Diverse losse projectjes

Hoe heb je jou inlog probleem opgelost Cor? via de buurman?

Ja Jan Anis heeft het voor mij opgelost ,.mijn I mail stond niet goed in het bestand .

Dat is wel heel opmerkelijk..
maar kan natuurlijk een reguliere typefout geweest zijn.

Fijn dat het opgelost is.

Ik ben dan wel benieuwd of dit bijvoorbeeld bij Jan en Carl ook zo is maar dat ga ik dan wel even nakijken.

Frank, bij Cor zat het wat anders in elkaar. Lastig uit te leggen hier, technisch ICT verhaal, maar ik zal het je vertellen op bijvoorbeeld de ALV.

Ok, nou het is in elk geval opgelost dat is het belangrijkst

Ik ook weer een tevreden Boluz klant.

Ook deze immitatie Bing carburateur wordt morgen verzonden, zelf ga ik toch liever voor de originele Bing carburateur😉

Das ook beter voor de afstelling van zo n ori Bing .

Ori 12 mm opboren naar 15 mm ,.heb je dan een ori 15 mm Bing carburateur ??

Nee, zo werkt dat niet. Het toevoerkanaal van de lucht is iets groter. De sproeierbuis heeft een ander nummer en gasnaald zal ook iets anders zijn. Kortom, zo niet. En of het ook lekker werkt na de 15mm boring betwijfel ik ten sterkste.

Nee Cor zo werkt dat inderdaad niet, ik vindt hrt zelfs verminking van een originele carburateur

Volgens mij ben jij wel de kenner op dit gebied :wink:

Ja heb er al wat keren mee bezig geweest ,en je moet het 1 en ander aanpassen maar werkt wel hoor .
Bij voor Zundapp een busje maken naar het spruitstuk toe met de goede doorgang slang er op en afstellen werkt goed .

Maar de afstelling van een carburateur dat afwijkingen heeft gaat soms problemen geven met de afstelling, kijk maar eens hoe er geschreven wordt over een immitatie bing en de afstelling ervan :wink:

Maar een ori opgeboorde Bing is GEEN imi Carl .

Hey zal mij benieuwen of dat werkt want het luistert allemaal nogal nauw.. maar je weet het pas als je t probeert.

Ik had eerst ook een opgeboorde origineel bing op mijn Zündapp en was niet niet af te stellen, de ander origineel bing huis gemonteerd met alle toebehoren van de opgeboorde en ik hoefde niets meer af te stellen, het was direct goed :wink:

Van mij mag je proberen, maar als het niet lukt sta ik er niet van kijken :laughing:

Het is mij al een aantal keren goed gegaan hoor ,maar zo ik schreef je moet het 1 en ander aanpassen .

Dan heb ik daar geen verstand van, maargoed van mij mag je hoor Cor, mij maakt het niet uit wat je doet en probeerd :wink:

Ik ben meestal al blij dat het naar tevredenheid draait en daarna blijf ik er af :winking_face_with_tongue:

Ach ja proberen is ook experimenteren.. en zo kom je soms tot interessante ontdekkingen…

En ja soms snij je in je eigen vingers maar ook daar leer je dan weer van

Niets is leuker dan expirimenteren met zo n 2 tackt ,en niet altijd hoef je de vijl ,frees of boor te gebruiken .
Verrassend is dat de Simson goed loopt op de sigaar uitlaat iets minder trekt maar daar ga ik ook wat aan doen ,ontsteking nog iets voor en of het kopje afvlakken ,helpt ook in trekkracht .
Bij Simson is de veilige squich maat 0,8 tot 1,2 mm en rij met 1,0 mm .