Flandria Penny

Ja daar ben ik weer hoor, als je nu denkt dat ik weer een project ben begonnen heb je helemaal gelijk. Dit keer is er alleen een groot verschil dit project is niet voor mij maar voor mijn vriendin. We hebben de brommer een paar weken terug opgehaald in Belgie in een mooie staat. De brommer ziet er netjes uit en is technisch erg goed, loopt mooi en rijd lekker. Echter moesten er nog wel wat dingen aan verandert worden om hem wat mooier en betrouwbaarder te maken. Het uiteindelijke doel is om er een leuk vrolijk brommertje van te maken wat mooi mee kan doen met de Boluz evenementen.

De planning is om de velgen, banden kabels en het voorspatbord onder handen te nemen de rest werkt allemaal nog perfect.

Leuk ding, mooie kleur.

Zeker in mooie staat. Leuk hoor. Tja, gewoon nieuwe bandjes erop enzo, kabels vernieuwen zowiezo, bougie vervangen, tank goed spoelen, fultertje en gaan.:grinning_face:

Er komen mooie nieuwe snowflake velgen op, zo wordt die toch wat sportiever :grin:.

Ook komen er paarse remkabels op en een mooi mandje achterop. Zo kan ik toch spullen meenemen, wel zo handig hè :joy:.

Wat we er voor de rest nog aan gaan doen moeten we nog even bekijken.

Nou Yvon, dan word het echt jouw brommer zo. Lars zal wel iets bedenken dacht ik zo om de brommer nog leuker te maken.

Gaat zeker goed komen we hebben alle onderdelen samen uitgezocht en besteld nu wachten tot het allemaal binnen is en we van start kunnen. In de tussentijd maar alvast begonnen met de poets werkzaamheden.

Leuk ding Lars zet hem ook nog even in de show room ,.foto van links en rechts ,.schrijf er dan ook een paar details bij .
Leuke brommer voor je meissie .
Succes met de nieuwe aanwinst Yvon .

Komt goed Cor zodra hij klaar is zet ik hem er op.

Van de week zijn alle onderdelen binnen gekomen en konden we lekker aan de slag met de nieuwe velgen.

In eerste instantie had ik de verkeerde banden binnen gekregen. Deze leken er erg op wat ik had besteld, alleen bleek bij het er op leggen dat ik 16 inch had gekregen inplaats van 17 inch. Na nog even gewacht te hebben zijn de juiste banden binnen gekomen. Na een halfuurtje prutsen lagen de stugge banden er op.

De velgen zouden plug an play moeten zijn maar passen toch nog niet fantastisch. Zo moet de remplaat van achter wat verder worden ingeslepen en de voorvork moet iets worden uit gevijld.

Met andere woorden nog genoeg werk te doen!

Zonder strijd ,geen overwinning he Lars .

Gister middag nog even aan het hobbyen geweest. Ik wilde beginnen met de montage van het voorwiel. Van te voren even gekeken en alles leek te passen.

Eenmaal bezig viel dit echter vies tegen. De as paste namelijk niet lekker in de voorvork. Even de Dremel er bij gepakt en de voorvork een millimetertje opgeschuurd en het paste perfect.

Na het wiel te hebben uitgelijnd met de vul ringen en bussen het wiel netjes in het midden gekregen en er was weer iets klaar.

Was weer een leuk karweitje en het begint langzaam maar zeker tot stand te komen.

Kijk er zit schot in ,.ook een mooi kleurtje Lars

Van de week weer lekker aan het hobbyen geweest. Het achterwiel was net iets anders dan het origineel maar met wat kleine aanpassingen zou het moeten passen.

Om te beginnen heb ik de achterbrug omgedraaid. Dit om er voor te zorgen dat de ankerplaat bevestiging aan de linker kant komt inplaats van rechts. De volgende stap was dat de ankerplaat zelf iets te kort was uitgeslepen dus de stift en de slijpschijf er bij en gaan. Na een stuk te hebben uitgeslepen paste het allemaal best redelijk. De ankerplaat weer netjes zilver gespoten en niemand die het meer ziet.

Gister druk bezig geweest met het monteren van het achterwiel maar dat zit nog net niet helemaal naar mijn zin. Hebben jullie tips om het wiel mooi in recht te zetten en in het midden uit te lijnen.Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar toch lijkt het wiel telkens schuin naar links of rechts te staan hoe kunnen we dat oplossen.

Uitlijnen met ringen of een busje ,busje is beter ,ook de afstand tussen wiel en de achter brug opmeten .
Dat als het voorwiel goed in het midden staat zal het geheel sporen /recht staan .

oke is goed dan ga ik daar maar een beetje mee spelen

Ik moet het even in het echt zien. Omgedraaide achterbrug? Dat het kan, bijzonder. Succes met het project.

Van het weekend kwamen er nog wat onderdelen binnen voor het brommertje en ze zijn niet oor niks geweest. Het voortandwiel er maar afgehaald, want er zaten bijna geen tanden meer aan en alles begon al krom te trekken. Het achtertandwiel moet misschien ook nog worden vervangen aangezien het geen wat er nu op zit misschien nog al groot is. Maar eerst even proberen en kijken wat het resultaat is.

1 tandje meer dit kan wel hoor .

Verse tandjes, altijd goed.