We ?? jij Joop de rest is denk ik nog met vakantie ,of al in winter slaap .
Er wordt wel gelezen denk ik Cor, maar reageren is dan weer een ander dingetje!
Dat is helemaal waar Joop!
Ik vraag me soms ook af of mensen soms wat te “verlegen”’zijn om wat te schrijven
Of misschien denken ze niets interessants te schrijven te hebben ![]()
![]()
Maar het hoeft niet persé diepgravend technisch te zijn, dat mag uiteraard maar t kan ook over hele “eenvoudige” zaken gaan. Bovendien hebben we het BOLUZ café, daar kan het over totaal andere zaken gaan dan brommers dus in mijn ogen kun je altijd wel iets schrijven of ergens op reageren als je het leuk/leerzaam/interessant vindt. Dat is ook altijd leuk voor degene die iets plaatst ![]()
Vanmiddag nog maar eens een klein projectje aangepakt
Een achterbrug ontdaan van oude verfresten en roest
, gewoon op gemakje en dan zie je het ook weer opknappen
Dat als het in de primer staat of geheel gespoten is dan zie je het mooie er van .
Gewoon op het gemakje geeft de meeste voldoening Cor en meestal ook het beste resultaat!
Ik ben wel van lukt het niet in 1 keer ,.dan maar een 2 e keer .
Juust! Lukt ut vandaehe nie, dan lukt ut merrehen!
Die kan weer afgestreept Carl ![]()
![]()
![]()
Vandaag projectje Jamathi van Lars onder handen gehad is nog niet helemaal af maar dat komt .
Er had een andere motor onder het frame gezeten ,nu er een Jamathi blok onder moest paste het blok niet de kop zat klem tussen het frame dus 4 van de ophangingen verbouwd .
Nu kan er een latje tussen van 9 mm ,en zit het blok op de goede ketting lijn wel zo belangrijk .
Dus vandaag weer lekker passen en meten ,maar het komt goed .
Dit is toch prachtig werk he !! Ga er volledig op los
Wat een kloek frame he
Lekker bezig hoor!
Was weer eens iets anders zo n Jamathi Joop .
Wilde vandaag wat lassen en was de massa tang niet groot genoeg voor de vierkante pijp ,.toen maar een griptang er er tussen .
Las je met elektrode of mig of mag of tig
Gas draad ,.zo n las apparaat van de Lidl werk goed hoor weet niet hoe ze dit noemen .
Is klein en compact paste nog net in mijn schuurtje .
Op foto 2 kun je dit apparaat zien ,van vorig schrijven .
Ik heb net even gekeken en ik zag jou las apparaat, er zit geen CO2 fles bij hé
Nee is gas gevulde draad ,geen poespas gewoon lassen .
Ideaal voor een hobbyist om niet achter flessen gas aan te hoeven.
Draad zal wel iets duurder zijn.
Het is een ideaal las apparaat Joop ,.en de prijs van een rol gas draad valt ook wel mee .
Div diktes laatst in de aanbieding in de winkel gelijk een paar meegenomen 6,99 voor een rol