Kreidler versnelling bak jammer maar niet compleet
Mis de tandwielen naar de koppeling .
Maar wel weer een mooie vondst Cor ![]()
Allememachies Cor,
Dat ziet er fantastisch uit zo ![]()
![]()
![]()
![]()
Wederom een knap staaltje werk werk Cor !!
Op MP nog twee grappige koplampjes gezien en gekocht en daar zaten ook nog twee fonkelnieuwe metalen gele plaatjes bij voor op de Mobylette koplampjes.
Mocht iemand weten waar deze koplampjes met schakelaars op thuis horen dan hoor ik het graag. Het chromen lampje heeft een merknaam Aprillia, het grijze koplampje heeft in het glas de merknaam Scharlach staan.
Ik heb nog een koplamp ring liggen en die is ook van Aprillia .
Vandaag deze opgehaald. Dit wordt de hef inrichting voor n eenvoudige brommerheftafel
Eenvoudige bediening
Beugel om met de voet te heffen
Draaiknop voor het zakken
3 veiligheidsstanden met n blokkeerpen
Heeft nog wel n schoonmaakbeurt nodig ![]()
![]()
![]()
Een videoclip rechtstreeks uploaden wil mog niet echt dus dan zo maar:
Sorry voor het kabaal opnde achtergrond ![]()
![]()
was iemand met zn bladblazer aan het spelen ![]()
Ja n beetje schoonmaken en oppoetsen kan zeker geen kwaad ![]()
![]()
![]()
T mooiste is nogwel dat eenmaal met de verkoper aan de praat bleek het ook nog n BOLUZ lid te zijn. Vertelde vol enthousiasme hoe hij iedere keer genoot van de ritten. Hij dacht er over om uit de club te stappen omdat ie best n eind weg zit (Herkingen) maar ik heb m toch weer wat enthousiast gemaakt en een preview van het forum 2.0 gegeven en dat vond ie wel heel leuk dus hooelijk houden we hem aan boord (rijdt nu overigens op n honda Dax)
Dat is zeker een zeer stevige heftafel Frank, ik wist het wel als ik die in mijn bezit had. Dan ging is de uitdaging van de staop stoel niet meer aan bij mij. Misschien wil ik nog wel eens wat maten nemen van je. Wie weet, potkrik staat al sinds jaren in de schuur, ijzeren strip[pen liggen er ook nog, koker ook nog. Dus wie weet, jij hebt nu het voorbeeld. De strippen lijken wel 40x12 mm erg stevig materiaal. Paar looprollen op 22mm assen en creatief van lasapparaat. Je weet, ik heb toch 1 bedframe over voor je als je je plateau wilt maken. Lengte 1.90 m en breedte 0.70 m. Hoor het wel.
Je komt m maar eens op t gemak bekijken Jan.
Het is in basis een schaarliftje ![]()
Super compact ook. Makkelijk op te bergen. ![]()
Vooral dat laatste Alfons, maargoed in mijn werkplekje / hobbyruimte zet ik als ik niet aan de project bezig ben er gewoon een brommer op mijn heftafel ![]()
Ook een prima oplossing, en dat gaat uiteraard vrij makkelijk met een Solex ![]()
Een plank voor maken die je er op vast maakt maar snel ook er weer af te halen is .
Vandaag nog even aan de heftafel gewerkt. Daar ontbrak 1 scharnierpen van het schaarmechanisme en dat had ik tijdelijk opgelost met een RVS bout + moer. Nadeel daarvan is dat de heftafel niet volledig kon zakken omdat ie dan op de kop van de bout bleef hangen. Dus daar moest iets op verzonnen worden.
Die was M12 en moest afgedraaid worden naar 10x25 mm Dus de draaibank vrijgemaakt…
Dus van M12 zeskantbout naar een 10x25 mm scharnierpen…
En n mooi koppie gedraaid als borg aan de binnenzijde
Een draaibank is altijd makelijk, althans als je weet hoe je er mee om kan gaan ![]()
Goed dat ik het weet dat jij draaien kan ![]()
Maar he hebt het gewoon weer effe gefixt ![]()
Ja dat weer wel en dat voelt altijd goed ![]()
![]()
![]()
Inderdaad Carl, goed dat we het weten, soms denk ik wel eens wie kan ik benaderen om het klusje voor me te klaren. Frank je hoort me nog voor mijn concept heftafel. vandaag nog eens geprobeerd en getest, mijn ontwerp moet toch iets anders dan in bolletje zit.
Netjes opgelost en zekers als je zo’n ding hebt gebruiken dan ee.
Goede massa is ook belangrijk en droge laselectroden ook niet te vergeten, goed droog opslaan/bewaren is van belang.
Met name dat laatste was het probleem. Mijn electroden liggen al n jaar los in de schuur. Die dingen zijn deels hygroscopisch oftewel trekken vocht aan en dat merk je. Soms is voorverwarmen van de electroden ook een optie. Ik merkte nu ook na een paar keer opstarten en vastplakken dat ze warm werden en daarna makkelijker op startten… ![]()
![]()
![]()
![]()