Mooie /leuke onderdelen gevonden ,laat ze hier zien

Het leuke van zo n rommelmarkt is dat ik enkel koop van wat ik ook daadwerkelijk kan gebruiken .
Bijvoorbeeld deze gelijk richter heb ik gebruikt voor de verlichting van de Simson s het mooie van dit ding is dat je sluiting maakt er een druk zekering uit slaat die je weer gewoon indrukt en dan verder gaan .
Voor 2,50 euro gekocht bij de rommelmarkt graanbeurs /damplein gekocht

.

Ja en ik kan je zeggen dat het merk Absaar een van de betere merken is. Die zijn heel veel in de garage wereld gebruikt en nog steeds :smiley::sunglasses::muscle: . Ik denkndat deze nieuw minimaal tussen de €125 en €250 zou kosten

Stond gewoon tussen de kopjes en de schoteltjes .

Een vliegende kraai heeft altijd wat toch !! :rofl: :wink:
Weer een gouden vondst!

Gister nog even in de Rittenburg rommel route geweest en daar in de buurt was ook de jus de boules rommelmarkt ,wel 1 euro intree .
Nog troep gescoord ,oud bosch boormachien 5 euro ,dremmel gekocht voor de slang 5 euro ,3 hagel nieuwe freesjes 7,50 euro 2 zakjes T ryps 100 stuks 1 euro per zakje ,2 bolletjes touw a 0,50 cent .
Je begrijpt mijn maand salaris is ook weer verbruikt .

Zie ik zo n 6 weken geleden een advertentie op Markt plaats van 2 brede Simson velgen 185 x 16 alu plus 2 Dunlop banden bied 10 euro meer als de laatste bieding,. hoor een hele week niets en dan een korte mail van ,.Is goed,. ik mijn adres gegevens gegeven weer een week geen antwoord na dat ik zijn bankgegevens had ,betaald weer een week niets ,was al een beetje bang

dat ik geflest was .
Nu 14 dg later het pakket binnen alles nieuw en ook nog een gloed nieuwe winter band er bij

En dat voor 70 euro 78 met verzend kosten .

Nou dat lijkt me gewoon n super koopje :sunglasses::smiley::+1:

Ja zo af en toe kom je wel eens iets leuks tegen op marktplaats .

Das een leuke meevaller. Kun je weer een paar km mee rijden. Top.

Vandaag in Aardenburg een reserve motorblokje opgehaald voor een van mn Sparta’s. In dit geval een JLO G49 blokje. De verkooer had het meegekochtbsamennmet de drie Sparta’s die hij opnde BOLUZ beurs gekocht had. Hij wist niet wat hij met het blokje kon doen en had het daarom op MP gezet. Het punt met deze blokjes is dat er de zogenaamde “Piano snaar”’in zit deze zorgt ervoor dat het blokje stiller is doordat het minder mechanisch geluid produceert. Alleen het probleem is dat de snaartjes voor dit motorblok steeds moeilijker te vinden zijn. En blokjes met snaar erin al helemaal. Als je er een koopt is het dan ook vaak een gok. Zo ook dit keer…

Nou hier dus echt geluk mee gehad dat er nog een goed snaar in zit.

Plan is het blokje goed na te kijken en als reserve/wisselblok te gebruiken voor de Sport 66 want daar hangt hetzelfde blokje onder.

Ik hoop dat je het treft met dit blokje .

Dank je Cor,
Zoals het er nu uit ziet is het een schot in de roos…
Er zit een goede snaar in én ik heb al een vonk gezien op de bougie dus goeie hoop…
Ben nu een adapter aan het maken om het blok op een steun te kunnen zetten zodat ik het kan testen…
Hieronder de adapter in wording

En hieronder de steun waar het geheel aan komt te zitten

Zet er wel bouten in Frank,. dit trilt er uit .

Jazeker, dit was even om te kijken of de gaten goed geboord waren…
Ik maak nog zo’n tweede strip waar de “staart” van het blok in opgesloten wordt en dan twee M8 bouten er door net zoals ie in het frame van de brommer gemonteerd wordt.
En Ik maak nog een steun die aan de twee M8 draadeinden aan de voorzijde van het blok komt om zo een stevige driehoek te vormen als hij in het frame zit.

Let op Frank dat deze piano snaar een speciale olie behoeft .

Ja klopt, dat is bekend. Mogelijk ook een van de redenen dat ze moeilijk te vinden zijn nu.
T voornaamste probleem is dat Continental alleen nog 1 reserve mal heeft waar ze op gemaakt worden. De Sparta club probeert nieuwe te laten maken. Er zijn Chinese imitatie riemen maar die zijn helaas niet goed.
Er zijn ook tendwiel/kettingsets maar die slijten veel te snel. Kortom het is n lastig dingetje. Maar er lopen wat experimenten die de goede kant op gaan dus we wachten af.

Zaterdag om brood ,Rommelmarkt op de markt ,koop er eigenlijk niet meer omdat de prijzen gewoon torenhoog zijn ivm de huur van de kramen .
Maar nu liep ik daar en zag bromfiets onderdelen, gebeurt zelden ,en ik heb een paar lege doosjes staan in mijn schuur .
Dus doe een bod en nog een bod en kon het meenemen .

Dacht misschien is de tap maat wel 50 .50 mm maar is 58 mm ,. niet voor de Simson dus .

Kijk! Nog wat puch onderdelen

Linkse kopje lijkt me een Honda M serie kop

Ja is van Honda ,. al die spullen 1 prijs .