Dit topic heb ik aangemaakt om wat losse projectjes in teplaatsen van frame deel tot blokdelen en onderdelen ![]()
Laatst een partijtje opgedaan met onderdelen in dozen, echt leuk om tezien wat er voor de dag zou komen
Nu wat avonden van uitzoeken zijn er na een flinke poetsbeurt best wat nette en eventuele bruikbare onderdelen te voorschijn gekomen
Verder zijn er verschillende motorblokjes uit de dozen gekomen, zoals dit blokje van de Piaggio / Vespa
Leuk om deze eens wat toonbaarder te maken en om te zien hoe compleet het is of te zien wat de missende delen zijn. Op termijn kan dit blok misschien wel naar een nieuwe eigenaar toe die aan dit soort brommers sleutelt ![]()
Vanmiddag toch maareens naar blokje gekeken en wat schoongemaakt, ook nog even naar de ontsteking gekeken en schoongemaakt, helaas had ik geen passend spietje liggen, maar dat is dan voor de eventuele volgende eigenaar ![]()
Zien er toch nog niet zo slecht uit ??
Als je weet wat voor maat het moet zijn.. ik heb n poosje terug zo’n assortimentdoosje aangeschaft weet je nog ![]()
![]()
Weet je wat het vervelende is aan zo n assorti doos je gebruikt 2 of 3 soorten en 6 soorten NOOIT .
Ik koop altijd 10 van de goede maat spie s gelijk ,.en berg ze op in mijn revisie doosje waar nog meer maten liggen die ik gebruik .
Mee eens Cor,
Echter dit doosje met verschillende maten (inclusief 10 van de maat die ik nodig had) koste minder dan 10 losse in de maat die ik nodig had dus ja🤷🏻♂️ loop je dan toch n keer tegen n andere maat aan dan heb je nog iets achter de hand
Ben op het moment aan een heiz spietze bezig ,.maar moet nog foto s nemen .
Deze is een zelf gefabriceerde halve krukas .
Dit eigenlijk een ding die in Speciaal gereedschap hoort .
Gisteren de onderdelen voorraad nog een beetje aangevuld, je weet maar nooit wanneer je er iets uit nodig hebt ![]()
Het stond tekoop, ik heb een bod gedaan, na overeenkomst heb ik het direct opgehaald ![]()
Het is allemaal van Zundapp, vandaag uitgesorteerd en in zakjes verpakt wat bij elkaar hoort ![]()
Het zijn bijna allemaal nieuwe onderdelen, op een aantal na dan, maar ook die zijn nog bruikbaar ![]()
Carburateur tjes zijn goed op te boren altijd goed natuurlijk nieuwe spullen .
Vanmiddag de immitatie Bing carburateur uit het partijtje bekeken en opgemeten, het is een 12 mm en is compleet
Zoals ik nu kan zien heeft de carburateur nog niets geleden en is waarschijnlijk 1 x gemonteerd geweest ![]()
Die imi s zijn slecht af te stellen ,en nu weet je waarom hij bij jou ligt .
Oplossing is een hoofd sproeier en naald in het ding te zetten en dan zal die goed af te stellen zijn .
Deze zat in een partijtje van iemand die alle reserve onderdelen verkocht heeft, en richting de zomer gaat hij zijn Zündapp tekoop zetten en dan stopt hij met zijn brommer hobby, mits hij een redelijk complete Yamaha fs1 kopen kan ![]()
Maargoed misschien probeer ik um zelf nog een keer ![]()
Ja moet als je deze gaat proberen een busje voor in de carburateur hebben voor het opschuiven van het rubber ,maar het spruitstuk die van zundapp passen niet op een Puch carburateur .
Mooi gescoord Carl ![]()
![]()
Het Piaggio / Vespa blokje is inmiddels verkocht en betaald, morgen gaat het op de post ![]()
Weer een liefhebber blij gemaakt ![]()
En weer war euri’s om ander spul te kopen ![]()
![]()
![]()
![]()
Na zo n paar dagen geen gebruik kunnen maken van de B O L U Z side weer stand by heb nog een paar van die kleine projectjes .