van de Yamaha FS1.

:+1:, goed ingeschat.

Hoi Alfons en Carl ,Ik heb hem samen met mn schoonzoon weer aan de praat gekregen!!
Gelukkig,vandaag een proef ritje gemaakt ging goed.Carburator is nog niet naar wens en gas hendels maar dat komt goed hoop ik.Bedankt voor jullie input.Groetjes Johan

1 like

Fijn Johan dat het weer goed is kun je ten minsten weer rijden .

En zeker met deze lekkere temperaturen, ik denk dat het er een mooi weekend voor wordt :wink: met veel :sunny:

Veel rijplezier. Top dat hij het weer doet.:grinning:

Idd was er een prachtig weekend voor.:sunglasses: